Ειδήσεις

Κατατίθεται βελτιωμένη πρόταση για την αποκομιδή σκουπιδιών απο τον κ. Μ. Παλαιολόγου

Με βελτιωμένη πρόταση για την αποκομιδή και σάρωση των απορριμμάτων στο νησί της Ρόδου ο αντιδήμαρχος κ. Μιχάλης Παλαιολόγου, θα επιδιώξει να εξασφαλίσει τουλάχιστον 24 ψήφους στην προγραμματισμένη για την προσεχή Τρίτη συνεδρίαση του  δημοτικού συμβουλίου, προκειμένου ο Δήμος Ρόδου να προχωρήσει στη σύναψη δημόσιας σύμβασης για παροχή υπηρεσιών, μετά από διενέργεια διεθνούς ανοικτού μειοδοτικού διαγωνισμού.
Πιο συγκεκριμένα με την νέα εισήγηση χωροθετείται το έργο της αποκομιδής και σάρωσης, απαλείφθηκε πρόβλεψη της προηγούμενης διακήρυξης για την κομποστοποίηση των απορριμμάτων των ξενοδοχείων και προβλέπεται πλέον η χρήση συγκεκριμένων κοντέινερ. Επιπλέον προβλέπεται η χρήση μεγαλύτερων απορριμματοφόρων για εξοικονόμηση χρόνου και χρημάτων, ενώ δίνεται έμφαση στην ποιότητα με την απασχόληση περισσότερου προσωπικού.
Στην διακήρυξη θα προβλέπονται εξάλλου αυστηροί όροι σε περίπτωση μη τήρησης των συμβατικών υποχρεώσεων του αναδόχου.
Στο Δήμο Ρόδου, στις 31 Δεκεμβρίου 2015 έληξε η μέχρι τότε ισχύουσα δημόσια σύμβαση παροχής υπηρεσιών καθαριότητας και συγκεκριμένα για «Εργασίες Αποκομιδής και Μεταφοράς Απορριμμάτων και Ογκωδών Αντικειμένων, Πλύσης Κάδων Απορριμμάτων, Μηχανικής και Χειρωνακτικής Σάρωσης και Αποψιλώσεων Κοινοχρήστων Χώρων», η οποία υπεγράφη μετά από διενέργεια διεθνούς ανοικτού μειοδοτικού διαγωνισμού.
Το εργατοτεχνικό προσωπικό της Δνσης Καθαριότητας & Ανακύκλωσης, αποτελείται τόσο από μόνιμους υπαλλήλους όσο και από υπαλλήλους με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, οι οποίοι στην πλειοψηφία τους μεταφέρθηκαν από την πρώην Δημοτική Επιχείρηση Καθαριότητας Ρόδου – που λύθηκε με το σχέδιο «Καλλικράτης»- σε προσωποπαγείς θέσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, γεγονός που πρακτικά σημαίνει ότι οι θέσεις αυτές καταργούνται όταν κενωθούν με οποιονδήποτε τρόπο.
Από την 1/1/2011 μέχρι την 31/12/2015, έχουν αποχωρήσει από τη Δνση Καθαριότητας & Ανακύκλωσης 68 εργαζόμενοι. Επιπροσθέτως, βάσει της ηλικίας και του χρόνου υπηρεσίας των υπαλλήλων, που εργάζονται σήμερα στη Δνση Καθαριότητας, καθώς επίσης από τον μέχρι σήμερα ρυθμό αποχώρησης,  εκτιμάται ότι θα αποχωρήσουν από την υπηρεσία τους, τα έτη 2017, 2018 και 2019, 17 εργαζόμενοι ανά έτος.
Με δεδομένη τη μικρή αναλογία (είτε 1 προς 5 είτε 1 προς 10) που ισχύει σήμερα για τις προσλήψεις προσωπικού στο δημόσιο τομέα σε σχέση με τις αποχωρήσεις , είναι βέβαιο ότι η δυναμικότητα του Δήμου σε προσωπικό καθαριότητας θα μειωθεί σημαντικά.
Αναφορικά δε με το εποχικό προσωπικό το οποίο εγκρίνεται μέσω ΠΥΣ, υπάρχουν κάθε χρόνο περικοπές στις εγκρίσεις αριθμού εποχικού προσωπικού το οποίο αιτείται ο Δήμος. Ενδεικτικά, το 2011, στο Δήμο Ρόδου εγκρίθηκαν και προσελήφθηκαν ως εποχικό προσωπικό καθαριότητας 116 άτομα, ενώ το 2012 εγκρίθηκαν και προσελήφθηκαν 95, σε αντίθεση με το 2010 που προσελήφθηκαν αντιστοίχως περισσότεροι από 200 εποχικοί υπάλληλοι για την καθαριότητα στους πρώην 10 Δήμους.
Επιπλέον τα απορριμματοφόρα οχήματα που διαθέτει σήμερα ο Δήμος και τα οποία είναι ήδη ξεπερασμένης τεχνολογίας, εξαιτίας της σημαντικής αύξησης του μεγέθους του έργου καθαριότητας, σύμφωνα με τα δεδομένα που προαναφέρθηκαν, εξαναγκάζονται σε μία παρατεταμένη χρήση, που έχει ως φυσικό αποτέλεσμα την εμφάνιση συχνών βλαβών.
Ο Δήμος Ρόδου δεν διαθέτει συρμούς μεταφοράς, παρά το γεγονός ότι η χρήση τους για οικονομικούς λόγους πλέον επιβάλλεται. Ο αριθμός των μηχανοκίνητων σαρώθρων που διαθέτει ο Δήμος δεν επαρκεί για να καλύψει το έργο της οδοσάρωσης με μηχανικά μέσα.
Διαπιστώνεται έτσι αδυναμία εκτέλεσης με ίδια μέσα του Δήμου Ρόδου ενός τμήματος από το συνολικό έργο της συλλογής και μεταφοράς στερεών αποβλήτων και ανακυκλώσιμων υλικών και της καθαριότητας οδών και κοινόχρηστων χώρων εξαιτίας της ανεπάρκειας σε μηχανολογικό εξοπλισμό και σε οδηγούς και εργατοτεχνικό προσωπικό καθαριότητας.
Πέραν δε του αντικειμενικού προβλήματος, η αδυναμία αυτή του Δήμου Ρόδου, κυρίως τους θερινούς μήνες, γίνεται αντικείμενο ιδιαιτέρως αρνητικών σχολίων από τα Μ.Μ.Ε, από τους δημότες και τους επισκέπτες του νησιού.
Η συνολική ετήσια δαπάνη για την καθαριότητα το έτος 2015 ανήλθε σε 11.119.594 € και με την ανάθεση της καθαριότητας σε ιδιώτη, σύμφωνα με την εισήγηση εξοικονομούνται 1.905.117 €.
Η λειτουργία εξάλλου του ΚΔΑΥ θα εξασφαλίσει ετήσιο οικονομικό όφελος για το Δήμο Ρόδου 237.702 €.
Η διάρκεια της σύμβασης θα είναι 3 έτη (από 1/1/2017 μέχρι και 31/12/2019). Η διάρκεια της σύμβασης μπορεί να παραταθεί κατά  ένα (1) ακόμα έτος μετά την λήξη της αρχικής συμβατικής διάρκειας (δηλαδή την 31/12/2019) μετά από σχετική συμφωνία με τον ανάδοχο και έγκρισής της από το Δημοτικό Συμβούλιο Ρόδου.
Επιπροσθέτως, με αυτό το μοντέλο λειτουργίας του ΚΔΑΥ, αφενός μεν δημιουργούνται συνθήκες που ωθούν τον ανάδοχο στη σωστή και αποδοτική λειτουργία της εγκατάστασης (μεγαλύτερη ποσότητα ανακτώμενων υλικών συνεπάγεται την αύξηση των κερδών του αλλά και των κερδών του Δήμου Ρόδου), αφετέρου δε εξαλείφεται πλήρως το ρίσκο οικονομικής απώλειας για το Δήμο Ρόδου (ακόμα και με μείωση της απόδοσης της εγκατάστασης ο Δήμος θα εξακολουθεί να έχει έσοδα).
Το κόστος της ανάθεσης της καθαριότητας σε ιδιώτη ανά έτος ανέρχεται στο ποσό των 4.210.000 €.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου