Ειδήσεις

Σχολεία: Εθνικό Απολυτήριο στο Λύκειο φέρνει «μίνι πανελλαδικές σε κάθε τάξη» – Τι καταγγέλλουν εκπαιδευτικοί

Σφοδρότατη επίθεση κατά της κυβέρνησης εξαπολύουν οι καθηγητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και την κατηγορούν ότι θέλει να καθιερώσει το Εθνικό Απολυτήριο, για τους μαθητές του λυκείου, βάζοντας ένα ακόμη εμπόδιο, μαζί με την ΕΒΕ, στην εισαγωγή προς τα δημόσια πανεπιστήμια, προς όφελος των ιδιωτικών πανεπιστημίων.

Η καθιέρωση του Εθνικού Απολυτηρίου, υπάρχει στο πρόγραμμα της ΝΔ και στόχος είναι μέσα στο 2024 να ξεκινήσει η συζήτηση για την καθιέρωσή του. Αυτό σημαίνει ότι οι μαθητές του λυκείου θα δίνουν σε κάθε τάξη «μίνι πανελλαδικές» μέσω της Τράπεζας Θεμάτων.

Ο Γενικός Μέσος Όρος του Εθνικού Απολυτηρίου θα προκύπτει από τους βαθμούς  των τριών τάξεων του Λυκείου με ειδικό συντελεστή ανά τάξη και ο βαθμός θα συνυπολογίζεται για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια. Το σχέδιο αυτό από την πλευρά της κυβέρνησης προκαλεί την οργή των καθηγητών.

Όπως υπογραμμίζει η ΟΛΜΕ σε ανακοίνωσή της, «με το νομοσχέδιο για την ίδρυση Ιδιωτικών Πανεπιστημίων ανοίγει ο δρόμος και για την καθιέρωση του “εθνικού απολυτηρίου” με περισσότερες “πανελλαδικές εξετάσεις” σε όλες τις τάξεις του. Όσοι λίγοι μπορούν να ανταπεξέλθουν οικονομικά θα αγοράζουν σπουδές, πτυχίο και μέλλον … χωρίς κόπο, ενώ οι πολλοί θα συνεχίσουν να περνάνε τον ατελείωτο εξεταστικό μαραθώνιο της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) και της Τράπεζας Θεμάτων. Θα ανοίξει το δρόμο για την επιβολή διδάκτρων και στις προπτυχιακές σπουδές, ενισχύοντας τους ταξικούς φραγμούς στην πρόσβαση των παιδιών στην ανώτατη εκπαίδευση. Το σχολείο της παπαγαλίας μιας ατελείωτης ύλης χωρίς αρχή, μέση και τέλος, που επιβαρύνει δυσβάστακτα τον οικογενειακό προϋπολογισμό, θα γίνει ακόμα χειρότερο και πιο εξοντωτικό για τους μαθητές και τις μαθήτριές μας».

 

Οι καθηγητές μέσω της Ομοσπονδίας τους (ΟΛΜΕ) κατηγορούν την κυβέρνηση ότι «έρχεται να ολοκληρώσει τις αντιδραστικές αλλαγές που εδώ και χρόνια είναι σε εξέλιξη στην ανώτατη εκπαίδευση επιχειρεί να παρακάμψει το άρθρο 16 του Συντάγματος που απαγορεύει την ίδρυση ιδιωτικών ΑΕΙ μέσω του άρθρου 28 που προβλέπει ότι οι διακρατικές συμφωνίες και το ευρωπαϊκό δίκαιο υπερτερούν του ελληνικού συντάγματος. Η εξέλιξη αυτή μετατρέπει την Παιδεία όλο και περισσότερο σε εμπόρευμα, θα οδηγήσει στην περαιτέρω υποβάθμιση των πτυχίων αλλά και των συνθηκών σπουδών».

 

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ κηρύσσει στάση εργασίας 11:00 με 14:00 ώστε «να συμμετέχουν μαζικά οι συνάδελφοι/ισσες στις μεγάλες κινητοποιήσεις μαθητών/τριών και φοιτητών/τριών την Πέμπτη 11 Γενάρη σε όλη τη χώρα και στην Αθήνα στα Προπύλαια στις 12:00».

Η ανακοίνωση της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης
Η ίδρυση ιδιωτικών – μη κρατικών πανεπιστημίων θα επιφέρει άμεσο και συντριπτικό χτύπημα στα πτυχία μας, στα επαγγελματικά δικαιώματα χιλιάδων αποφοίτων μεταξύ των οποίων και των χιλιάδων μόνιμων και αναπληρωτών/τριών εκπαιδευτικών. Διευρύνεται έτσι η εμπορευματοποίηση των προσόντων και πιστοποιήσεων και στο βασικό πτυχίο.  Χιλιάδες συνάδελφοι και συναδέλφισσες που τελείωσαν το δημόσιο πανεπιστήμιο, που έδωσαν πανελλαδικές εξετάσεις, που μόχθησαν για πάρουν του πτυχίο τους, που δίνουν τη μάχη ως αναπληρωτές/τριες για να στηρίξουν το δημόσιο σχολείο και μαζεύουν μέρα με την μέρα την προϋπηρεσία τους θα δουν μέσα σε μια μέρα οι κόποι τους να ακυρώνονται και πτυχία τους να εξισώνονται με το κάθε λογής ίδρυμα – κολλέγιο – ιδιωτικό ΑΕΙ το οποίο θα δίνει πτυχία με μοναδικό κριτήριο το πόσο αντέχει η τσέπη των «πελατών» τους. Με το νομοσχέδιο για την ίδρυση Ιδιωτικών Πανεπιστημίων ανοίγει ο δρόμος και για την καθιέρωση του «εθνικού απολυτηρίου» με περισσότερες «πανελλαδικές εξετάσεις» σε όλες τις τάξεις του. Όσοι/ες λίγοι/ες μπορούν να ανταπεξέλθουν οικονομικά θα αγοράζουν σπουδές, πτυχίο και μέλλον …χωρίς κόπο, ενώ οι πολλοί/ες θα συνεχίσουν να περνάνε τον ατελείωτο εξεταστικό μαραθώνιο της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) και της Τράπεζας Θεμάτων. Θα ανοίξει το δρόμο για την επιβολή διδάκτρων και στις προπτυχιακές σπουδές, ενισχύοντας τους ταξικούς φραγμούς στην πρόσβαση των παιδιών στην ανώτατη εκπαίδευση. Το σχολείο της παπαγαλίας μιας ατελείωτης ύλης χωρίς αρχή, μέση και τέλος, που επιβαρύνει δυσβάστακτα τον οικογενειακό προϋπολογισμό, θα γίνει ακόμα χειρότερο και πιο εξοντωτικό για τους μαθητές και τις μαθήτριές μας. Τα επιχειρήματα της κυβέρνησης ότι δήθεν θα ωφεληθεί το Δημόσιο Πανεπιστήμιο από την ύπαρξη ιδιωτικών μόνο ως αστεία ακούγονται. Αν πραγματικά ήθελαν, θα είχαν στηρίξει όλα αυτά τα χρόνια το Δημόσιο Πανεπιστήμιο και δε θα φτάναμε στο 2024 να έχουμε πτυχία χωρίς επαγγελματική κατοχύρωση, μείωση του μόνιμου προσωπικού στα ΑΕΙ κατά 2.300 εργαζομένους, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του 2024, μειωμένη κατά 70%  κρατική χρηματοδότηση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση την τελευταία 15ετία.

 

Η δημιουργία ιδιωτικών Πανεπιστημίων θα ενισχύσει ακόμα παραπέρα την επιχειρηματική – κερδοσκοπική λειτουργία των δημόσιων Ιδρυμάτων, θα συμπαρασύρει τα δημόσια πανεπιστήμια στην υποβάθμιση της ποιότητας και των παροχών για να εξοικονομούν χρήματα. Το ίδιο ακριβώς έγινε και σε άλλους τομείς! Η συνύπαρξη δημόσιου – ιδιωτικού τομέα δεν οδήγησε σε καλύτερες παροχές. Η ύπαρξη π.χ. ιδιωτικών νοσοκομείων δεν οδήγησε σε βελτίωση του δημόσιου συστήματος υγείας. Η “απελευθέρωση της αγοράς” στον σιδηρόδρομο δεν έφερε ασφαλείς μεταφορές, αλλά πολύνεκρα εγκλήματα, όπως στα Τέμπη. Η ύπαρξη ιδιωτικών σχολείων δεν οδήγησε σε σύγχρονες και ασφαλείς κτηριακές υποδομές, σε προγράμματα σπουδών και εγχειρίδια που θα μορφώνουν ολόπλευρα τα παιδιά.

 

Η ύπαρξη ιδιωτικών πανεπιστημίων θα επιβάλει τη λειτουργία με βάση ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και στα δημόσια Πανεπιστήμια και στο πλαίσιο της λεγόμενης ισοτιμίας στην αγορά θα περικόψει ακόμα περισσότερο την κρατική χρηματοδότηση και στήριξη των δημόσιων Πανεπιστημίων. Θα επιβάλει ένα βαθύτερο αυταρχικό αντιδημοκρατικό πλαίσιο λειτουργίας όπου ελεύθεροo θα είναι μόνο το κέρδος και θα εξοβελίζονται οι κοινωνικές ανάγκες και τα λαϊκά συμφέροντα.

 

Η ίδρυση των ιδιωτικών πανεπιστημίων είναι ένα ακόμα βήμα στις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις των τελευταίων δεκαετιών που γίνονται  στην εκπαίδευση,  παράλληλα με τα σχέδια για την αυτονομία της σχολικής μονάδας με τους/τις διευθυντές/ντριες manager, την ανεύρεση χορηγών για την οικονομική τους λειτουργία, το εθνικό απολυτήριο, στην ελεύθερη επιλογή σχολείων, στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ – υβριδικό σύστημα διορισμών και συνολικά στην πλήρη εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης .Το νομοσχέδιο – έκτρωμα της κυβέρνησης το επιστρέφουμε ως απαράδεκτο

 

και το θεωρούμε αιτία πολέμου! Να μην κατατεθεί. Έχουμε χρέος ως εκπαιδευτικοί στη νέα γενιά να αντιπαλέψουμε τόσο τη δημιουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων όσο και την επιχειρηματική λειτουργία του Δημόσιου Πανεπιστημίου. Διεκδικούμε: Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν παιδεία και σύγχρονες σπουδές. Όχι στην κατάργηση του άρθρου 16 – όχι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για την Παιδεία στο ύψος των αναγκών μας. Πτυχία με αξιοκρατία και αξία. Δουλειά για όλους/ες – δουλειά με δικαιώματα. Τώρα είναι η ώρα συνολικά το κίνημα  της εκπαίδευσης να δώσει  μαζικό, αποφασιστικό «παρών» στις κινητοποιήσεις του επόμενου διαστήματος, να μην ψηφιστεί ο νόμος, να ανατραπεί το συνολικό σχέδιο κυβέρνησης για την εμπορευματοποίηση – ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης,  να ικανοποιηθούν τα αιτήματα μας.

Πηγή ethnos.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

  • Άκης Παπαμιχαήλ    10.01.2024 17:06

    Kαλημέρα σας, διάβασα με προσοχή το άρθρο σας με “Σχολεία, εθνικό απολυτήριο…..” και θα ήθελα να παρατηρήσω τα εξής:
    Ας διαγράψουμε, κατ΄αρχήν την λέξη δωρεάν. Στον κόσμο που ζούμε δεν υπάρχει τρόπος δωρεάν παροχής/απόκτησης αγαθών και υπηρεσιών, εκτός από δύο περιπτώσεις συγγένειας η΄φιλίας (π.χ. γονική παροχή, δώρο γενεθλίων) και η κλεψιά. Εκείνος που ωφελείται από την παροχή, εάν είναι έντιμος πρέπει να πληρώσει. Αυτό ισχύει γενικά. Και για την τριτοβάθμια επαγγελματική εκπαίδευση. Πριν από μερικές δεκαετίες η χώρα μας είχε ανάγκη “επιστημόνων¨. Νομοθετήθηκε τότε η πληρωμή του κόστους των σπουδών τους από τον φτωχό έλληνα πολίτη, ο οποίος ανέμενε οι επιστήμονες αυτοί να τον υπηρετήσουν έναντι χαμηλού τιμήματος. ΄Ηταν η εποχή του φτωχού εκπαιδευτικού σε αγροτικές περιοχές, του επαρχιακού γιατρού, του μηχανικού των μεταπολεμικών χρόνων που πάσχιζε για την οικονομική ανόρθωση της χώρας. Σήμερα η κατάσταση είναι τελείως διαφορετική. Έχουμε πλεόνασμα άνεργων ¨επιστημόνων¨. Ο φορολογούμενος πληρώνει το κόστος της εκπαίδευσης του ¨επιστήμονα¨ που θα τον βρουν έτοιμο χώρες του εξωτερικού. Εάν κάποιος έχει το χόμπι να σπουδάσει η΄επειδή προσδοκά μεγάλο εισόδημα στο εξωτερικό γιατί πρέπει να το πληρώσω εγώ ο φορολογούμενος. Πρέπει να δούμε τα πράγματα ρεαλιστικά.
    (α) Τριτοβάθμια εκπαίδευση = επάγγελμα . (β) Εάν απλά με ενδιαφέρει να παρακολουθήσω κάποια μαθήματα επειδή ¨έτσι μ’ αρέσει” τότε αυτό είναι χόμπι. Πρέπει να πληρώσω εγώ όχι ο φορολογούμενος. Ομοίως εάν προσδοκώ μεγάλο εισόδημα λόγω σπουδών
    τότε κάνω επένδυση. Και σε αυτήν την περίπτωση εγώ ο επενδυτής πρέπει να πληρώσω.
    (γ) Μαθητές – φοιτητές με υψηλές επιδόσεις σπουδάζουν με υποτροφία η οποία καλύπτει τα δίδακτρα και τα έξοδα ενοικίων και διατροφής.
    Τα δίδακτρα θα υπερκαλύπτουν το κόστος των σπουδών. Το πλεόνασμα θα καλύπτει το κόστος της έρευνας που θα γίνεται στα πανεπιστήμια και σε ειδικά ερευνητικά ινστιτούτα.
    Πρέπει να γίνει δραστική μείωση των αποφοίτων των πανεπιστημίων.
    Η χώρα μας χρειάζεται επαγγελματίες εφαρμογής που θα αποφοιτή-σουν από τα πανεπιστήμια = επαγγελματικές σχολές ανωτάτου επιπέδου. Φοιτητες κορυφέων επιδόσεων θα εχουν την δυνατότητα εργασίας στη πραγματική έρευνα.

    Ως φορολογούμενος θέλω να συμβάλω ουσιαστικά στην πρόοδο της χώ-ρας μου. Δεν θέλω να πληρώνω για την παραγωγή άχρηστων επιστημό-νων, αιωνίων φοιτητών, νεαρών που κάνουν ¨φοιτητική ζωή¨ στέλνοντας τον λογαριασμό σε μένα. Η χώρα μας έχει τεράστιες ανάγκες σε έργα υποδομής. Αυτά πρέπει κατά προτεραιότητα να χρηματοδοτήσει.

Σχολιασμός άρθρου