Ο στόχος που βάζει ο τουρισμός για τα επόμενα χρόνια είναι μεγάλος. Μέχρι το 2030 να φέρει στην ελληνική οικονομία έσοδα 27 δισ. ευρώ, τα διπλάσια δηλαδή σε σχέση με το 2019 που ήταν 18 δισ. ευρώ. Παράλληλα, οι επισκέψεις στις Περιφέρειες να φτάσουν σε 50 εκατ., καταγράφοντας αύξηση κατά 27% σε σχέση με το 2019 που ήταν 39 εκατ., και οι διανυκτερεύσεις σε 307 εκατ., αυξημένες κατά 32% σε σχέση με το 2019 που ήταν 233 εκατ.
Αυτός είναι ο πήχης που θέτει η τουριστική αγορά την επόμενη οκταετία, όπως περιγράφεται στη μελέτη “Ελληνικός Τουρισμός 2030 | Σχέδια Δράσης” που εκπονήθηκε από την κοινοπραξία εταιρειών Deloitte – Remaco για λογαριασμό του ΙΝΣΕΤΕ για την ανάπτυξη των τουριστικών προϊόντων της χώρας σε προορισμούς και clusters προορισμών από όλες τις Περιφέρειες της χώρας.
Το σχέδιο, που ήδη έχει αναλυθεί στην Κυβέρνηση και αποσκοπεί μεταξύ άλλων στην άμβλυνση της εποχικότητας και την περιφερειακή επέκταση του τουρισμού, παρουσιάζεται σήμερα στο φόρουμ των Δελφών.
Έμφαση σε κάθε προορισμό
Όπως αναφέρει το ΙΝΣΕΤΕ οι διαφορές της μελέτης “Ελληνικός Τουρισμός 2030 | Σχέδια Δράσης” σε σχέση με προηγούμενα σχέδια δράσης εντοπίζονται σε δύο κύρια σημεία. Πρώτον, ενώ τα παρελθοντικά σχέδια ανέλυαν “ποια” προϊόντα του ελληνικού τουρισμού πρέπει να αναπτυχθούν, αυτή η μελέτη προσδιορίζει το “πώς” μπορούν να αναπτυχθούν. Δεύτερον, η μελέτη εστιάζει στον τουριστικό προορισμό ως θεμελιώδη μονάδα σχεδιασμού, άσκησης πολιτικής, διαχείρισης, διακυβέρνησης και marketing στο τουριστικό οικοσύστημα.
Στη μελέτη προσδιορίστηκαν 36 ενδεικτικοί προορισμοί/clusters προορισμών, που καλύπτουν το σύνολο της Επικράτειας, και καταρτίστηκαν αναλυτικά σχέδια δράσης. Για κάθε προορισμό αξιολογήθηκε και ιεραρχήθηκε η ελκυστικότητα των τουριστικών προϊόντων που υπάρχουν ή μπορούν να αναπτυχθούν με στόχο τη δημιουργία σύνθετων, και όχι μονοθεματικών, προϊόντων και υπηρεσιών. Ταυτόχρονα, προσδιορίστηκαν οι διεθνείς αγορές στις οποίες κάθε προορισμός μπορεί να απευθυνθεί και καθορίστηκαν οι αναγκαίες επενδύσεις, καθώς και οι υποστηρικτικές δράσεις, προκειμένου να επιτευχθεί η προτεινόμενη ανάπτυξη προϊόντων και αγορών.
Με βάση τα παραπάνω, προσδιορίστηκαν πέντε κρίσιμοι άξονες για την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού: Η βελτίωση και ανάπτυξη των δημοσίων -κυρίως- υποδομών. Η αναβάθμιση, καινοτομία και προώθηση του τουριστικού προϊόντος. Η ψηφιακή αναβάθμιση και ο μετασχηματισμός του τουριστικού οικοσυστήματος. Η προστασία του περιβάλλοντος και η αειφορία, και τέλος η ενίσχυση των δεξιοτήτων και η ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας.
Ο Μάιος πάει καλά
Για φέτος πάντως, όπως σημειώνουν παράγοντες του τουρισμού, σε επίπεδο αφίξεων μπορούμε να φτάσουμε τα επίπεδα προ Covid. Υπενθυμίζεται πως το 2019, που αποτέλεσε χρονιά ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό, οι αφίξεις είχαν αγγίξει τα 30 εκατομμύρια. Η φετινή σεζόν προβλέπεται καλή, παρά το πάγωμα των κρατήσεων που έχει φέρει ο ρωσοουκρανικός πόλεμος, με τις κρατήσεις να αυξάνονται όσο περνά ο καιρός και ήδη να είναι σε πολύ καλά επίπεδα το Μάιο.
Πηγή capital.gr