Μετά τη μαραθώνια συνέντευξη τύπου του εκτελώντα χρέη υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, συνεδριάζει σήμερα το πρωί το Υπουργικό Συμβούλιο με μοναδικό αντικείμενο την τραγωδία στα Τέμπη και τις από τούδε κινήσεις της κυβέρνησης.
Τόσο για την επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, όσο και για το τι μπορεί να γίνει για να κοπάσει κάπως το κύμα οργής που διατρέχει όλα τα μήκη και τα πλάτη της κοινωνίας.
Μετά τις τεράστιες – και στο μεγαλύτερο μέρος τους ειρηνικές – διαδηλώσεις της Τετάρτης, η κυβέρνηση αντιλαμβάνεται ότι βρίσκεται μπροστά σε ένα εντελώς νέο τοπίο, το οποίο απαιτεί ειδικούς χειρισμούς για να μην εκραγεί, καθώς διαπιστώθηκε ότι μπροστά στην τραγωδία και σε κάποιες άστοχες κινήσεις των πρώτων ημερών, ακόμα και πολίτες που δεν είχαν συμμετάσχει ποτέ σε κινητοποιήσεις έσπευσαν να ενώσουν τις φωνές τους στο δρόμο, ζητώντας πλήρη διαλεύκανση της υπόθεσης και απόδοση ευθυνών όσο ψηλά κι αν φθάνουν αυτές.
Στο πλαίσιο αυτό και, καθώς η ενημέρωση που θα κάνει στο Υπουργικό Συμβούλιο ο Γιώργος Γεραπετρίτης σχετικά με το τι μπορεί να γίνει για να επαναλειτουργήσουν οι σιδηρόδρομοι, αναμένεται να κινηθεί περίπου στο πλαίσιο που ο ίδιος έθεσε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου της Τετάρτης, το ενδιαφέρον στρέφεται στην εισήγηση του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, η οποία και αναμένεται να δώσει τον «τόνο» της συνεδρίασης του κυβερνητικού οργάνου.
Οι πληροφορίες λένε ότι ο πρωθυπουργός αναμένεται να κινηθεί σε συγκεκριμένους άξονες:
• Άμεσα μέτρα για την ασφαλή επαναλειτουργία των σιδηροδρόμων, με βάση και τις παρατηρήσεις των αρμοδίων οργάνων της ΕΕ και επιτάχυνση των έργων τηλεδιοίκησης που «σέρνονται» εδώ και χρόνια.
• Μήνυμα στην κοινωνία ότι η κυβέρνηση και ο ίδιος κατανοούν απόλυτα τη θλίψη και την οργή που το τραγικό δυστύχημα πυροδότησε, με έμφαση στις πολλές κυβερνητικές «συγγνώμες» που έχουν ακουστεί ως τώρα.
• Τονισμός της έρευνας της δικαιοσύνης για το ασύλληπτο δυστύχημα και της έκκλησης του ίδιου του Κ. Μητσοτάκη για ταχύτητα και αποτελεσματικότητα.
• Νέα ανάληψη των ευθυνών που αναλογούν στην κυβέρνηση, με αναφορές – σαφείς ή όχι, μένει να αποδειχθεί – και στις ευθύνες των προηγούμενων κυβερνήσεων, με έμφαση στον ΣΥΡΙΖΑ, κατά την κυβερνητική θητεία του οποίου πουλήθηκε και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Για την ώρα, δεν είναι γνωστό αν ο Κ. Μητσοτάκης θα κάνει κάποια αναφορά στον παραιτηθέντα υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή. Υπενθυμίζεται ότι τη Δευτέρα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου, είπε ότι ο Κ. Αχ. Καραμανλής θα είναι υποψήφιος στις προσεχείς εκλογές, ωστόσο, ο βουλευτής της ΝΔ και πρώην υπουργός, Θεόδωρος Ρουσόπουλος, υπενθύμισε ότι ο ίδιος, προκειμένου να διευκολύνει τον τότε πρωθυπουργό, είχε αποσύρει την υποψηφιότητά του από τις εκλογές του 2009.
Από την πλευρά του, ο υπουργός Εργασίας, Κωστής Χατζηδάκης, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, υπογράμμισε ότι «μετά την απίστευτη τραγωδία, αυτό που χρειάζεται είναι πρωτίστως κάθαρση σε όλα τα επίπεδα και τιμωρία των υπευθύνων, όποιων κι αν είναι, σε όλα τα επίπεδα. Να πάμε πίσω και να τα δούμε όλα όλοι, χωρίς να δείχνουμε με το δάχτυλο τους απέναντι και να βγάζουμε τους εαυτούς μας απ’ έξω. Δεν πρέπει να μείνει καμία σκιά», ενώ σημείωσε χαρακτηριστικά ότι «εκατό σωστά να κάνουμε και ένα λάθος, το λάθος κοστίζει και, δυστυχώς, εδώ κόστισε σε ανθρώπινες ζωές. Γι’ αυτό, ο λόγος μας δεν πρέπει να είναι “ναι μεν αλλά”, αλλά θέλω να είμαι και δίκαιος, δεν θέλω να μηδενίσω τις προσπάθειες οποιουδήποτε».
Τέλος, πηγές του Μαξίμου επαναλαμβάνουν μονότονα ότι στην παρούσα συγκυρία ο Κ. Μητσοτάκης δεν σκέφτεται καθόλου το ζήτημα των εκλογών, παρά τη νέα φημολογία που έχει ξεσπάσει για μετάθεση της πρώτης κάλπης στις 21 Μαΐου.
Δημήτρης Χρυσικόπουλος