Από τις 6 χθες το πρωί τέθηκε σε ισχύ η απόφαση με τα νέα περιοριστικά μέτρα και πλέον, μόνο με επίδειξη αρνητικού PCR ή rapid test, θα μπορούν να εισέρχονται στα εμπορικά καταστήματα, στα κομμωτήρια, στις τράπεζες και στους ανοικτούς χώρους εστίασης οι ανεμβολίαστοι και οι νοσήσαντες στο τελευταίο εξάμηνο, ενώ οι ανήλικοι από 4 έως 17 ετών θα πρέπει να προσκομίζουν self test. Από το μέτρο εξαιρούνται τα φαρμακεία, οι εκκλησίες και τα καταστήματα τροφίμων.
Το νέο μέτρο, για το οποίο πολλοί από τους καταναλωτές, όπως αποδείχθηκε δεν ήταν ενήμεροι, προκάλεσε αναστάτωση στην αγορά. Ουρές σχηματίστηκαν και πάλι έξω από τα εμπορικά καταστήματα και τα καταστήματα κινητής τηλεφωνίας, αφού οι υπάλληλοι ή ακόμη και οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων εκτός από την εξυπηρέτηση των πελατών, θα πρέπει να ελέγχουν τα πιστοποιητικά εμβολιασμού/νόσησης και τα rapid tests. Και όλα αυτά συμβαίνουν σε μία περίοδο κατά την οποία η αγορά της Ρόδου προσδοκούσε να δουλέψει, λόγω των ενδιάμεσων φθινοπωρινών εκπτώσεων και καθώς ακόμη υπάρχουν επισκέπτες στο νησί.
«Η αναστάτωση στην αγορά ήταν αναπόφευκτη για τους καταστηματάρχες, τους εργαζόμενους και το καταναλωτικό κοινό αφού η διαδικασία των ελέγχων είναι χρονοβόρα και πολλές φορές ανέφικτη. Είναι ένα δύσκολο μέτρο, το οποίο δεν γνωρίζω εάν θα συμβάλει στο να σπεύσουν να εμβολιαστούν όσοι τηρούν ακόμη αρνητική στάση ή απλά είναι επιφυλακτικοί. Σίγουρα όμως θέτει πολλά εμπόδια στη λειτουργία της αγοράς σε μία περίοδο που προσπαθεί να ορθοποδήσει», δήλωσε στη «δ» ο πρώην πρόεδρος του ΕΣΡ και γεν. γραμματέας της ΕΣΕΕ, κ. Νίκος Μπόνης.
Στο μεταξύ, την Κυριακή 7 Νοεμβρίου, λειτούργησε η αγορά στο πλαίσιο της ενδιάμεσης εκπτωτικής περιόδου, και πολλά από τα καταστήματα της Ρόδου άνοιξαν για να εξυπηρετήσουν το καταναλωτικό κοινό, χωρίς ωστόσο να καταγραφεί ικανοποιητική εμπορική κίνηση.
«Η λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές δεν έχει τίποτε να προσφέρει στην αγορά και στον καταναλωτή. Ο κύκλος εργασιών των καταστημάτων δεν είναι άξιος λόγου. Απλά ταλαιπωρούνται οι καταστηματάρχες και οι εργαζόμενοι με το να πρέπει να ανοίγουν τα καταστήματά τους. Δεν έχει συνεπώς κανένα νόημα όλο αυτό. Και ελπίζουμε να γίνει πράξη η δέσμευση του υπουργού, κ. Γεωργιάδη για την κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων και να τελειώσει το φιάσκο σε μία περίοδο που τα περισσότερα καταστήματα προμηθεύονται νέα εμπορεύματα», δήλωσε ο κ. Μπόνης, σημειώνοντας ότι οι εκπτώσεις δεν ενίσχυσαν τη ροή των καταναλωτών στην αγορά. Δεν υπήρξε διαφοροποίηση σε σύγκριση με το προηγούμενο διάστημα, γεγονός που αποδεικνύει ότι δεν έχει κάποιο αποτέλεσμα ως μέτρο.
Πάντως, η αγορά της Ρόδου κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου, όπως αναφέρουν έμποροι και καταστηματάρχες, σημείωσε σημαντική ανάκαμψη σε σύγκριση με το 2020, καθώς το νησί δέχθηκε σημαντικό όγκο επισκεπτών. Ορισμένοι δε κλάδοι, άγγιξαν τους δείκτες του 2019! Υπάρχουν συνεπώς επιχειρήσεις που κατάφεραν να μετριάσουν σε ένα βαθμό τις απώλειες της περσινής χρονιάς, που λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, ήταν από τις δυσκολότερες που βίωσε η αγορά. Υπάρχουν όμως και επιχειρήσεις με περισσότερες συσσωρευμένες υποχρεώσεις που ενδέχεται να δυσκολευτούν περισσότερο κατά τη διάρκεια του χειμώνα.