Ενώπιον του Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου προσέφυγαν με υπομνήματα απόψεων επί των διαλαμβανομένων σε φύλλο μεταβολών και ελλείψεων στο πλαίσιο ελέγχου χρηματοοικονομικής διαχείρισης στον Δήμο Ρόδου για το έτος 2017, 6 δημόσιοι υπόλογοι και συγκεκριμένα ένας πρώην αντιδήμαρχος, μια διευθύντρια, ένας ταμίας και 3 υπάλληλοι του τροχαίου υλικού.
Σε επιτόπια επίσκεψη της ομάδας ελέγχου του Ελεγκτικού Συνεδρίου την 30ή Σεπτεμβρίου 2020, στο αμαξοστάσιο του Δήμου Ρόδου στ’ Ασγούρου, διαπιστώθηκε ότι 16 οχήματα, ήταν εμφανώς επί μακρόν χρόνο σε κατάσταση ακινησίας, εξακολουθούσαν δε να φέρουν πινακίδες κυκλοφορίας (κρατικές αλλά και συμβατικές), και οι άδειες κυκλοφορίας τους ήταν σε ισχύ επιβαρύνοντας τον Δήμο με κόστος ασφαλιστικής κάλυψης.
Με έγγραφό του ο επικεφαλής της Ομάδας Ελέγχου, ζήτησε στοιχεία για τα οχήματα που τελούν σε καθεστώς ακινησίας καθώς και το χρόνο που αυτά τέθηκαν σε ακινησία.
Ο προϊστάμενος Διεύθυνσης Τροχαίου Υλικού και Μηχανημάτων απέστειλε κατάσταση με 107 οχήματα τα οποία τελούσαν σε ακινησία και έφεραν πινακίδες κυκλοφορίας.
Η ομάδα ελέγχου εξήγαγε δείγμα χρηματικών ενταλμάτων μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονταν εντάλματα που αφορούσαν επισκευές και συντηρήσεις οχημάτων.
Με την αντιπαραβολή των στοιχείων προέκυψε ότι με 9 χρηματικά εντάλματα, των ετών 2017 και 2018 συνολικού ποσού 163.405,51 ευρώ διενεργήθηκαν δαπάνες που αφορούσαν συντηρήσεις οχημάτων – μηχανημάτων του Δήμου Ρόδου με συμβάσεις που συνήφθησαν το έτος 2017 και εξοφλήθηκαν το έτος 2017 ή τα επόμενα οικονομικά έτη.
Οι διαδικασίες επισκευής και συντήρησης πραγματοποιήθηκαν σύμφωνα με τις διατάξεις ν.δ. 2396/1953 και της κατ’ εξουσιοδότησης του άρθρου 11 αυτού εκδοθείσας οικ. 3373/390/20.3.1975 απόφασης του Υπουργού Προεδρίας της Κυβερνήσεως, όπως τροποποιήθηκε με την οικ. 4993/745/24.4.1975 όμοια (ΦΕΚ Β’ 489), και αφορούσαν συντηρήσεις οχημάτων και μηχανημάτων (ανταλλακτικά, ελαστικά και εργασίες), για οχήματα – μηχανήματα που σύμφωνα με το αρ. πρωτ. 2/57889/13.11.2020 έγγραφο της Διεύθυνσης Τροχαίου Υλικού και Μηχανημάτων, τελούσαν σε ακινησία επί μακρό χρονικό διάστημα.
Από την έρευνα ωστόσο δεν προέκυψε ότι δαπάνες ύψους 20.296,81 ευρώ αφορούσαν τα οχήματα – μηχανήματα για τα οποία προορίζονταν.
Επιπλέον για κάποια από τα οχήματα προέκυψε ότι εντάλθηκαν ποσά για συντηρήσεις οχημάτων που ήταν σε ακινησία κατά τον χρόνο διενέργειας των συντηρήσεων.
Επιπλέον προέκυψε ότι δαπάνη ποσού 1.971,60 ευρώ αφορά προμήθεια ελαστικών το έτος 2017 για οχήματα που ήταν ακινητοποιημένα.
Ο αντιδήμαρχος στο υπόμνημά του αρνήθηκε οιαδήποτε σχέση ή ευθύνη για τις επίμαχες προμήθειες ενώ δημοτικοί υπάλληλοι υποστηρίζουν ότι από λάθος διευθυντή εμφανίστηκαν αυτοκίνητα επί μακρόν ακινητοποιημένα παρότι ήταν ακινητοποιημένα στο διάστημα του ελέγχου αλλα εκινούντο τα έτη 2016, 2017 και 2018.
Προς απόδειξη του ισχυρισμού τους προσκόμισαν και τα δελτία κινήσεως των οχημάτων.