Πολιτιστικά

Μένουμε σπίτι με Εθνικό Θέατρο: Μακμπέθ, Hotel Éternité και Συραντό ντε Μπερζεράκ, οι επόμενες διαδικτυακές παραστάσεις

Πενήντα χιλιάδες χρήστες – θεατές από 40 χώρες παρακολούθησαν διαδικτυακά σε πραγματικό θεατρικό χρόνο τις παραστάσεις του Εθνικού Θεάτρου, κατά τον πρώτο κύκλο της πρωτοβουλίας «Μένουμε σπίτι με τον πολιτισμό» (την Παρασκευή 3, το Σάββατο 4 και την Κυριακή, 5 Απριλίου).

Το πρόγραμμα για την τρέχουσα εβδομάδα διαμορφώνεται ως εξής:

Eπαναλαμβάνονται οι προβολές των παρακάτω παραστάσεων:

Μακμπέθ, του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, μια συμπαραγωγή με το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Λιγνάδη

Παρασκευή 10/4, στις 21:00

Hotel Éternité, του Γιάννη Καλαβριανού, σε σκηνοθεσία του ίδιου

Κυριακή 11/4, στις 21:00

Χίλιες και μία ιστορίες, (για παιδιά από 5 χρόνων) του Μάικ Κέννυ, σε σκηνοθεσία Βάσιας Ατταριάν και Μυρτώς Μακρίδη

Σάββατο 12/4 στις 17:00  & Κυριακή 12/4 στις 12:00.

Και «Συραντό ντε Μπερζεράκ» σε σκηνοθεσία Καραθάνου

Αυτή την εβδομάδα προστίθεται και μια ακόμη παράσταση, το έργο Συρανό ντε Μπερζερά του Εντμόν Ροστάν, που παρουσιάστηκε σε σκηνοθεσία Νίκου Καραθάνου κατά τη θεατρική περίοδο 2010-2011.

Ο Συρανό ντε Μπερζεράκ είναι αθεράπευτα ερωτευμένος με την όμορφη Ρωξάνη. Δεινός ξιφομάχος και ταλαντούχος ποιητής, ο Συρανό θα μπορούσε να είναι ο ιδανικός άντρας. Έχει όμως ένα μικρό ελάττωμα:  την …τεράστια μύτη του. Πώς θα μπορούσε μια γυναίκα να τον ερωτευτεί;  Δέχεται λοιπόν να βοηθήσει τον Κριστιάν να διεκδικήσει την καρδιά της Ρωξάνης με τους δικούς του στίχους. Τι είναι αυτό όμως που θα κερδίσει τη Ρωξάνη; Η ομορφιά του Κριστιάν ή οι δικοί του στίχοι;

Ο Συρανό ντε Μπερζεράκ, ο ήρωας με την πιο …διάσημη μύτη στο θέατρο, ανεβαίνει στη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου για δεύτερη μόλις φορά, μετά την παράσταση του 1948 σε σκηνοθεσία Δημήτρη Ροντήρη. Έργο γραμμένο το 1898, σημείωσε θριαμβευτική επιτυχία από το πρώτο κιόλας ανέβασμά του και έχει παρουσιαστεί από τότε αμέτρητες φορές στο θέατρο ενώ έχει μεταφερθεί και στην τηλεόραση και τον κινηματογράφο.

Η έμμετρη «ηρωική κωμωδία» του Εντμόν Ροστάν – από τις σημαντικότερες του παγκόσμιου δραματολογίου –ένα έργο για έναν άνθρωπο «διαφορετικό», εξεγερμένο απέναντι σε μία κοινωνία απαξιωτική, παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία Νίκου Καραθάνου ο οποίος χαρακτηριστικά σημειώνει ότι είναι μια παράσταση αφιερωμένη «Σ’ αυτούς που δεν μπορούν».

Ταυτότητα παράστασης
Μετάφραση: Λουίζα Μητσάκου
Σκηνοθεσία: Νίκος Καραθάνος
Σκηνικά – κοστούμια: Έλλη Παπαγεωργακοπούλου
Μουσική: Κορνήλιος Σελαμσής
Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος
Κίνηση: Αμάλια Μπένετ
Επιμέλεια κειμένου: Φωτεινή Μπαξεβάνη
Βοηθοί σκηνοθέτη: Ξένια Θεμελή, Γιάννης Κωνσταντακόπουλος

Διανομή
Συρανό: Νίκος Καραθάνος
Ρωξάνη: Λένα Κιτσοπούλου
Κριστιάν: Χρήστος Λούλης
Λε Μπρε: Γιάννης Κότσιφας
Μονφλερύ, Ντε Γκις: ʼγγελος Παπαδημητρίου
Ζοντελέ, Ραγκενώ: Κοσμάς Φοντούκης
Μαέστρος, Λίζα, Αδελφή Μάρθα: Τζίνα Θλιβέρη
Ακόλουθος, Μητέρα Μαργαρίτα: Αγορίτσα Οικονόμου
Καρμπόν: ʼγγελος Τριανταφύλλου
Μητέρα του Συρανό: Γαλήνη Χατζηπασχάλη
Φορτικός: Μιχάλης Σαράντης
Βαλβέρ: Ντένης Μακρής
Λινιέρ: Αλέξανδρος Μαυρόπουλος
Σωματοφύλακας: Πάνος Βλάχος
Καπουτσίνος: Προκόπης Αγαθοκλέους
Κυζύ, Μπερτραντού: Ιωσήφ Μαράουι
Αδελφή Κλαίρη: Αποστόλης Ψαρρός
Γασκώνοι, Επίλεκτοι, Ζαχαροπλάστες, Μαρκήσιοι, Ποιητές, Ορχήστρα: Προκόπης Αγαθοκλέους, Πάνος Βλάχος, Γιάννης Κωνσταντακόπουλος, Ντένης Μακρής, Ιωσήφ Μαράουι, Αλέξανδρος Μαυρόπουλος, Αργύρης Πανταζάρας, Γιάννης Παπαδόπουλος, Μιχάλης Σαράντης, ʼγγελος Τριανταφύλλου, Αποστόλης Ψαρρός.
Μουσικός: Δημήτρης Τίγκας

Φωτογραφίες: Τάκης Διαμαντόπουλος

Η παράσταση θα είναι διαθέσιμη για 24 ώρες, από τις 13:00 το μεσημέρι του Σαββάτου, 11 Απριλίου, έως και την ίδια ώρα της Κυριακής, 12 Απριλίου.

ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
Συρανό ντε Μπερζεράκ

Οι παράπανω παραστάσεις θα προβληθούν στο www.n-t.gr και στο www.culture.gr.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου