Ρεπορτάζ

Επεκτείνεται ο ξύλινος πεζόδρομος μέχρι το λιμάνι της Ακαντιάς

Εντός του Μαΐου θα ξεκινήσουν -εκτός απροόπτου- οι εργασίες για την επέκταση του ξύλινου πεζοδρόμου επί της οδού Αυστραλίας ως το λιμάνι Ακαντιάς.
Το Δ.Σ. του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου ενέκρινε την Δευτέρα 8 Απριλίου το 2ο πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού του έργου και απομένει πλέον το “πράσινο φως” από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση για να υπογραφεί η σύμβαση και να ξεκινήσουν οι εργασίες από τον ερχόμενο μήνα.
Όπως δήλωσε ο κ. Μιχάλης Χριστοδούλου όλα είναι έτοιμα, ώστε μετά την έγκριση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης να υπογραφεί η σύμβαση για να ξεκινήσουν οι εργασίες για το πρώτο τμήμα του έργου, που περιλαμβάνει την επέκταση από τους σηματοδότες της περιοχής “Κόβα” μέχρι και την Ακαντιά.
Στον ηλεκτρονικό μειοδοτικό διαγωνισμό που διεξήχθη συμμετείχαν 12 εταιρείες και προκρίθηκε η ΣΤΗΡΙΞΙΣ ΤΕΧΝΙΚΗ Α.Ε. που προσέφερε το μεγαλύτερο ποσοστό έκπτωσης ήτοι 49,15% επί των τιμών του τιμολογίου και συνολικό ποσό προσφοράς 512. 595,71 χωρίς ΦΠΑ.
Ο ξύλινος πεζόδρομος, είναι από τα σημαντικότερα έργα που έχουν εκτελεστεί τα τελευταία χρόνια στη Ρόδο και έχει συμβάλει στην αναβάθμιση της εικόνας της πόλης.
Όσον αφορά στο υπόλοιπο τμήμα του έργου, δηλαδή την επέκταση του ξύλινου πεζόδρομου από το τουριστικό λιμάνι μέχρι και την περιοχή “Κόβα”, όπως έκανε γνωστό ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου στη “δ”, έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση και απομένει να πιστωθεί το κονδύλι προκειμένου να δρομολογηθούν οι διαδικασίες για την εκτέλεσή του.
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 2.750.000 ευρώ και τα 1.800.000 έχουν εξασφαλισθεί από ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά προγράμματα (μέσω της Περιφέρειας) ενώ τα υπόλοιπα θα καταβάλει το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο έπειτα από προγραμματική σύμβαση με το Υπουργείο Πολιτισμού.
Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου (ΔΛΤΝΔ) έχει την αρμοδιότητα χρήσης και εκμετάλλευσης της Χερσαίας Ζώνης Λιμένα Ρόδου, καθώς και την αρμοδιότητα εκτέλεσης έργων εντός της Χερσαίας Ζώνης Λιμένα. Συνακόλουθα, το ΔΛΤΝΔ έχει την αρμοδιότητα εκτέλεσης έργων σε τμήμα της περιοχής παρέμβασης, το οποίο βρίσκεται εντός της Χερσαίας Ζώνης Λιμένα Ρόδου.
Το έργο “Επέκταση ξύλινου πεζόδρομου επί της οδού Αυστραλίας ως το λιμάνι Ακαντιάς”, αποτελεί τμήμα της μελέτης με τίτλο “Ανάπλαση Παραλιακής Ζώνης από Θαλασσινή Πύλη μέχρι λιμένα Ακαντιάς” και αφορά στο τμήμα της περιοχής το οποίο δεν εντάσσεται στην περιοχή κήρυξης της Μεσαιωνικής Πόλης.
Το φυσικό αντικείμενο περιλαμβάνει εκτός από τη χερσαία λιμενική ζώνη που είναι αρμοδιότητα του ΔΛΤΝΔ, κοινόχρηστο χώρο που είναι αρμοδιότητα του Δήμου Ρόδου.
Έχει ήδη υπογραφεί Προγραμματική Σύμβαση για την μεταβίβαση της αρμοδιότητας υλοποίησης (αρμοδιότητας Δήμου Ρόδου) Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου (Φορέας Διαχείρισης και Εκμετάλλευσης Λιμένα).
Το έργο συγχρηματοδοτείται από το ΕΤΠΑ (Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης) στο πλαίσιο του Άξονα Προτεραιότητας 2 του Ε.Π. “Νότιο Αιγαίο 2014-2020” με το ποσό των 778.000,00€, στο πλαίσιο της εγκεκριμένης ΣΒΑΑ Δήμου Ρόδου.
Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου (ΔΛΤΝΔ) συμμετέχει στο Προϋπολογισμό του έργου με ποσό 472.000,00€ που προέρχεται από ίδιους πόρους.
Μετά την αποπεράτωση του έργου φορέας διαχείρισης, εκμετάλλευσης και συντήρησης του έργου θα είναι:
α. το ΔΛΤΝΔ για τη συντήρηση του ξύλινου πεζοδρόμου, των υπερκείμενων και υποκείμενων τμημάτων και της θεμελίωσής του, σε όλο το μήκος του, μέχρι και την εξωτερική (προς την πόλη) παρειά του στηθαίου που το ορίζει.
β. ο Δήμος Ρόδου για το χερσαίο τμήμα του έργου, δηλαδή από τον ποδηλατόδρομο και προς την πόλη, τα υπερκείμενα και υποκείμενα τμήματα, τις αποχετεύσεις, το πράσινο και τα οδοστρώματα.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου