Ειδήσεις

Πρόταση για επενδύσεις σε λιμάνια για εξυπηρέτηση κρουαζιερόπλοιων

Εάν η Ελλάδα θέλει να παραμείνει στον χάρτη της κρουαζιέρας θα πρέπει να διαμορφώσει κατάλληλες λιμενικές υποδομές για να υποδεχθούν υπερσύγχρονα πλοία. Αυτό τονίστηκε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου που πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης από τη Celestyal Cruises και παράλληλα έγινε λόγος για τα προβλήματα που προκαλεί η γραφειοκρατία και η συνεχής αλλαγή των νόμων αλλά και ο κακός προγραμματισμός στις αφίξεις των πλοίων ενώ η εταιρεία επανέφερε στο προσκήνιο την πρότασή της για επένδυση στο λιμάνι του Λαυρίου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, κατά το 2015 υπάρχει αύξηση κατά 22% στους επιβάτες ενώ αυξήθηκαν κατά 214 οι προσεγγίσεις. Η εκτίμηση που υπάρχει είναι ότι φέτος οι επιβάτες home porting θα ανέλθουν σε 143.000 και οι προσεγγίσεις σε ελληνικά λιμάνια θα είναι 841 ενώ από τον Ιούνιο – Σεπτέμβριο οι επισκέψεις σε ελληνικά νησιά θα είναι 841.000.

Αρχικά ο κ. Κυριάκος Αναστασιάδης, διευθύνων σύμβουλος της Celestyal Cruises και μέλος της εκτελεστικής επιτροπής της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας (Cruise Lines International Association – CLIA), αναφέρθηκε στα θετικά μηνύματα που στέλνει η κρουαζιέρα για το 2015.

Αναφερόμενος στην ανάπτυξη των λιμανιών ο κ. Αναστασιάδης αναφέρθηκε στο μοντέλο της Μασσαλίας, κάτι που έθεσε αντιπροσωπεία της CLIA στη συνάντηση που είχε με τους υπουργούς κκ. Γιώργο Σταθάκη, Θοδωρή Δρίτσα και Έλενα Κουντουρά στο περιθώριο του πρόσφατου Posidonia Sea Tourism Forum.

Συγκεκριμένα θα μπορεί μια εταιρεία να «ενοικιάσει» μια προβλήτα και να την αναδιαμορφώσει κατάλληλα για την «υποδοχή» κρουαζιερόπλοιων παραμένοντας παράλληλα το λιμάνι υπό τη διαχείριση του Δημοσίου. Στο πλαίσιο αυτό ο κ. Αναστασιάδης επανέφερε στο προσκήνιο την πρόταση να επενδύσει η εταιρεία στο Λαύριο. Στη Μασσαλία ειπώθηκε ότι εταιρείες κρουαζιέρας επένδυσαν στο λιμάνι με αντάλλαγμα να φέρουν στη πόλη ένα συγκεκριμένο αριθμό τουριστών. Μια άλλη πρόταση που επανήλθε ήταν και η διαμόρφωση λιμανιού κρουαζιέρας στο Δέλτα Φαλήρου.

Επίσης ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας τόνισε ότι τα σημαντικά ζητήματα που απασχολούν τις εταιρείες κρουαζιέρας αναμένεται να τεθούν όταν συσταθεί και επίσημα η σχετική εθνική συντονιστική επιτροπή, κάτι που έχει προαναγγείλει ο κ. Δρίτσας.

Ο κ. Αναστασιάδης αναφέρθηκε ακόμα και στην αυξημένη κίνηση που παρατηρείται το καλοκαίρι σε ορισμένα λιμάνια, όπως στη Σαντορίνη, λόγω κακού προγραμματισμού με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία των επιβατών.

Επιπλέον αναφέρθηκε στη σταθερή αύξηση των επιβατών κρουαζιέρας home porting στην Ελλάδα, καθώς προσβλέπει άνοδο 22% των επιβατών, συγκριτικά με το 2014, η οποία μεταφράζεται σε 143.000 επιβάτες για το 2015.

Όπως ειπώθηκε η Celestyal Cruises ήδη μέσα σε ένα χρόνο έχει αυξήσει σημαντικά τον αριθμό προσεγγίσεων της σε ελληνικά λιμάνια, φτάνοντας πλέον τις 841 από 627 το 2014, ενώ εκτιμάται ότι κατά τη διάρκεια της φετινής τουριστικής περιόδου θα πραγματοποιήσει περίπου 841.000 επισκέψεις σε ελληνικά νησιά.

Επίσης τόνισε για άλλη μία φορά τη σημασία για τη συνεργασία και συστράτευση όλων των εμπλεκόμενων φορέων (λιμάνια, δημοτικές αρχές) για την εξασφάλιση θετικής εμπειρίας των τουριστών στους προορισμούς που επισκέπτονται.

Στη συνέντευξη Τύπου σημειώθηκε ότι υπάρχει αβεβαιότητα σε επιβάτες κρουαζιερόπλοιων καθώς αρκετοί αναρωτιούνται εάν θα λειτουργούν τα ΑΤΜ για ανάληψη μετρητών ενώ επισημάνθηκε πως οι Έλληνες έχουν αρχίσει να στρέφουν το ενδιαφέρον τους στην κρουαζιέρα. Πέρυσι, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, επέλεξαν αυτό τον τρόπο διακοπών 11.000 άτομα ενώ φέτος εκτιμάται ότι θα είναι τουλάχιστον 12.500.

Αύξηση παρατηρείται επίσης και στον αριθμό των Γερμανών επιβατών κατά περίπου 79%, των Ισπανών κατά 83-84%, των Γάλλων αλλά και των Τούρκων κατά 86%. Για το 2018 ο στόχος είναι το 50% της επιβατικής κίνησης να είναι από τις ευρωπαϊκές αγορές.

Εν τω μεταξύ η αύξηση στη ζήτηση οδήγησε φέτος την εταιρεία να ναυλώσει ένα επιπλέον πλοίο, το «Celestyal Odyssey».

Από την πλευρά του ο διευθυντής πωλήσεων της Celestyal Cruises κ. Πυθαγόρας Νάγος, ο οποίος σημείωσε ότι αναμένεται και το 2016 το ποσοστό της αύξησης στους επιβάτες να είναι διψήφιος με βάση τα έως τώρα στοιχεία και πρόσθεσε πως το ενδιαφέρον στρέφεται στην αγορά της Κίνας που είναι μεγάλη.

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Νάγος, «βασικός στόχος της Celestyal Cruises είναι να δημιουργεί τις κατάλληλες συνθήκες και να ανοίγει την αγορά κρουαζιέρας για την προσέλκυση ακόμα περισσότερων επισκεπτών στην Ελλάδα, που αυτό συνεπάγεται και περισσότερα έσοδα για την εθνική οικονομία».

Σε αυτό το πλαίσιο, πρόσθεσε, «η Celestyal Cruises χαράσσει ρότα φέτος για την Αδριατική και το Ιόνιο με τρία νέα δρομολόγια ενώ προσφέρει τη δυνατότητα επιβίβασης από την Τουρκία με απλουστευμένη διαδικασία διαβατηριακού ελέγχου για επιβάτες εκτός Σένγκεν, διευκολύνοντας έτσι αυτούς που μέχρι πρότινος δεν θα επέλεγαν τόσο εύκολα την Ελλάδα σαν προορισμό διακοπών».

Παράλληλα αναφέρθηκε στην τρίτη χρονιά δραστηριοποίησης στην Κούβα με την Cuba Cruises που έχει επιτύχει το αυξανόμενο ενδιαφέρον των επιβατών αλλά και τη ενθουσιώδη υποδοχή από την αγορά της Αμερικής και του Καναδά. Ακόμη αναφέρθηκε στην κατοχύρωση δικαιωμάτων για τις θρησκευτικές κρουαζιέρες με τον τίτλο «Στα βήματα του Αποστόλου Παύλου» και τη στόχευση για ανάπτυξη αυτών των προγραμμάτων.

Στη συνέχεια μίλησαν, ο διευθυντής επιχειρήσεων καπετάνιος Γιώργος Κουμπενάς, ο οποίος σημείωσε ότι «για τη Celestyal Cruises, μια επιτυχημένη τουριστική περίοδος δεν μεταφράζεται μόνο σε αύξηση του επιβατικού κοινού αλλά και στην πολυδιάστατη ενίσχυση της εθνικής οικονομίας, καθώς μέσα από την κρουαζιέρα στηρίζεται σημαντικά τόσο η ναυτιλία όσο και η ελληνική επιχειρηματικότητα». Επιπλέον η εταιρεία, όπως ανέφερε, αυτή τη στιγμή απασχολεί 260 έλληνες ναυτικούς που ουσιαστικά αντιστοιχούν σε εργατικό δυναμικό 52 φορτηγών πλοίων ενώ η συμβολή της στην ελληνική οικονομία εδώ και οκτώ χρόνια ανέρχεται σε 445,5 εκατ. ευρώ.

Για την υψηλή διαφημιστική επένδυση και προώθηση του προορισμού της Ελλάδας σε όλες τις κύριες αγορές αλλά και του πολιτισμού της μέσω των 80 θεματικών εκδηλώσεων που διοργανώνονται εν πλω αλλά και τη συνεργασία με τη Marketing Greece, μίλησε και η Marketing manager της εταιρείας κυρία Σαλώμη Πνευματικού η οποία είπε ότι για ένα ζευγάρι είναι ιδανικός τρόπος διακοπών η κρουαζιέρα καθώς για ένα τριήμερο σε νησί θα χρειαστούν περίπου 700 ευρώ ενώ για μια κρουαζιέρα σε νησιά του Αιγαίου και μια επίσκεψη στη Τουρκία θα χρειαστούν περίπου 540 ευρώ.

Το ΒΗΜΑ

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου