Ειδήσεις

Τι “κρύβει” η έκρηξη της επιβατικής κίνησης στα ελληνικά αεροδρόμια

Τις καλύτερες, διαχρονικά, επιδόσεις, ως προς την επιβατική κίνηση, εμφάνισαν το 2018 τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece, όπως και το διεθνές αεροδρόμιο Αθηνών “Ελ. Βενιζέλος”. Από το τελευταίο, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, διακινήθηκαν το 2018 2,4 εκατ. περισσότεροι επιβάτες, σε σχέση με το 2017, με τη συνολική κυκλοφορία να διαμορφώνεται σε 24,14 εκατ. άτομα.

Οι 14 περιφερειακοί αερολιμένες που παραχωρήθηκαν στην Fraport Greece τον Απρίλιο του 2017, εμφάνισαν το 2018 αύξηση της επιβατικής κίνησης σε ποσοστό 16%, σε σχέση με το 2017. Ωστόσο, ερώτημα αποτελεί, εάν η αναμενόμενη φέτος αύξηση των χρεώσεων στα περιφερειακά αεροδρόμια, επηρεάσει τις επιδόσεις της επιβατικής κίνησης.

Ώθηση λόγω τουρισμού

Όπως εξηγεί ο καθηγητής και Διευθυντής του Εργαστηρίου Τουριστικών Ερευνών και Μελετών του Πανεπιστημίου Αιγαίου Ανδρέας Παπαθεοδώρου, το 2018 η πλειονότητα των εισερχόμενων στην Ελλάδα τουριστών είχε ως πύλη τα αεροδρόμια και συνεπώς υπήρξε εύλογη η αύξηση της επιβατικής κίνησης. “Θα λέγαμε ότι η ενίσχυση της επιβατικής κίνησης είναι εξωγενώς προσδιορισμένη, δηλαδή σχετίζεται με τη βελτίωση των μεγεθών του ελληνικού τουρισμού. Δευτερογενώς, είναι βέβαιο ότι το επενδυτικό πρόγραμμα της Fraport στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια συμβάλλει στην ενίσχυση της επιβατικής κίνησης” σημειώνει.

Κατά τη φετινή χρονιά-από την 1η Απριλίου βάσει της σύμβασης παραχώρησης- αναμένεται να αυξηθούν οι χρεώσεις  στους αερολιμένες Χανίων, Ζακύνθου και Καβάλας, όπου οι εργασίες αναβάθμισης ολοκληρώθηκαν το 2018. Αντίστοιχα, μέσα στο 2019, τα έργα θα ολοκληρωθούν στα αεροδρόμια της Κεφαλλονιάς, του Άκτιου, της Ρόδου, της Μυτιλήνης, της Σάμου και της Σκιάθου, γεγονός που σημαίνει ότι η εταιρεία θα έχει τη δυνατότητα να αυξήσει τα τέλη στα εν λόγω αεροδρόμια από την 1η Απριλίου 2020.

Μέσα στο 2020, τελευταίο έτος εργασιών, θα ολοκληρωθούν τα έργα και στα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Μυκόνου, Σαντορίνης, Κέρκυρας και Κω.

“Μένει να φανεί εάν η αύξηση των χρεώσεων οδηγήσει σε επιβάρυνση του τελικού καταναλωτή ή εάν οι tour operators και οι εταιρείες προχωρήσουν στην απορρόφησή τους. Εν γένει, εκτιμούμε ότι κατά τη φετινή χρονιά θα ήταν δύσκολο να συνεχιστούν οι υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης των προηγούμενων ετών” τονίζει κ. Παπαθεοδώρου.

Οι πρωταθλητές στην αύξηση της επιβατικής κίνησης

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Fraport Greece, την μεγαλύτερη αύξηση επιβατικής κίνησης κατέγραψαν τα αεροδρόμια σε:

-Μύκονο (+102,4% έναντι του 2017, με 7.525 επιβάτες)

-Κεφαλλονιά (+51%, με 3.386 άτομα)

-Θεσσαλονίκη (+25,9%, με 449.724 επιβάτες)

-Μυτιλήνη (+23,7%, με 28.119 επιβάτες)

-Χανιά (+22,9%, με 57.675 επιβάτες) και

-Σάμο (+22,5%, με 12.858 επιβάτες)

Συνολικά, το 2018 από τα 14 αεροδρόμια (Άκτιο, Χανιά, Κέρκυρα, Καβάλα, Κεφαλλονιά, Θεσσαλονίκη, Ζάκυνθος, Κως, Μυτιλήνη, Μύκονος, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος) διακινήθηκαν 711,2 χιλιάδες επιβάτες, αριθμός που είναι αυξημένος κατά 16%, συγκριτικά με το 2017.

πηγή capital.gr

Του Δημήτρη Δελεβέγκου

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου