Συνεντεύξεις

Nina Hornewall: «Δεν αναμένεται να μειωθεί ο αριθμός των Σκανδιναβών που θα ταξιδέψουν»

Η εμπορική διευθύντρια του ταξιδιωτικού οργανισμού Apollo/ Der Touristik Nordic, κα Nina Hornewall μιλά στη «δ» για τη φετινή σεζόν και «αποκαλύπτει» πώς θα κινηθούν οι τουριστικές αγορές της Σκανδιναβίας. Δηλώνει ότι η Ρόδος ως προορισμός έχει εξελιχθεί στο διάβα των χρόνων και ότι είναι ο δεύτερος δημοφιλέστερος προορισμός για τους Σκανδιναβούς.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης της κυρίας Hornewall:
• Κυρία Hornewall πώς θα εξελιχθεί η φετινή τουριστική σεζόν; Τι θα πρέπει να περιμένουμε από τις τουριστικές αγορές της Σκανδιναβίας;
Με μεγάλη μου χαρά μπορώ να σας πω ότι οι ρυθμοί κρατήσεων είναι άκρως ικανοποιητικοί. Βέβαια τα τελευταία χρόνια έχουμε διδαχθεί ότι εκεί που νομίζουμε ότι όλα κυλούν ήρεμα και ομαλά, μπορεί να συμβεί κάτι απρόοπτο και ξαφνικά να ανατραπούν όλα τα δεδομένα. Προς το παρόν όμως, τα πράγματα είναι εξαιρετικά. Γενικότερα, για την Apollo/Der Touristik Nordic η Ελλάδα oι ελληνικοί προορισμοί τα πηγαίνουν καλά. Υπάρχει ζήτηση.
• Παρατηρήθηκε πέρυσι μείωση στις τουριστικές ροές από ορισμένες Σκανδιναβικές χώρες. Που μπορεί να οφειλόταν η πτώση;
Όταν ξεκίνησε η σεζόν του 2022, δεν είχαμε ξεπεράσει ακόμη τον Covid-19. Η πανδημία δεν είχε υποχωρήσει ολοκληρωτικά… Η τουριστική βιομηχανία είχε πίσω της ένα δύσκολο χειμώνα. Ο κόσμος-τουλάχιστον στη Σκανδιναβία-άκουγε και διάβαζε ότι κάποιες χώρες παρέμεναν κλειστές, ή ότι κάποιες άλλες χώρες επέτρεπαν την είσοδο σε τουρίστες που είχαν υποβληθεί σε pcr/μοριακό τεστ ανίχνευσης κορωνοϊού κοκ… Πήρε χρόνο να συνέλθουμε. Και να μη ξεχνάμε την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία στις 24 Φεβρουαρίου. Η πολεμική σύρραξη επηρέασε τη Σκανδιναβία πάρα πολύ και κυρίως τους Φινλανδούς και τους Σουηδούς. Για ενάμιση με δύο μήνες μετά την εισβολή είχαν παγώσει οι κρατήσεις. Σταδιακά όμως, καθώς όλος ο υπόλοιπος κόσμος συνέχιζε να ταξιδεύει, ξεκινήσαμε να δεχόμαστε κρατήσεις και πάλι. Εξακολουθούσε βέβαια να υπάρχει διστακτικότητα…
Η πανδημία δημιούργησε κάποια νέα δεδομένα. Οι περιορισμοί και η απαγόρευση των μετακινήσεων, η έλλειψη δυνατότητας για ταξίδια σε άλλες χώρες, ώθησαν αρκετούς Σκανδιναβούς να επενδύσουν σε εξοχική κατοικία. Και οι επενδύσεις αυτές δεν έγιναν για ένα ή δύο χρόνια. Έχουν μακροπρόθεσμο χαρακτήρα. Είναι αναμενόμενο όσοι επένδυσαν σε παραθεριστικά ακίνητα να …απέχουν από τα ταξίδια.
Παρόλα αυτά δεν βλέπω ότι θα μειωθεί ο αριθμός των Σκανδιναβών που θα ταξιδέψουν φέτος αλλά και το 2024. Θα έλεγα μάλιστα ότι του χρόνου θα υπάρξει σημαντική αύξηση σε σύγκριση με το 2019. Σε ορισμένες περιπτώσεις αυτό θα επιτευχθεί και φέτος. Γενικότερα πιστεύω ότι εάν αποφύγουμε τις ανατροπές, θα φθάσουμε σε πολύ καλό επίπεδο το 2024.


• Η Ρόδος ανέπτυξε στενές σχέσεις με τις σκανδιναβικές τουριστικές αγορές. Οι δεσμοί της Ρόδου με τη Σκανδιναβία παραμένουν ακόμη το ίδιο στενοί;
Θα έλεγα ότι η σχέση της Ρόδου με τη Σκανδιναβία παραμένει πολύ δυνατή. Η Ρόδος δεν είναι σήμερα το νησί που ήταν τη δεκαετία του ‘70 και του ‘80. Προσαρμόστηκε στα νέα δεδομένα, εξελίχθηκε. Το νησί αλλά και ο προορισμός αναπτύχθηκαν μαζί. Ανέβηκε το επίπεδο στη Ρόδο, ταυτόχρονα όμως «εξελίχθηκε» και επεκτάθηκε το πελατολόγιό μας. Για να μην πολυλογούμε, η Ρόδος συγκαταλέγεται στους τρεις κορυφαίους προορισμούς για τη σκανδιναβική αγορά. Για την ακρίβεια βρίσκεται στη δεύτερη θέση.
Είναι πολύ σημαντική η Ρόδος για εμάς. Έχουμε διάφορα πρότζεκτ στο πρόγραμμα….
• Κάθε χρόνο το Apollo Nordic, βραβεύει τα συνεργαζόμενα ξενοδοχεία που συγκεντρώνουν υψηλή βαθμολογία από τους επισκέπτες. Πόσο σημαντικός είναι ο θεσμός των βραβεύσεων και ποια η γνώμη σας γενικά για το ξενοδοχειακό δυναμικό του νησιού;
Καταρχάς θέλω να πω μία κουβέντα για τα βραβεύσεις… Μου έχουν πει καλοί συνεργάτες-αυτό συμβαίνει σπάνια-εάν είναι ανάγκη να γίνονται ο βραβεύσεις αυτές. Θεωρώ ότι υπάρχει μεγάλη ανάγκη. Δεν είναι σημαντική η βράβευση ως βράβευση. Είναι η έμφαση που δίνουμε στην ποιότητα και στην ικανοποίηση των πελατών. Δεν γίνεται να εφησυχάζουμε. Ο ανταγωνισμός είναι φοβερός. Υπάρχουν τόσο όμορφα μέρη και τόσες ωραίες χώρες τριγύρω στη Μεσόγειο. Πρέπει να προσέχουμε τον πελάτη πάνω από όλα. Χρειάζεται μία σοβαρή κουβέντα για την ικανοποίηση και την ποιότητα και χρειάζεται να δείξουμε ως τουρ οπερέιτορς ότι είναι το Α και το Ω, είναι το παν. Γι’ αυτό πιστεύω ότι η βράβευση των ξενοδοχείων που αξιολογούνται θετικά για την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών, είναι κάτι πολύ σημαντικό. Είναι άλλωστε όμορφο και ωραίο να τιμούμε όλους όσοι τα κατάφεραν τόσο καλά ώστε να συγκεντρώνουν την υψηλότερη βαθμολογία από τους επισκέπτες. Επίσης οι εκδηλώσεις αυτές, αποτελούν μία ευκαιρία να μάθουν κάτι οι συνεργάτες μας από εμάς για την πορεία των αγορών, για τα νέα τουριστικά trends και για τα σχέδια για το μέλλον…
• Θα ήθελα να κλείσουμε λοιπόν τη συνέντευξη με τα νέα τουριστικά trends… Ποια μορφή τουρισμού θα σημειώσει άνθιση;
Όλες ο έρευνες και αναλύσεις δείχνουν ότι ο τουρισμός θα αυξάνεται συνεχώς. Τα μεγέθη θα μεγαλώσουν στα επόμενα χρόνια. Αυτό είναι ένα θετικό μήνυμα. Θα πρέπει όμως να σκεφτόμαστε ποιοι θα ταξιδεύουν περισσότερο, όλοι; Η απάντηση είναι πώς ναι, όλα τα target group θα αρχίσουν να ταξιδεύουν περισσότερο… ή πολύ περισσότερο. Εκείνο όμως που προκύπτει από κάθε έρευνα και ανάλυση είναι ότι θα παρουσιάσει σημαντική αύξηση ο αριθμός των seniors-άνω των 65-που θα ταξιδεύουν.
Μιλάμε τακτικά για την τρίτη ηλικία και το silver economy…. Λείπει όμως μία στρατηγική γι’ αυτή την ηλικιακή κατηγορία. Θα πρέπει να ερευνηθεί τι ακριβώς θέλουνε και τι επιθυμίες έχουν οι άνθρωποι αυτοί. Προσωπικά δεν έχω όλες τις απαντήσεις. Θεωρώ όμως ότι είναι ενδιαφέρον και σημαντικό να εστιάσουμε την προσοχή μας σε αυτή την τάση του τουρισμού τρίτης ηλικίας.

* Τα ξενοδοχεία της Ρόδου, που διακρίθηκαν στις προτιμήσεις των πελατών του θα βραβεύσει ο ταξιδιωτικός οργανισμός Apollo/ Der Touristic Nordic σε εκδήλωση, που πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο KRESTEN ROYAL Euphoria Resort στις 18 Απριλίου στις 6 το απόγευμα. Αντίστοιχη εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στην Κω στις 11 Απριλίου.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου