Έντονη αντιπαράθεση πυροδότησε η συνέντευξη τύπου του Γιώργου Γεραπετρίτη και των όσων υποστήριξε για την ανάληψη ευθύνης από την πλευρά της κυβέρνησης, για την σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη.
Ο ΣΥΡΙΖΑ κάνει λόγο για διαστρέβλωση της πραγματικότητας, ενώ στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η ελάσσονα αντιπολίτευση.
Ολόκληρη η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ:
«Ο κ. Γεραπετρίτης σήμερα, για άλλη μια φορά, επιχείρησε είτε να την αποκρύψει είτε να τη διαστρεβλώσει.
1.Είπε ότι λειτουργούσε κανονικά το τοπικό κέντρο τηλεδιοίκησης στη Λάρισα.
Ποιος λέει την αλήθεια; Ο υπουργός ή η προχθεσινή επίσημη ανακοίνωση του ΟΣΕ που επι λέξη έλεγε: «Μετά τη φωτιά του Ιουλίου του 2019 στην περιοχή της Ζάχαρης Λάρισας, κατεστράφησαν τα καλώδια και ο εξοπλισμός και η τηλεδιοίκηση Λάρισας βγήκε ολοκληρωτικά εκτός λειτουργίας και καταργήθηκε».
2.Είπε ότι όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα λειτουργούσαν κανονικά στο σταθμό της Λάρισας.
Ποιος λέει την αλήθεια ; Ο υπουργός ή τα ηχητικά και βιντεοσκοπημένα ντοκουμέντα που εμφανίζουν και το προηγούμενο από το μοιραίο τρένο να τίθεται και αυτό σε λάθος γραμμή και τον σταθμάρχη να λέει ότι «φλάσαρε το κλειδί», δηλαδή ότι αναβοσβήνει η ένδειξη στον πίνακα ελέγχου λίγα λεπτά πριν το δυστύχημα, άρα ο πίνακας είχε πρόβλημα;
3. Είπε ότι η περιβόητη σύμβαση Σαμαρά – Χρυσοχοΐδη, η 717, ολοκληρώθηκε κατά 30% από τη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και η δική του κυβέρνηση έφτασε στο 70%.
Ποιος λέει την αλήθεια ;Ο υπουργός ή επίσημες υπηρεσιακές εκθέσεις της ΕΡΓΟΣΕ, σύμφωνα με τις οποίες το Σεπτέμβριο του 2018 είχε υλοποιηθεί το 68% του συνόλου του έργου σηματοδότησης της σύμβασης;
4. Είπε ότι η αναγκαία αναθεώρηση της προβληματικής σύμβασης 717, καθώς και η αναγκαστική διαδικασία ελέγχου του Ελεγκτικού Συνεδρίου και της ΕΔΕΛ έγιναν μετά το 2019.
Ποιος λέει την αλήθεια ;Ο υπουργός ή τα επίσημα στοιχεία που αποδεικνύουν ότι όλα αυτά έγιναν και ολοκληρώθηκαν μέχρι τον Ιούλιο του 2019, όταν και η Κοινοπραξία κατέθεσε τις μελέτες υπογεγραμμένες σύμφωνα με τις απαιτήσεις του ελέγχου της ΕΔΕΛ και το έργο πλέον μπορούσε να ολοκληρωθεί, εντός του 2020; Άρα το κρίσιμο ερώτημα που δεν απαντήθηκε είναι τι εμπόδισε την υπογραφή της συμπληρωματικής σύμβασης από τον Ιούλιο του 2019 μέχρι τον Μάιο του 2021;
5. Είπε ότι θα υπάρξει μια μικρή παράταση της σύμβασης 717.
Ποιος λέει την αλήθεια ;Ο υπουργός που μιλά για «μικρή παράταση» ή τα επίσημα στοιχεία που αποδεικνύουν ότι η κυβέρνησή του έχει ήδη δώσει όχι μία, ούτε δύο, αλλά 4 παρατάσεις από τον Μάιο του 21 ως και σήμερα; Άρα η «μικρή παράταση» που θα υπάρξει θα είναι η 5η επί διακυβέρνησης Μητσοτάκη.
6. Είπε ότι η δικλείδα ασφαλείας του δευτεροβάθμιου κέντρου ελέγχου στην οδό Καρόλου, δεν θα μπορούσε να αποτρέψει το δυστύχημα.
Ποιος λέει την αλήθεια; Ο υπουργός ή δεκάδες υψηλόβαθμα στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του ΟΣΕ που δημόσια μαρτυρούν ότι θα μπορούσε να το αποτρέψει αλλά το δευτεροβάθμιο κέντρο ελέγχου είναι απολύτως μη λειτουργικό από το 2020, αφού μετά την απομάκρυνση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν υπάρχει καμία δυνατότητα διασταυρωμένου ελέγχου της κίνησης των τρένων σε εθνικό δίκτυο.
7. Είπε ότι υπάρχει υποστελέχωση του ΟΣΕ, αλλά η κυβέρνηση της ΝΔ έχει κάνει προσλήψεις.
Ποιος λέει την αλήθεια; Ο Υπουργός, ή τα επίσημα στοιχεία που δείχνουν ότι επί ΣΥΡΙΖΑ το 2018 ο ΟΣΕ είχε 1122 εργαζόμενους, καθώς και επιπλέον 224 εργαζόμενους με ατομικές συμβάσεις από ΑΣΕΠ για καθαρισμό και φύλαξη, ενώ το 2022 οι εργαζόμενοι είναι λιγότεροι από 750;
Τέλος, το χειρότερο είναι ότι:
7. Ο υπουργός έκανε τρεις φορές ότι δεν κατάλαβε την ερώτηση για τη Σύμβαση μεταξύ του Ελληνικού δημοσίου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που η κυβέρνηση της ΝΔ έφερε προς ψήφιση στη Βουλή και στην οποία σε σχέση με το προηγούμενο μνημόνιο συνεργασίας των δύο μερών, πάλι επί ΝΔ, χαρίστηκαν περίπου 600 εκατομμύρια στην ιδιωτική εταιρεία, ενώ συγχρόνως εξαφανίστηκε η υποχρέωση του δημοσίου να ολοκληρώσει τα έργα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του δικτύου, που υπήρχε στο μνημόνιο συνεργασίας.
Είμαστε βέβαιοι ότι ο κ. Γεραπετρίτης δεν είχε καμία δυσκολία να αντιληφθεί την ερώτηση. Απλά δεν υπάρχει απάντηση. Θα μπορούσε να το ομολογήσει.
Γιατί τα κρίσιμα ερωτήματα ζητούν ειλικρινείς απαντήσεις. Και η σημερινή παρουσία του επιβεβαίωσε ότι κανείς πλέον δεν μπορεί να έχει εμπιστοσύνη στην κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη.
Οι άνθρωποι που άδικα χάσαμε, οι οικογένειές τους, η ελληνική κοινωνία ζητούν την αλήθεια.
ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ για τραγωδία στα Τέμπη: Ο κ. Γεραπετρίτης βιάστηκε να βγάλει δικά του πορίσματα
“Η απουσία ενός ολοκληρωμένου σχεδιασμού από την πλευρά της Κυβέρνησης, για τις σιδηροδρομικές μεταφορές, αποδείχθηκε και από τις σημερινές δηλώσεις του αρμόδιου Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Γεραπετρίτη. Όπως και η έλλειψη οποιασδήποτε ασφαλιστικής δικλείδας, λόγω απουσίας Συστημάτων Ελέγχου, δήλωσε ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής Χρήστος Γκόκας.
Ο τομεάρχης του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ πρόσθεσε ότι “φθάσαμε, δυστυχώς, σε μια εθνική τραγωδία, για να εξαγγελθούν, αντί να έχουν ήδη υλοποιηθεί, όσα αποτελούσαν αυτονόητη υποχρέωση, με ευθύνη μιας Κυβέρνησης που κλείνει τέσσερα χρόνια θητείας”.
Παράλληλα, σημειώνει ότι “για τη στοιχειωμένη Σύμβαση 717 του 2014, με τις θητείες δύο διαδοχικών Κυβερνήσεων, χρησιμοποιείται για επικοινωνιακούς λόγους, παρέμβαση του Πρωθυπουργού, ενώ η κατασκευάστρια εταιρεία, προφανώς, και οφείλει και υποχρεούται να ολοκληρώσει το έργο Σηματοδότησης και Τηλεδιοίκησης που έχει αναλάβει μαζί με τη συμπληρωματική σύμβαση του 2021, μετά από δέκα ολόκληρα χρόνια, αντί της συμβατικής της υποχρέωσης για δύο ή το πολύ τρία χρόνια”.
Ο κ. Γκόκας επισημαίνει ότι “ο κ. Γεραπετρίτης βιάστηκε να βγάλει τα δικά του πορίσματα για τις αιτίες της τραγωδίας στα Τέμπη, με αναφορά στον ανθρώπινο παράγοντα και στη λειτουργία του τοπικού κέντρου τηλεδιοίκησης στη Λάρισα και σε ακτίνα πέντε χιλιομέτρων”, προσθέτοντας ότι θα ήταν φρονιμότερο, αν πραγματικά το εννοεί, να περιμένει τα αποτελέσματα της έρευνας των εμπειρογνωμόνων και της Δικαιοσύνης.
“Έχουμε μιλήσει πολλές φορές για τις ελλείψεις προσωπικού, ρωτήσαμε πολλές φορές για το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των αναδιατάξεων του Δικτύου Σηματοδότησης και Τηλεδιοίκησης, χωρίς να δίνονται απαντήσεις και λύσεις”, αναφέρει.
Όσον αφορά τις προσλήψεις, όπως τονίζει, αυτές του 2021, που αναφέρθηκαν, “αφορούν στην Προκήρυξη του Δεκεμβρίου του 2022 για 117 θέσεις (36 θέσεων Σταθμαρχών) που ακόμα δεν έχουν επιλεγεί, αλλά και οι 200, σύμφωνα με τον κ. Γεραπετρίτη, αναθέσεις συμβάσεων (μπλοκάκι), μεταξύ των οποίων 73 Σταθμάρχες, είναι, αφενός πολύ καθυστερημένες, στο τέλος της τετραετίας, αφετέρου πολύ λιγότερες των αναγκών που υπάρχουν.
“H εξασφάλιση της ασφάλειας στους σιδηροδρόμους, χρειάζεται σχέδιο και επιτάχυνση στην εγκατάσταση των συστημάτων σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ελέγχου της κυκλοφορίας. Μέχρι αυτά να λειτουργήσουν, για την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου, πέραν από τους δύο Σταθμάρχες ανά Σταθμό, η Πρόταση του ΠΑΣΟΚ- Κίνημα Αλλαγής αφορά στην εγκατάσταση φωτοσήμανσης στο τμήμα Λάρισα – Θεσσαλονίκη, και ενίσχυση και κατάρτιση του ανθρώπινου δυναμικού με αξιοκρατικές διαδικασίες”, καταλήγει ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ.
«Πρόκειται για προδιαγεγραμμένο έγκλημα. 12.55.55 ένοχη είναι κυβέρνηση σας. 12.57.07 ότι και να κάνετε εσείς της κυβέρνησης για να μετατοπίσετε όλες τις υπαρκτές ευθύνες σε ένα σταθμάρχη, που μπορεί να ήταν και ρουσφέτι ,η αλήθεια δεν θα καλυφθεί» αναφέρει ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας.
«Το βασικό είναι να υπάρχει συντεταγμένη κοινοβουλευτική διαδικασία. Υπάρχουν εξεταστικές επιτροπές, να γίνει μια επιλογή στη βάση, όχι ο κ. Γεραπετρίτης, ο κ. Μητσοτάκης αποφάσισε τη συγκάλυψη, βασικά, των ευθυνών τους. Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι η συγκάλυψη» τόνισε ο γραμματέας του ΜέΡΑ25, Γιάνης Βαρουφάκης.