Συνεντεύξεις

Βασίλης Παπαοικονόμου: «Οι στόχοι της δημοτικής αρχής του Αντώνη Καμπουράκη, πέτυχαν»

Την πεποίθηση ότι οι στόχοι της δημοτικής αρχής του Αντώνη Καμπουράκη, έχουν πετύχει και θα επιτύχουν για να ολοκληρωθούν και την επόμενη θητεία, εκφράζει σε συνέντευξή του προς την ‘δημοκρατική’ ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου, κ. Βασίλης Παπαοικονόμου.
Επίσης μιλάει για την εμπειρία του σε αυτή τη θέση, για τα εξαιρετικά θετικά στοιχεία της κρουαζιέρας το 2022 και το τρέχον έτος για τη Ρόδο, καθώς και για τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη.

• Να ξεκινήσουμε από την κρουαζιέρα. Μετά το 2022 που ήταν χρονιά ανάκαμψης, πείτε μας πώς εξελίσσεται το 2023;
Είμαι στην ευχάριστη θέση να ενημερώσω εσάς και τους αναγνώστες σας ότι σε σύγκριση με το έτος 2022 η κρουαζιέρα εμφανίζει το έτος 2023 θεαματική αυξητική πορεία της τάξεως του 58% σε επίπεδο επιβατών. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της υπηρεσίας μας μέχρι τον μήνα Ιούνιο επισκέφτηκαν το νησί μας περίπου 161.000 επιβάτες κρουαζιέρας ενώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο είχαμε περίπου 102.000 επιβάτες. Και βέβαια η αυξημένη ζήτηση του τουριστικού λιμένα από τις εταιρείες της κρουαζιέρας δεν είναι τυχαία αλλά οφείλεται κατά πολύ στη συντήρηση των υποδομών του λιμένα και στο σύγχρονο σύστημα ασφαλείας που διαθέτουμε.
• Το λιμάνι της Ρόδου μπορεί να γίνει τελικά Home Port ή Interport; Πώς εξελίσσεται η προσπάθεια;
Γίνεται μεγάλη προσπάθεια από το Λιμενικό Ταμείο, σε επίπεδο διαβουλεύσεων με τις εταιρείες στις διεθνείς εκθέσεις της κρουαζιέρας, προκειμένου να προωθήσουμε το λιμάνι της Ρόδου ως Home Port. Ήδη οι εγκαταστάσεις μας δοκιμάστηκαν επιτυχώς ως Home Port κατά την επιβίβαση και αποβίβαση επιβατών του κρουαζιερόπλοιου SILVER SPIRIT τον φετινό Μάιο και λάβαμε συγχαρητήριο έγγραφο από την ιδιοκτήτρια εταιρεία. Το ίδιο θα επαναληφθεί και τον μήνα Ιούλιο από το ίδιο κρουαζιερόπλοιο. Προς τούτο για την αναβάθμιση της εικόνας του Τουριστικού Λιμένα βρίσκεται σε εξέλιξη η απομάκρυνση των κατασχεμένων αυτοκινήτων του Τελωνείου Ρόδου και η φύλαξή τους σε άλλον ασφαλή χώρο εκτός του λιμένα με δικές μας δαπάνες. Οι παρουσιάσεις του Τουριστικού Λιμένα Ρόδου στις διεθνείς εκθέσεις ως Home Port θα συνεχιστούν και για την επόμενη χρονιά προκειμένου να προσελκύσουμε και άλλες εταιρείες.

• Η Ρόδος ως προορισμός, συμμετέχει σε διεθνείς και ελληνικές τουριστικές εκθέσεις. Ποια είναι τα μηνύματα;
Η παρουσία του Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου σε όλες τις εκθέσεις κρουαζιέρας εγχώριες και διεθνείς είναι πλέον συνεχής και οργανωμένη με τη συμμετοχή διοικητικών υπαλλήλων της υπηρεσίας μας και του συμβούλου κρουαζιέρας. Η συμμετοχή μας, με παρουσίαση των λιμανιών μας και τη διανομή διαφημιστικού υλικού παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον πάντοτε και μας δίνει τη δυνατότητα να συνομιλούμε και να έχουμε προσωπική επαφή με τα ανώτερα στελέχη των εταιρειών. Για το λόγο αυτό, με περισσότερη εμπειρία κάθε φορά, θα συνεχίσουμε να προωθούμε την κρουαζιέρα στις εκθέσεις όπου και όποτε πραγματοποιούνται.
• Ο θαλάσσιος τουρισμός δεν είναι μόνον η κρουαζιέρα. Η Ρόδος μπορεί να αναπτύξει και το γιώτινγκ; Τι συμβαίνει φέτος;
Ως Λιμενικό Ταμείο αναγνωρίζοντας τη ζήτηση για την ιδιωτική θαλάσσια περιήγηση προσπαθούμε να αυξήσουμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των νησιών μας έναντι άλλων ανταγωνιστικών προορισμών. Για τον λόγο αυτό δεν έχουμε σταματήσει τα έργα δημιουργίας και συντήρησης των λιμανιών μας σε όλα ανεξαιρέτως τα νησιά δικαιοδοσίας μας. Στη Σύμη εκτελούνται έργα αποκατάστασης των ζημιών από τη θεομηνία, ενώ στη θέση Πέταλο είναι σε

εξέλιξη έργο προκειμένου στην αποβάθρα να ελλιμενίζονται περισσότερα πλοία και να απελευθερωθούν οι θέσεις για τα ιδιωτικά σκάφη, στην Τήλο μετά τη δημιουργία χερσαίας λιμενικής ζώνης γίνεται ΜΠΕ για τα υφιστάμενα έργα και για τη δημιουργία τουριστικού λιμένα αναψυχής, σε Καστελλόριζο και Κάσο γίνονται οι μελέτες για την επισκευή των κρηπιδωμάτων των λιμανιών, στη Χάλκη προχωρούμε στη χάραξη λιμενικής ζώνης με την αποτύπωση βυθομετρική και υφάλων του λιμένα. Όλα τα παραπάνω έργα πέραν της δημιουργίας λιμενικών υποδομών αποσκοπούν στην προσέλκυση του ιδιωτικού θαλάσσιου τουρισμού λειτουργώντας οι λιμένες των νησιών μας ως δίκτυο λιμένων.

• Ποια είναι τα έργα που «τρέχουν» αυτή την περίοδο στη Ρόδο από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο; Ποιοι οι στόχοι μέχρι το τέλος του έτους;
Στη Ρόδο προχωρούν οι μελέτες για κατασκευή, συντήρηση και αντιμετώπιση προβλημάτων για τους λιμένες της Ακαντιάς, της Καμείρου Σκάλας και των αλιευτικών καταφυγίων στο Φαληράκι, στο Πλημμύρι και στις Φάνες. Βρισκόμαστε δε στο στάδιο επικαιροποίησης του master plan του Λιμένα Ρόδου (Κολώνας, Αγγέλων, Ακαντιάς) που μαζί με την ολοκλήρωση των ξυλοπεζόδρομων σε όλο το μήκος του παραλιακού μετώπου θα αναβαθμίσει τις λιμενικές υποδομές της Ρόδου και θα την αναπροσδιορίσει ως σύγχρονο θαλάσσιο τουριστικό προορισμό.
Για τη συντονισμένη δε προσπάθεια, για την επιτυχή πορεία των έργων υποδομών και αναβάθμισης των λιμένων της Ρόδου θα ήθελα για μια ακόμη φορά να ευχαριστήσω και προσωπικά τον δήμαρχο Ρόδου Αντώνη Καμπουράκη καθώς όλα τα παραπάνω τελούν υπό την καθοδήγηση, εποπτεία και την άμεση συνδρομή του. Η ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών και του θαλάσσιου τουρισμού της Ρόδου και των νησιών μας, ως νευραλγικό τομέα της οικονομίας τους, απαιτούν εγρήγορση, θέληση και κυρίως αγάπη για τον τόπο μας.
• Πώς κρίνετε το μέχρι σήμερα παραχθέν έργο της δημοτικής αρχής του Αντώνη Καμπουράκη; Είστε ικανοποιημένος; Εκτιμάτε πως πέτυχε τους αρχικούς στόχους που είχε θέσει;
Εξαρχής συστρατεύθηκα με την παράταξη του δημάρχου μας Αντώνη Καμπουράκη, λόγω της εμπιστοσύνης στο πρόσωπό του και λόγω της επιτυχούς πορείας του τόσο ως ξενοδόχου όσο και ως προέδρου της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου, για την ανάπτυξη του τουρισμού της Ρόδου. Και πράγματι, ως γνώστης εκ των έσω του τουριστικού προϊόντος ασχολήθηκε με την προβολή της Ρόδου στις διεθνείς αγορές συμμετέχοντας μαζί με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου σε όλες τις τουριστικές εκθέσεις του εξωτερικού. Το γεγονός ότι η Ρόδος παρουσιάζει και φέτος θετικό πρόσημο στον τουρισμό ενώ άλλοι δημοφιλείς προορισμοί παρουσιάζουν σοβαρή πτώση σε επίπεδο αφίξεων δεν είναι καθόλου τυχαίο, αλλά επακόλουθο σε ένα σημαντικό βαθμό και της επιτυχούς προβολής της Ρόδου από τη δημοτική αρχή.
Μόλις πρόσφατα εξήλθαμε από την υγειονομική κρίση που αδρανοποίησε τη δημόσια διοίκηση και την πρόοδο των προγραμματισμένων έργων. Παρόλα αυτά η δημοτική αρχή πέτυχε την υπογραφή της “ιστορικής” θα μπορούσα να χαρακτηρίσω προγραμματικής σύμβασης για την ανάδειξη της Μεσαιωνικής Πόλης που αφορά από έργα υποδομών μέχρι ανάπλασης κτηρίων και μνημείων της.
Το Εθνικό Θέατρο και η Νέα Αγορά, αυτά τα ιστορικά τοπόσημα της πόλης της Ρόδου, θα αποκτήσουν ξανά την αίγλη τους μετά από την υπογραφή επίσης των αντίστοιχων προγραμματικών κι εργολαβικών συμβάσεων που υπεγράφησαν κατόπιν των επίμονων προσπαθειών του δημάρχου και του περιφερειάρχη μας Γιώργου Χατζημάρκου.
Αναφέρομαι κυρίως σε αυτά τα επιτεύγματα γιατί αφορούν την εικόνα της Ρόδου προς τα έξω χωρίς βέβαια να παραβλέπω και να μη θεωρώ επίσης σημαντικά τις υδροδοτήσεις του νησιού, τις ασφαλτοστρώσεις, τις πεζοδρομήσεις, τις αποκαταστάσεις σχολικών κτηρίων, βρεφονηπιακών σταθμών και αθλητικών υποδομών που εξυπηρετούν την καθημερινότητα των συμπολιτών μας και επίσης θεωρούνται σημαντικά έργα της δημοτικής αρχής. Ως ενεργό μέλος της παράταξης του Αντώνη Καμπουράκη δεν θα μπορούσα να εφησυχάσω και να θεωρώ ότι οι στόχοι πέτυχαν αλλά ότι οι στόχοι μας ακόμη και με τα εμπόδια που αντιμετωπίζουμε βρίσκονται σε πορεία και εξέλιξη, διαρκώς ανανεώνονται και ελπίζουμε οι αγώνες μας και οι προσπάθειές μας για μια Ρόδο αντάξια της ιστορίας και του ονόματός της να συνεχιστούν και να επιτύχουν και την επόμενη θητεία μας ως δημοτική αρχή.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου