Ειδήσεις

Διπλωματικός μαραθώνιος Θεοχάρη για τόνωση του τουρισμού– Στήριξη της TUI

Περιοδεία στη Βόρεια Ευρώπη κάνει αυτήν την εβδομάδα ο υπουργός Τουρισμού σε μια προσπάθεια να παρουσιάσει διεξοδικά τα μέτρα που έχει λάβει η Ελληνική Κυβέρνηση για την υγειονομική ασφάλεια, τη σταθερά πτωτική πορεία των κρουσμάτων και τον ταχύτατο ρυθμό της εμβολιαστικής εκστρατείας, με στόχο την άρση περιοριστικών μέτρων (καραντίνες κτλ) αλλά και την ενδυνάμωση της κίνησης. Έτσι, μετά την Ολλανδία βρίσκεσαι στην την Κοπεγχάγη της Δανίας.

Να σημειωθεί ότι στη «χώρα της τουλίπας» ο υπουργός Τουρισμού είχε επαφές με την υψηλόβαθμο αξιωματούχο του Υπουργείου Εξωτερικών της Ολλανδίας, κα Anita van den Ende, όπου της παρουσίασε το νέο επιδημιολογικό χάρτη της χώρας μας, τονίζοντας την ανάγκη χαλάρωσης της οδηγίας για τα ταξίδια στα Ελληνικά νησιά.

Στη συνέχεια, ο κ. Θεοχάρης ενημέρωσε τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του tour operator «SUNWEB», κ. Mattijs ten Brink -έναν από τους σημαντικότερους online Tour Operators στην Ολλανδική αγορά για την Ελλάδα- σχετικά με την μείωση των κρουσμάτων στην Ελλάδα.

Ο Υπουργός επεσήμανε, επιπλέον, ότι η πρόθεση της Ελληνικής Κυβέρνησης είναι να δέχεται κατά την είσοδο στην χώρα ταξιδιώτες είτε με PCR test 72 ωρών, είτε με rapid test 24 ωρών.

Αγώνας για άρση περιορισμών

Επίσης, ο κ. Θεοχάρης διαβεβαίωσε ότι η Ελληνική Κυβέρνηση αναλαμβάνει την κάλυψη των νοσηλευτικών δαπανών για όσους φιλοξενούμενους τυχόν νοσήσουν από Covid-19 στην Ελλάδα. Τη δαπάνη αυτή δεν καλύπτουν μέχρι στιγμής οι ολλανδικές ασφαλιστικές εταιρείες, υποχρεώνοντας τους tour operator να ακυρώνουν τις πτήσεις σε χώρες οι οποίες βρίσκονται στην «κίτρινη» ζώνη ή να επαναπατρίζουν τους ταξιδιώτες τους σε περίπτωση μεταβολής της ταξιδιωτικής οδηγίας.

Υπενθυμίζεται ότι από τις 30 Μάη η Ολλανδία έχει βάλει τα νησιά του Νοτίου Αιγαίου στην «πορτοκαλί λίστα», που σημαίνει ότι οι όσοι έρχονται από εκεί θα πρέπει πριν από την αναχώρησή τους από την Ελλάδα να υποβάλλονται σε τεστ και κυρίως μετά την άφιξή τους στη χώρα τους να μπαίνουν σε καραντίνα. Σημειώνεται ότι στην «πορτοκαλί λίστα» βρίσκονται ήδη η Κρήτη και η ηπειρωτική Ελλάδα και «μόνο μετά από παραμονή στο Βόρειο Αιγαίο και τα Ιόνια νησιά δεν χρειάζεται καραντίνα στην Ολλανδία». Στην αναλυτική περιγραφή της υπό υποβάθμιση γεωγραφικής περιοχής οι ολλανδικές αρχές αναφέρουν όχι μόνο την Κω και τη Ρόδο, αλλά και τα νησιά «Ανδρος, Κάρπαθος, Τζια, Κύθνος, Μύκονος, Μήλος, Νάξος, Σύρος, Σαντορίνη και Τήνος θα ισχύουν και πάλι αυστηρότερα μέτρα».

Να σημειωθεί ότι  για περιοχές όπως η Κως και η Ρόδος η ολλανδική αγορά αποτελεί κρίσιμο μέγεθος (μόνο η Κως σε ετήσια βάση αποτελεί επιλογή για περισσότερους από 100.000 Ολλανδούς). Συνολικά, το 2019 οι αφίξεις από την Ολλανδία ήταν πάνω από 1 εκατ. Σύμφωνα με την οδηγία του ολλανδικού υπουργείου Εξωτερικών, που είναι αναρτημένη στο Facebook, στη σελίδα της ολλανδικής πρεσβείας στην Αθήνα, η αναπροσαρμογή του χρωματικού κώδικα των νησιών του Νοτίου Αιγαίου συμβαίνει λόγω της αύξησης των λοιμώξεων.

Στο μεταξύ, αχτίδα αισιοδοξίας δημιουργεί η αναφορά της Βρετανίδας πρέσβειρας, Κέιτ Σμιθ, που μιλώντας σε τηλε-ημερίδα με θέμα «Τουρισμός και ασφάλεια» εξέφρασε την εκτίμηση ότι η χώρα μας θα μπει σύντομα στην «πράσινη» λίστα της Βρετανίας από την «πορτοκαλί», στην οποία βρίσκεται σήμερα.  Η Κέιτ Σμιθ υπενθύμισε πως τα στοιχεία της πανδημίας αναθεωρούνται κάθε τρεις εβδομάδες και επομένως η Ελλάδα είναι πολύ πιθανό να θεωρηθεί ασφαλής τουριστικός προορισμός.

Η σύμμαχος TUI

Πάντως σταθερός σύμμαχος για την ελληνική τουριστική βιομηχανία παρουσιάζεται η TUI.  Μάλιστα χτες μιλώντας στο φόρουμ που διοργάνωσε το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο ο Thomas Ellerbeck, Member of the Group Executive Committee της TUI Group  εξέφρασε την ευχή του «σύντομα να αρθούν οι περιορισμοί από τη Μ. Βρετανία και σύντομα οι προορισμοί να καλωσορίσουν Βρετανούς» τουρίστες.

Μάλιστα, αναφέρθηκε εκτενώς στο ότι στην αποκατάσταση της κανονικότητας στον τουρισμό η Ελλάδα έκανε κάποιες καινοτομίες, όπως το  Bar code ή το PLF. «Η Ελλάδα είχε τον έλεγχο και κατάφερε να κάνει τα ταξίδια ασφαλή στην Ελλάδα» σημείωσε και τόνισε ότι «μέσα στην κρίση φάνηκε πως οι Έλληνες θέλησαν να προσφέρουν πολλά και προσπάθησαν να ανταποκριθούν. Φάνηκε στις προσπάθειες τις χώρας ότι εδώ υπάρχει ένας επαγγελματισμός. Η κυβέρνηση συνεργάστηκε γρήγορα και έγκαιρα με τις επιχειρήσεις. Μίλησε έγκαιρα για πρωτόκολλα υπήρχε ένα πλάνο που υλοποιήθηκε. Εμείς είδαμε από τους ξενοδόχους ένα πλαίσιο ασφάλειας που έπαιξε ένα σημαντικό ρόλο. Υπήρχε αξιοπιστία», ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Ο τουρισμός έχει τη δυνατότητα να αλλάξει πολλές κοινωνίες σε πολλά κράτη που η εταιρία είναι παρούσα», συμπλήρωσε το στέλεχος της ΤUI, που συμπληρώνει  πάνω από 50 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα.

«Ο τουρισμός είναι μια κοινωνική επιχείρηση. Εμείς έχουμε συνεργασία με  4.500 ξενοδοχεία σε 24 περιοχές. Επίσης, διαθέτουμε τα δικά μας 34 ξενοδοχεία κάνουμε joint venture  με την Atlantica  όπου ανοίξαμε άλλο ένα Robinson. Αυτά δημιουργούν μια πολλαπλασιαστική δύναμη που μπορεί να προσφέρει», τόνισε και προσέθεσε ότι  ο «τουρισμός βοήθησε να γίνουν πολλά στο περιβάλλον στις υποδομές κτλ.»

Μάλιστα, έκανε λόγο για μια  ανάλυση στην οποία προέβη η εταιρία. «Είδαμε πόσα χρήματα μένουν στο σημείο «στόχος». Εξετάσαμε πχ. τι επενδύσεις έγιναν στο σημείο αυτό σε ενέργεια, δρόμους κτλ αλλά είδαμε και την αρνητική πλευρά. Εκτιμήσαμε ότι 63  ευρώ ανά τουρίστα μένουν στο χώρο και από αυτά το 1/3 είναι  σε φόρος  και άρα μπορεί να γίνουν έτσι επενδύσεις στις υποδομές από το κράτος. Και μιλάμε για χώρες που δεν μπορεί να παράγουν δεν έχουν πρώτες ύλες. Ο τουρισμός είναι κινητήριος δύναμη» κατέληξε.

Για άλλη μια φορά, το κορυφαίο στέλεχος του μεγαλύτερου tour operator στον κόσμο σημείωσε ότι στην Ελλάδα σταδιακά διαμορφώνεται ένα εμπλουτισμένο τουριστικό προϊόν «Υπάρχει η θάλασσα, ο  πολιτισμός αλλά και η κουζίνα. Αυτό το λέμε πολυεπίπεδο μοντέλο και πολυσχιδές. Πολλοί ξεπερνούν τη θάλασσα και υπάρχουν και τα βουνά. Υπάρχουν πολλές Ελλάδες», σημείωσε και κάλεσε όλους τους εμπλεκόμενους σε μια συμμαχία. «Να κάνουμε το επόμενο βήμα μαζί».

Περιέγραψε, δε, και το πρόγραμμα στήριξης τοπικών προμηθευτών. «Είπαμε τι πρέπει να γίνει ώστε να γίνεται χρήση  ντόπιων προϊόντων, για να υπάρχει έκπληξη στον τουρίστα. Είναι ένα  πρόγραμμα που το υποστηρίξαμε. Είδαμε ότι χρησιμοποιούσαμε  στην Κρήτη λίγα  από τα τοπικά προϊόντα γιατί ήταν μικρές οι παραγωγές. Όμως, δημιουργήσαμε ένα συνεταιριστικό σχήμα και ξαφνικά 200 παραγωγοί μπήκαν στο σχήμα και τώρα τα ξενοδοχεία  παίρνουν ντόπια προϊόντα Τουρισμός και αυθεντικότητα, τουρισμός και ντόπια συμμετοχή είναι το σχήμα» σημείωσε και υπογράμμισε ότι ο «τουρισμός είναι η πιο επικερδής υπόθεση στην Ελλάδα».

Γιώργος Αλεξάκης

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου