Χωρίς…. «πυξίδα» φαίνεται ότι βαδίζει η εξαγγελία της κυβέρνησης και του αρμόδιου υπουργείου Παιδείας όσον αφορά την φοίτηση των προσφυγόπουλων που βρίσκονται στην χώρα μας.
Αρχικά, το υπουργείο Παιδείας είχε κάνει εκτιμήσεις για 7.000 προσφυγόπουλα ηλικίας 6-16 ετών, που θα φοιτήσουν φέτος σε δημοτικά και γυμνάσια, καθώς επίσης και σε δομές ΔΥΕΠ (Δομές Υποδοχής και Εκπαίδευσης Προσφύγων) ενώ είχαν εξαγγείλει ότι θα λειτουργήσουν επιπλέον 30 νηπιαγωγεία για να καλύψουν αυτές τις ανάγκες και μάλιστα είχαν δεσμευτεί για προσλήψεις άνω των 300 αναπληρωτών εκπαιδευτικών για να διδάξουν.
Κληθείς από την «δ» να σχολιάσει τις εξελίξεις, ο πρόεδρος της ΔΟΕ κ. Θανασης Κικινής, τόνισε τα εξής: «Οι οικογένειες των προσφύγων και μεταναστών που βρίσκονται προσωρινά στην χώρα μας, ως επί το πλείστον δεν θέλουν να μείνουν στην Ελλάδα. Έγινε μια προσπάθεια πέρσι, να ενταχθούν μαθητές του δημοτικού σχολείου στις δομές υποδοχής των ανθρώπων αυτών, για να πάνε αργότερα σε κανονικά σχολεία –χωρίς όμως προσχολική αγωγή, χωρίς οργάνωση κ.λπ. Η προσπάθεια αυτή, απέτυχε. Εμείς ως εκπαιδευτικοί εκτιμούμε πως τα παιδιά πρέπει να πηγαίνουν σχολείο –έστω και σε άλλες χώρες όπου βρίσκονται προσωρινά. Όμως, απαιτούνται προϋποθέσεις: προσλήψεις εκπαιδευτικών, προετοιμασία για να τους φέρουν σε επαφή με την ελληνική γλώσσα, βιβλία για τις ανάγκες των μαθητών αυτών. Χρειάζεται προγραμματισμός, συνεργασία με εκπαιδευτικούς που γνωρίζουν τις γλώσσες τους και να επικοινωνήσουν με τους γονείς τους. Είναι ένα δύσκολο εγχείρημα με τα δεδομένα που υπάρχουν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση αφού τελικά, γεννώνται και προβλήματα με αντιδράσεις κ.λπ. Θα μπορούσαν όλα αυτά να προβλεφθούν εάν υπήρχε ο κατάλληλος συντονισμός».
Τι γίνεται
στα Δωδεκάνησα
σε Λέρο & Κω
Η ίδια ασαφής κατάσταση επικρατεί και στα Δωδεκάνησα. Στα δύο νησιά όπου υπάρχουν Κέντρα Προσωρινής Φιλοξενίας (τα γνωστά hotspots) που είναι η Λέρος και η Κως, δεν έχουν ακόμη δοθεί λεπτομέρειες και οδηγίες για το τι θα γίνει.
Μιλώντας στην «δ» η πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Επαρχίας Καλύμνου κα Κατερίνα Εμμανουήλ, έδωσε μία πλήρη εικόνα, υπογραμμίζοντας τα εξής: «Πρόκειται για δύο περιπτώσεις. Η μία περίπτωση αφορά τα δημοτικά και τα γυμνάσια όπου θα δημιουργηθούν (όπως είπε το υπουργείο Παιδείας) κάποια τμήματα για να φιλοξενήσουμε τα προσφυγόπουλα, ενώ υπάρχει και η άλλη περίπτωση όπως το νηπιαγωγείο που ‘υποτίθεται’ ότι ιδρύθηκε μία δομή μέσα στα Κέντρα Προσωρινής Φιλοξενίας (hotspots) αλλά θα ανήκουν διοικητικά σε ένα σχολείο –σαν παράρτημα δηλαδή, που θα λειτουργήσει μέσα στα hotspots της Λέρου και της Κω. Μέχρι στιγμής, δεν έχει προχωρήσει τίποτα. Περιμένουμε κι εμείς οδηγίες για να δούμε τι θα κάνουμε.
Π.χ. στο Πυλί στην Κω, το νηπιαγωγείο θα πρέπει να φιλοξενήσει σε ειδική δομή μέσα στο hotspot, 47 παιδιά (!) που σημαίνει ότι πρόκειται για τουλάχιστον δύο τμήματα και θα πρέπει να λειτουργήσει ως παράρτημα ενός νηπιαγωγείου. Στην Λέρο, μιλούν για 14 προσφυγόπουλα στο δημοτικό σχολείο στο Λακκί και για 10 προσφυγόπουλα για το γυμνάσιο του Πλατάνου – και αυτά σαν παραρτήματα των σχολείων στην Λέρο.
Ωστόσο, δεν έχουμε ακόμη ξεκάθαρη εικόνα για το πώς θα λειτουργήσουν αυτά στην πράξη και φυσικά, ποιοι εκπαιδευτικοί θα αναλάβουν να διδάξουν. Δεν έχει διοριστεί κανένας δάσκαλος ή νηπιαγωγός για να αναλάβει την διδασκαλία».
Να σημειωθεί ότι άγνωστο παραμένει το πώς θα συνεννοούνται τα παιδιά με τους εκπαιδευτικούς (αν θα υπάρχουν μεταφραστές κ.λπ.) ενώ άλλες πληροφορίες αναφέρουν πως έχουν οριστεί κάποιοι συντονιστές που εξετάζουν το ζήτημα σε Λέρο και Κω που έχουν τα hotspots, αλλά μέχρι τώρα δεν έχουν ανακοινωθεί λεπτομέρειες στα σχολεία των νησιών αυτών.