Ρεπορτάζ

Η τουριστική πολιτική του Δήμου Ρόδου

Παρά το γεγονός πως ψηφίστηκε στο δημοτικό συμβούλιο Ρόδου, η εισήγηση της αντιδημάρχου Τουρισμού κας Μαρίζας Χατζηλαζάρου για το πρόγραμμα της προβολής του νησιού, φαίνεται πως υπάρχουν ακόμη αντιρρήσεις και αμφιβολίες ως προς την εφαρμογή του.
Στην συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, οι παρατάξεις της μειοψηφίας εξέφρασαν τις αντιρρήσεις τους για την σχεδιαζόμενη πολιτική που έχει αποφασίσει η Διεύθυνση Τουρισμού του Δήμου Ρόδου, αλλά ψήφισαν θετικά με το σκεπτικό πως όποιες δράσεις κινούνται προς την κατεύθυνση της προβολής και διαφήμισης του νησιού της Ρόδου, πρέπει να στηρίζονται –αλλά με… υποσημειώσεις.
Για παράδειγμα, αίσθηση έχει προκαλέσει η εκπεφρασμένη θέση του προέδρου του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου, κ. Γιώργου Ματσίγκου ο οποίος έχει τονίσει κατ’ επανάληψη ότι: «Πρέπει να εστιάσουμε στις αγορές τις οποίες ‘χάσαμε’ διότι υπήρξε μικρή αύξηση της τουριστικής κίνησης κατά 5% αλλά η περαιτέρω δυνατότητα αύξησης, απαιτεί και προϋποθέσεις. Για να έχουμε πολύ καλές πληρότητες στα ξενοδοχεία –επειδή ανοίγουν καινούργιες μονάδες στο νησί και θα προστεθούν 6.000 κλίνες- θέλουμε 180.000 επιπλέον αφίξεις. Επομένως, θα πρέπει να στοχεύσουμε στις κοντινές αγορές και όχι στις μακρινές όπως ΗΠΑ, Σαουδική Αραβία κ.λπ. που ούτε καν υπάρχουν πτήσεις προς την Ρόδο. Οι αγορές στις οποίες υστερήσαμε ήταν η Ελβετία, η Αυστρία, το Βέλγιο, η Ολλανδία, η Ρωσία, το Ισραήλ. Γιατί να έχουμε απώλειες, αφού η Ρόδος παραμένει δημοφιλής προορισμός;»
Ο κ. Ματσίγγος εξέφρασε τις αντιρρήσεις και του για τον τρόπο προβολής, λέγοντας: «Είναι λάθος να πηγαίνει η Ρόδος σε εκθέσεις χωρίς να είναι μαζί τουριστικοί πράκτορες, επιχειρηματίες αλλά και δημοσιογράφοι. Δεν μπορείς να πηγαίνεις σε μια έκθεση για να μοιράσεις ένα φυλλάδιο. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι μόνον το 2% κάνουν κράτηση από μία έκθεση….»
Η αντιδήμαρχος, κα Χατζηλαζάρου έχει δηλώσει πως η Διεύθυνση Τουρισμού (με δεδομένο ότι δεν υπάρχει απολύτως…καμία εξέλιξη για την κατάσταση και την λειτουργία του ΠΡΟΤΟΥΡ μέχρι τώρα αφού είναι παθητικός ως οργανισμός) θα προχωρήσει σε προγραμματισμό από κοινού με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου. Μάλιστα, ζήτησε και πάλι την στήριξη των τοπικών φορέων και του επιχειρηματικού κόσμου ώστε να υπάρξει από κοινού παρουσία στις εκθέσεις αλλά και στις δράσεις που θα προγραμματιστούν.
«Το πρόγραμμα θα διευρυνθεί φέτος λόγω των θετικών μηνυμάτων για τη νέα σεζόν. Θέλουμε να έχουμε ποιοτικότερο τουρισμό και να ανοίξουμε νέες αγορές ή να βελτιωθούν εκείνες που φέτος είχαν υστέρηση. Εμείς θα προσπαθήσουμε να συμμετέχουμε σε πολλές εκθέσεις με έμφαση στις κύριες αγορές μας» όπως είχε πει.
Να σημειωθεί πάντως, ότι σύμφωνα με όσα έχουν ανακοινωθεί ο Δήμος Ρόδου θα ενισχύσει την Διεύθυνση Τουρισμού από ίδιους πόρους αφού η Ρόδος δεν πρέπει να λείπει από το διεθνές γίγνεσθαι, ενώ δεν έχει ακόμη ξεθαριστεί σε ποιο ύψος θα ανέλθει ο προϋπολογισμός –υπολογίζεται ότι θα αγγίξει τις 350.000 ευρώ.

Η εισήγηση της Δ/νσης
Τουρισμού
Σύμφωνα με την εισήγηση της Δ/νσης Τουρισμού: «Η Ρόδος είναι ένας από τους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς σε παγκόσμιο επίπεδο καθώς διαθέτει ένα μοναδικό φυσικό περιβάλλον, αρχαιολογικούς χώρους παγκοσμίου φήμης, αξιοθέατα και μουσεία, μοναδική γαστρονομία, πολιτιστική παράδοση, παραλίες. Η διατήρηση του τουριστικού προϊόντος της Ρόδου στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων των τουριστών επιβάλλει την ανάληψη κατάλληλων ενεργειών δράσεων προβολής και προώθησης.
Ο βασικός στόχος του Προγράμματος είναι ο σχεδιασμός και η υλοποίηση της αποδοτικότερης προβολής της Ρόδου και των τουριστικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο νησί για το έτος 2017 και η αύξηση της εισροής τουριστών στο νησί.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει δράσεις οι οποίες ακολουθούν τις τάσεις του σύγχρονου Τουριστικού Μarketing συμπεριλαμβανομένου του σχεδιασμού και της εκπόνησης στρατηγικής. Περιλαμβάνονται επίσης δράσεις τουριστικής προβολής στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό αξιοποιώντας όλα τα σύγχρονα μέσα προβολής και ενημέρωσης, υλοποιώντας συγκεκριμένες ενέργειες συμπεριλαμβανομένης και της στελέχωσης των εκθεσιακών συμμετοχών στις κύριες αγορές του εξωτερικού, της οργάνωσης προωθητικών ενεργειών και γενικά της χρήσης όλων των απαραίτητων «εργαλείων» προσέγγισης των αγορών – στόχων.
Στόχος της στρατηγικής προσέγγισης είναι να αναδειχθεί με ολοκληρωμένο τρόπο όλος ο τουριστικός πλούτος της Ρόδου από μία γκάμα ελκυστικών, ανταγωνιστικών και ώριμων τουριστικών προϊόντων, καθένα από τα οποία θα αντιστοιχούν σε μία ώριμη τουριστική αγορά.
Στοχεύει στην επίτευξη επιπρόσθετων στόχων όπωςη επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, η προσέλκυση τουριστών υψηλής ποιότητας, η ομαλότερη γεωγραφική διασπορά της τουριστικής κίνησης στο νησί, η αύξηση της μέσης παραμονής των επισκεπτών.
Μία διεθνής τάση είναι η αυξανόμενη κυριαρχία ενός πιο νεανικού κοινού (millennials) στη διαμόρφωση των ταξιδιωτικών προτιμήσεων και τάσεων άρα καθίσταται αναγκαία η υιοθέτηση ενός πιο νεανικού και λιγότερου ακαδημαϊκού ύφους στις δράσεις προβολής και προώθησης της Ρόδου ως τουριστικού προορισμού με έμφαση στη βιωματική διάσταση μιας επίσκεψης στη Ρόδο.

Οι βασικοί άξονες του προγράμματος καλύπτουν ένα μεγάλο μέρος των διαθέσιμων εργαλείων και τεχνικών για την προβολή του τουριστικού προϊόντος της Ρόδου, ενώ αξιοποιείται σαν κυρίαρχο στοιχείο η προβολή της πολιτισμικής και ιστορικής ταυτότητας του νησιού, σε συνδυασμό με μορφές εναλλακτικού τουρισμού που συνθέτουν το τουριστικό προϊόν. Το (προτεινόμενο) πρόγραμμα περιλαμβάνει το σύνολο των ενεργειών προβολής του Δήμου Ρόδου, αναλύοντας τους βασικούς άξονες σε επιμέρους ενότητες, με συγκεκριμένες δράσεις. Με κύριο όχημα επικοινωνίας τη δυνατή ταυτότητα του ονόματος (brandname) «Ρόδος», την αδιαμφισβήτητη παγκόσμια φήμη του νησιού αλλά και τις δυνατότητες πολλαπλών επιλογών που έχει ο κάθε επισκέπτης, η Διεύθυνση Τουρισμού του Δήμου Ρόδου προτείνει τους ακόλουθους τρόπους προβολής του νησιού για το 2018 που ως στόχο έχουν την ανάδειξη του συγκριτικού πλεονεκτήματος του τουριστικού προϊόντος της Ρόδου:
1. Επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου
2. Ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού
3. Τουριστικό Μάρκετινγκ και Ανάπτυξη: Δράσεις
4. Δράσεις προβολής και διαφήμισης
5. Δημόσιες Σχέσεις: Δράσεις
6. Επικοινωνία, Δημοσιότητα και Προβολή
7. Εξειδικευμένες προσφερόμενες υπηρεσίες και ειδικές δράσεις προβολής
8. Internet Marketing
9. Διοργάνωση συνεδρίων, ημερίδων και εκδηλώσεων
10. Προωθητικές ενέργειες για προσέλκυση ειδικών ομάδων τουριστών
11. Διαχείριση Τουριστικού Οδηγού στο siteτου Δήμου Ρόδου www.rhodes.gr
12. E-Newsletter
13. Παραγωγή φωτογραφικού υλικού και προωθητικών spots
14. Συμμετοχή σε Τουριστικές Εκθέσεις
15. Δημιουργία νέων Φορέων Τουρισμού
16. Συνεργασία με φορείς του τουρισμού και τοπικούς φορείς. Διοργάνωση εκδηλώσεων για την ανάδειξη της τοπικής γαστρονομίας και των τοπικών προϊόντων
17. Γραφεία Πληροφοριών (Information Offices)
18. Επιμορφωτικές δράσεις
19. Δημιουργία Προωθητικού υλικού
20. Θέσπιση βραβείων Καλών Πρακτικών στον Τουρισμό και Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης σε σχέση με τον τουρισμό της Ρόδου
21. Διοργάνωση ετήσιου διεθνούς συνεδρίου Απόδημων Ροδίων
22. Διοργάνωση εκδηλώσεων στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Τουρισμού
23. Διοργάνωση εκδηλώσεων στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ημέρας Θάλασσας.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου