Σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα διαμορφώνεται πλέον η διείσδυση του Διαδικτύου και στην Ελλάδα, καθώς τα τελευταία στοιχεία της έρευνας της Focus Bari, της Focus ontechlife, για το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου 2017 δείχνουν ότι το ποσοστό χρήσης φθάνει στο 81,4% στις ηλικίες 13-74 ετών, όπου και πραγματοποιήθηκε η έρευνα, το δείγμα της οποίας φθάνει στα 20.000 άτομα. Το ποσοστό αυτό είναι υψηλότερο κατά περίπου 4 μονάδες σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, οπότε και είχε διαμορφωθεί στο 77,6%.
Καθημερινοί χρήστες είναι, με βάση την έρευνα, το 70,6% των Ελλήνων, ενώ στις ηλικίες 13-44 ετών η χρήση του Internet είναι καθολική και καθημερινή σε ποσοστό 87,8%. Επίσης, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι εξαιρετικά δημοφιλή, αν αναλογιστεί κάποιος ότι το 47,5% των ελλήνων χρηστών δηλώνει πως επισκέπτεται κάποιο social medium σε καθημερινή βάση.
Η μέση διάρκεια της ημερήσιας χρήσης του Διαδικτύου διαμορφώθηκε στα 177 λεπτά, με την υψηλότερη επίδοση να παρουσιάζει η κατηγορία χρηστών 18-24 ετών, όπου η μέση διάρκεια είναι 243 λεπτά, ενώ τη χαμηλότερη εκείνη των 55-64 ετών, όπου και εκεί όμως ξεπερνούν τις 2 ώρες (134 λεπτά).
Επίσης, αυξημένη εμφανίζεται και η χρήση smartphone, με 7 στους 10 Ελληνες να έχουν στην κατοχή τους μια τέτοια συσκευή. Ταυτόχρονα, το smartphone αναδεικνύεται με βάση την έρευνα κύριο μέσο πρόσβασης στο Internet, ιδιαίτερα για τους νέους. Ειδικότερα, το 54% των Ελλήνων συνδέεται καθημερινά στο Internet από το κινητό τηλέφωνο, όμως σχεδόν 9 στους 10 τέτοιους χρήστες είναι ηλικίας 13-24 ετών. Μάλιστα, το smartphone ως μέσο πρόσβασης στο Internet προηγείται και σε επίπεδο νοικοκυριού, σε ποσοστό 65,1%, με τις επόμενες δύο δημοφιλέστερες συσκευές να είναι το laptop (53,2%) και ο σταθερός υπολογιστής (36,9%). Σε επίπεδο νοικοκυριών, 7 στα 10 νοικοκυριά (69,7%) δηλώνουν ότι έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο. Ακόμη, 1 στα 4 νοικοκυριά (965.000) δηλώνει ότι έχει συνδρομητική τηλεόραση, ποσοστό που αυξάνεται στο 33,3% στα νοικοκυριά με 4 ή περισσότερα μέλη.
Αρκετά διαδεδομένη είναι και η χρήση των εφαρμογών, αφού περίπου οι μισοί (49,3%) δηλώνουν ότι κατεβάζουν apps στο smartphone τους, με τις 5 δημοφιλέστερες κατηγορίες να είναι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι χάρτες, τα παιχνίδια, η ενημέρωση και η μουσική – video.
Σε ό,τι αφορά τις πολύ μικρές ηλικίες 5-12 ετών, το 77% αυτών μπαίνει στο Διαδίκτυο, με το ποσοστό να φθάνει στο 89,1% στις ηλικίες 10-12 ετών. Πιο δημοφιλής συσκευή πρόσβασης είναι το tablet (37%) και ακολουθούν ο σταθερός υπολογιστής (25,5%) και ο φορητός υπολογιστής (25,3%). H απουσία του smartphone εξηγείται από το γεγονός ότι στις συγκεκριμένες ηλικίες το ποσοστό κατοχής κινητού τηλεφώνου είναι αρκετά μικρότερο σε σχέση με τις υπόλοιπες ηλικίες. Συγκεκριμένα, στις ηλικίες 6-12 ετών, το ποσοστό χρήσης κινητών τηλεφώνων είναι στο 19%, ποσοστό που διαμορφώνεται στο 4,9% στις ηλικίες έως 9 ετών και ανεβαίνει στο 37,6% στις ηλικίες 9-12 ετών, όπου φαίνεται πως οι γονείς αποφασίζουν ότι πρέπει να δώσουν κινητό στα παιδιά τους για πιο εύκολη επικοινωνία.
ΒΗΜΑ