Κάλεσμα της Κομισιόν προς τα κράτη μέλη της ζώνης Σένγκεν, αλλά και τα συνδεδεμένα κράτη Σένγκεν, να παρατείνουν τον προσωρινό περιορισμό των μη ουσιωδών μετακινήσεων προς την ΕΕ έως τις 15 Μαΐου. Σύμφωνα με την εμπειρία των κρατών μελών και άλλων κρατών που είναι εκτεθειμένα στη πανδημία, για να είναι αποτελεσματικά τα μέτρα που εφαρμόζονται για την καταπολέμηση της εξάπλωσης του ιού απαιτούνται περισσότερες από 30 ημέρες.
Την ίδια ώρα η ΕΕ δήλωσε ότι 11 κρουαζιερόπλοια που μεταφέρουν συνολικά 8.000 επιβάτες θα φτάσουν σε λιμάνι της ΕΕ τις επόμενες ημέρες.
Παράλληλα, η Κομισιόν ζήτησε να πραγματοποιηθεί καλύτερος συντονισμός μεταξύ των χωρών όταν δημιουργούν εργαλεία ψηφιακής παρακολούθησης για την καταπολέμηση της πανδημίας. Οι συστάσεις της έρχονται για τις smartphone εφαρμογές παρακολούθησης του. «Οι άνθρωποι πρέπει να γνωρίζουν τι συμβαίνει. Πρέπει να υπάρξουν εθελοντικές και ενημερωμένες αποφάσεις που θέλουν να εισέλθουν σε αυτά τα συστήματα», δήλωσε η Vĕra Jourová.
Όσο περνάει ο καιρός οι Ευρωπαίοι ηγέτες αρχίζουν να σχεδιάζουν για πιο χαλαρούς περιορισμούς σε εθνικό επίπεδο και ελπίζουν ότι τα σχέδιά τους θα είναι πιο ομαλά από την εφαρμογή τους. Η Ιταλία αναλαμβάνει ηγετικό ρόλο, επανεξετάζοντας μια προσέγγιση που προβλέπει την πλήρη επιστροφή στην κανονική ζωή που απαιτεί μήνες. Ένα προσχέδιο δήλωσης της ΕΕ, όμως, αναφέρει ότι οποιαδήποτε χαλάρωση του περιορισμού θα προκαλέσει νέες περιπτώσεις.
Καθώς οι Eυρωπαίοι υπουργοί Οικονομικών ετοιμάζουν νέα τηλεδιάσκεψη του Eurogroup στις 6 το απόγευμα ώρα Ελλάδας, η οικονομία κινείται προς μια σοβαρή ύφεση. Η οικονομία της Γαλλίας συρρικνώθηκε περισσότερο από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο κατά το πρώτο τρίμηνο και αναμένεται να συρρικνωθεί κατά 6% φέτος. Στη Γερμανία, οι πωλήσεις αυτοκινήτων το Μάρτιο υποχώρησαν σχεδόν κατά 40% σε σχέση με το προηγούμενο έτος και τα κορυφαία ερευνητικά ιδρύματα προέβλεπαν ότι το δεύτερο τρίμηνο θα υποχωρήσει σχεδόν κατά 10%. Η εικόνα δεν είναι πολύ καλύτερη πέρα από τα σύνορα της Ευρώπης.