Αισθητή υποχώρηση στους ρυθμούς των αεροπορικών αφίξεων στα περισσότερα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας καταγράφεται το Μάιο, σε σχέση με τους ρυθμούς της προηγούμενης διετίας, με αποτέλεσμα η συνολική αύξηση να περιορίζεται στο 6% έναντι του Μαϊου του 2014.
Συνολικά για το πρώτο πεντάμηνο Ιανουαρίου-Μαϊου, η αύξηση των αεροπορικων αφίξεων στα κυριότερα αεροδρόμια της χώρας ανέρχεται σε 10,5%. Ουσιαστικά η αύξηση αυτή, όπως παρατηρεί και ο ΣΕΤΕ, οφείλεται αποκλειστικά στη συνεχιζόμενη σημαντική αύξηση της κίνησης των αεροδρομίων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, με ποσοστά 26% και 10% αντίστοιχα.
Μικτή παραμένει η εικόνα στην υπόλοιπη Ελλάδα με ανησυχητικό το γεγονός ότι για πρώτη φορά τα τελευταία δύο χρόνια, παρατηρείται, στο πεντάμηνο, μικρή πτώση αφίξεων στους προορισμούς του Ηρακλείου Κρήτης και της Ρόδου με ποσοστά -3,6% και -2,8% αντίστοιχα. Παράλληλα, οι προορισμοί των Κυκλάδων και της Πελοποννήσου συνεχίζουν την θετική τους πορεία, ενώ το Ιόνιο παραμένει σε σταθερά επίπεδα σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2014.
Κατά αεροδρόμιο, οι αφίξεις του Μαϊου παρουσιάζουν την ακόλουθη εικόνα: +22,9% η Αθήνα, +1,3% η Θεσσαλονίκη, -4,2% η Ρόδος, +5,7% η Κως, -4,4% το Ηράκλειο, -0,1% τα Χανιά, +3,1% η Κέρκυρα, +2,2% η Ζάκυνθος, +2,9% η Κεφαλλονιά, +8,2% το Άκτιο, +19,9% η Μύκονος, +18,4% η Σαντορίνη, +26% η Καλαμάτα, -2,6% η Σάμος, +11,2% η Σκιάθος, +8,2% η Καβάλα, -4,6% η Κάρπαθος, +7,2% η Μυτιλήνη.
Με βάση όλα τα παραπάνω, ο ΣΕΤΕ παραμένει επιφυλακτικός για το σύνολο του έτους. Είναι βέβαιο ότι με θετική έκβαση της διαπραγμάτευσης της ελληνικής Κυβέρνησης με τους δανειστές και την ολοκλήρωση της συμφωνίας, αλλά και την παραμονή του ΦΠΑ του τουριστικού πακέτου (διαμονή και εστίαση) σε ανταγωνιστικά επίπεδα, ο ελληνικός τουρισμός θα είναι σε θέση να υποστηρίξει την ελληνική οικονομία και να επιτύχει τόσο τους φετινούς όσο και τους στόχους των επόμενων ετών.
tornosnews.gr