Συνεντεύξεις

Σάββας Καμπούρης: «Αποτελούμε το νησί με την υψηλότερη τουριστική ανάπτυξη στην Ελλάδα»

Στην πορεία της τουριστικής σεζόν και στις αγορές που «πρωταγωνιστούν» αναφέρεται σε συνέντευξή του προς τη «δ», ο τουριστικός πράκτορας και γενικός διευθυντής του κορυφαίου γραφείου εισερχόμενου Τουρισμού, Travel Exchange, Σάββας Καμπούρης.
Ο Τουρισμός, όπως σημειώνει, επανέρχεται σε υψηλά νούμερα και η σεζόν αναμένεται να κλείσει με αύξηση σε σύγκριση με το 2022.
Ο κ. Καμπούρης αναφέρεται και στο πρόγραμμα χειμερινού τουρισμού που λανσάρει φέτος το πρακτορείο Travel Exchange το οποίο αναμένεται να προσελκύσει 30.000 επισκέπτες. Ο στόχος του χειμερινού τουρισμού, είναι σύμφωνα με τον ίδιο εφικτός, απαιτούνται όμως σταθερά και «καλομελετημένα» βήματα.
Ακολουθεί η συνέντευξη του κ. Σάββα Καμπούρη αναλυτικά:
• Κύριε Καμπούρη, πώς θα χαρακτηρίζατε τη φετινή σεζόν; Οι αφίξεις επισκεπτών παρουσιάζουν ανοδική τάση. Ποιο είναι το πρακτικό αποτέλεσμα;
Οι αφίξεις της φετινή σεζόν, όπως ήδη γνωρίζουμε, παρουσιάζουν ανοδική τάση στις περισσότερες αγορές. Ο τουρισμός επανέρχεται σε υψηλά επίπεδα και υπολογίζουμε να είμαστε λίγο καλύτέρα σε σχέση με τα περσινά νούμερα.
• Ποιες είναι οι αγορές που βρίσκονται στις πρώτες θέσεις αφίξεων και ποιες παρουσιάζουν αυξημένη δυναμική;
Η αγγλική αγορά είναι σε υψηλά επίπεδα, το ίδιο η Πολωνία και η Τσεχία οι οποίες παρουσιάζουν ιδιαίτερη δυναμική. Η Πολωνία έχει φτάσει να είναι πολύ ψηλά και υπολογίζουμε να είναι η 3η δύναμη σε αφίξεις φέτος στη Ρόδο.
Οι Σκανδιναβικές χώρες έχουν θετικό πρόσημο. Ίσως η Φινλανδία να είναι λίγο καλύτερα. Το Ισραήλ έχει μια πολύ καλή χρονιά και δείχνει να προτιμάει το νησί μας.
Στα ίδια επίπεδα με το 2022 είναι οι αγορές της Ολλανδίας και του Βελγίου. Μαζί με τη Γερμανία, η οποία φαίνεται ότι θα κλείσει με αρνητικό πρόσημο (αν και ξεκίνησε θετικά), ίσως θα είναι οι αγορές, οι οποίες θα κλείσουν και αυτές αρνητικά.
Ανάκαμψη παρατηρούμε και στην ιταλική αγορά σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές.
• Θα λέγατε ότι η Ρόδος κατάφερε στα τελευταία χρόνια να ενισχύσει το τουριστικό της brand με τις εντυπωσιακές επιδόσεις που σημείωσε στον τουρισμό; Πώς βλέπετε το τουριστικό μέλλον του νησιού;
Αποτελούμε το νησί με την υψηλότερη τουριστική ανάπτυξη στην Ελλάδα έχοντας καταφέρει πέρυσι να ξεπεράσουμε τις επιδόσεις του 2019. Στα θετικά ήταν ότι υποδεχτήκαμε την πρώτη διεθνή πτήση ήδη από τον Μάρτιο, ενώ σύμφωνα με μελέτες υπολογίζουμε το 2024 αύξηση 5% στις σχεδιαζόμενες επενδύσεις.
• Με στοχευμένες δράσεις και πρωτοβουλίες, επιχειρείτε την επέκταση της διάρκειας της τουριστικής σεζόν. Φέτος λανσάρετε ένα νέο προϊόν χειμερινού τουρισμού. Ποιοι οι στόχοι του προγράμματος αυτού;
Το μοντέλο του χειμερινού τουρισμού είναι η 2η φορά που το επιχειρούμε, (προηγουμένη χρονιά το 2015 -2016 ). Αυτήν την φορά οι αφίξεις θα γίνονται στο νησί της Ρόδου καθ’ όλη τη διάρκεια του χειμώνα με εξαίρεση την περίοδο των γιορτών.
Η φιλοδοξία μας είναι να έχουμε φέτος περίπου 30.000 επισκέπτες. Σε κάθε περίπτωση και ως νησί και ως όμιλος, ενεργούμε ώστε να προσελκύσουμε αντίστοιχες δράσεις και τις επόμενες χρονιές.
Σημαντικό κριτήριο είναι η ομαλή και αποτελεσματική διαμονή των επισκεπτών κατά τη διάρκεια του χειμώνα.
• Θεωρείτε λοιπόν ότι είναι ένας εφικτός στόχος η επιμήκυνση της σεζόν; Ποιες οι προϋποθέσεις για την επιτυχή έκβαση μιας τέτοιας προσπάθειας;
Ο στόχος είναι εφικτός αλλά πρέπει να πηγαίνουμε βήμα, βήμα. Ας δημιουργήσουμε ένα ιδανικό περιβάλλον ώστε να έχουμε έναν πολύ καλό Απρίλιο και Οκτώβριο και μετά μπορούμε να συζητάμε για ακόμα μεγαλύτερη επιμήκυνση. Η Ρόδος δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τους άλλους «χειμερινούς» προορισμούς. Η ιστορία μας, η ομορφιά του νησιού, οι υποδομές (αεροδρόμια, δρόμοι που συνεχώς βελτιώνονται κτλ.) και κυρίως οι σχεδόν 300 μέρες ηλιοφάνειας είναι ελκυστικοί παράγοντες ώστε η Ρόδος να αποτελέσει πόλο έλξης για τους χειμερινούς επισκέπτες.
• Ποιες αλλαγές έχει επιφέρει η τεχνολογία και το διαδίκτυο στον κλάδο των τουριστικών πρακτόρων; Πώς έχει προσαρμοστεί το γραφείο σας στις νέες επιταγές της τεχνολογίας;
Η τεχνολογία έχει εισχωρήσει για τα καλά στην τουριστική βιομηχανία. Πλέον ο τελικός επισκέπτης μπορεί να έχει οποιαδήποτε πληροφορία χρειάζεται στην οθόνη ακόμη και του κινητού του.
Χωρίς την τεχνολογία, δεν θα είχαμε γνωρίσει αυτήν τη μεγάλη εξέλιξη του τουρισμού στα τελευταία χρονιά. Όλο και περισσότεροι ταξιδιωτικοί πράκτορες, χρησιμοποιούν στοχευμένες τεχνολογίες, δίνοντας έμφαση στο τουριστικό προϊόν (ΧML διασυνδέσεις). Η ταχύτητα στις διαδικασίες, η ευελιξία στην προσφορά του τελικού προϊόντος (πολλές διαφορετικές επιλογές, εξατομικευμένες υπηρεσίες), η ασφάλεια στις συναλλαγές και η μείωση του κόστους, είναι οι τέσσερις κύριες αλλαγές που έχει επιφέρει η τεχνολογία στα τελευταία χρόνια.
Από το 2015 ο όμιλος εταιρειών μας, έχει επενδύσει τόσο σε χρόνο, όσο και σε εκπαίδευση σε θέματα τεχνολογίας, προσπαθώντας να προσαρμοστεί στις ανάγκες της εποχής. Αποτέλεσμα αυτής της επένδυσης, είναι η δημιουργία της δικής μας Β2Β πλατφόρμας (3fullsteps.com), με την οποία παρέχουμε υπηρεσίες (accommodation, transfer & activities) τόσο στην Ελλάδα όσο και στον υπόλοιπο κόσμο, με ένα δίκτυο 100 διασυνδέσεων (tour operators, B2B platforms, travel agencies).
• Θα ήθελα να κλείσουμε τη συνέντευξη με τα μελλοντικά σας σχέδια και τους στόχους σας. Τι καινούργιο μπορούμε να περιμένουμε από το Travel Exchange;
Η Travel Exchange στα τελευταία χρόνια, έχει επεκταθεί και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας (τα δύο τελευταία μας γραφεία στη Χαλκιδική και στην Κάρπαθο) και αυτή τη στιγμή έχει ένα δίκτυο 8 γραφείων, εξυπηρετώντας πάνω από 500.000 επισκέπτες ετησίως. Εκτός από την 3fullsteps.com που αναφέραμε παραπάνω, τα τελευταία 3 χρόνια, έχουμε δημιουργήσει το brand “Ebiria” με έμφαση στον high end τουρισμό. Η Αμερική είναι η αγορά στην οποία επενδύουμε στα τελευταία χρόνια, ευελπιστώντας να αυξήσουμε την παρουσία μας εκεί. Αγορές όπως το Middle East και η Ασία, βρίσκονται στα μελλοντικά μας σχέδια. Στόχος του ομίλου Τravel Exchange, είναι να συνδυάσει την εμπειρία των 37 χρόνων στην αγορά, με τις νέες τεχνολογίες και τα νέα trends που επικρατούν στα τελευταία χρόνια στον τουρισμό και να γίνει ο απαραίτητος συνεργάτης όλων όσοι θέλουν να επισκεφτούν τόσο τη Ρόδο όσο και την υπόλοιπη Ελλάδα.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου