Τοπικές Ειδήσεις

Παρουσιάστηκε το project για το rebranding της Ρόδου

• Κολιάδης: «Η Ρόδος χρειάζεται ένα master plan για τον τουρισμό με ορίζοντα δεκαετίας» • Ενδιαφέρουσα παρουσίαση από την εταιρεία Interbrand που ανέλαβε το project για τον Δήμο Ρόδου και τον ΠΡΟΤΟΥΡ • This is Rhodes and nobody else! – Πώς θα επαναπροσδιοριστεί το brand της Ρόδου και πώς θα ανταποκριθεί στα σημερινά δεδομένα

Με σημείο αναφοράς, την ανάγκη να επαναπροσδιοριστεί η Ρόδος ως τουριστικός προορισμός με ορίζοντα –τουλάχιστον- μίας δεκαετίας, παρουσιάστηκε χτες στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Ρόδου, το σχετικό project από την εταιρεία Interbrand (κορυφαία εταιρεία συμβούλων επωνυμίας στον κόσμο, εδώ και 50 χρόνια) που ανέλαβε το project για τον Δήμο Ρόδου και τον ΠΡΟΤΟΥΡ.
Το παρών έδωσαν ο πρόεδρος της ΕΞΡ, Γιάννης Παπαβασιλείου, εκπρόσωποι του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, διευθυντές ξενοδοχείων, ο πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Δωδεκανήσου, κ. Χρήστος Μιχαλάκης, ο πρόεδρος του Σωματείου Ξεναγών, Δημήτρης Σαλαχούρης, ο πρόεδρος του Σωματείου Ενοικιαζομένων Αυτοκινήτων Στέργος Γιαννάς, ο πρόεδρος του Σωματείου Επιχειρηματιών και Επαγγελματιών Μεσαιωνικής Πόλης Ρόδου (ΣΕΕΜΠ), Βασίλης Δοντάς, ο επίτιμος πρόεδρος των Εστιατόρων, Γιάννης Κλούβας ενώ από την δημοτική αρχή παρέστησαν ο δήμαρχος, Αλέξανδρος Κολιάδης, ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Κυριάκος Κασάπης, ο πρόεδρος της ΔΕΡΜ ΑΕ, Βαλάντης Λάμπης, ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού / Τουρισμού, Γιώργος Τόππος κ.ά.
Την αναλυτική παρουσίαση (με την βοήθεια προτζέκτορα) έκανε ο Borja Borrero –Executive Director της Interbrand και η Isabel Pardo –Client Director της εταιρείας.
Μεταξύ άλλων, ανέφεραν ότι «Αυτή είναι η Ρόδος και κανένας άλλος (This is Rhodes and nobody else!)», τονίζοντας ότι έχει σημασία ο ρόλος του brand (The Role of brand) αλλά και η στρατηγική: σε ποιους απευθυνόμαστε και για ποιον λόγο θα πρέπει να προτιμήσουν τη Ρόδο και όχι άλλους προορισμούς, όπως η Μαγιόρκα κ.ο.κ.
Υπογραμμίστηκε ακόμη ότι πρέπει να γίνει rebranding του τουριστικού προορισμού, βλέποντας ποιες προοπτικές υπάρχουν για επενδύσεις, αλλά και πώς θα προσελκύσει υψηλής ποιότητας τουρίστες σε σχέση με άλλους (ανταγωνιστικούς) προορισμούς.
Μετά την παρουσίαση, δέχτηκαν ερωτήσεις και ακολούθησε συζήτηση.
Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΡΟΔΟΥ
Στην τοποθέτησή του, ο δήμαρχος Ρόδου, Αλ. Κολιάδης, τόνισε μεταξύ άλλων τα εξής:
«Δεν μπορούμε να πορευόμαστε με την ίδια λογική και σκέψη που είχαμε σε ό,τι έχει να κάνει με τον τουρισμό, όπως πριν από 40-50 χρόνια. Και όπως αναφέρθηκε, η επικοινωνία και η διαφήμιση είναι σε άλλα επίπεδα τώρα πια. “Τρέχουν” με άλλους ρυθμούς και μπορεί ένα brand να είναι δυνατό, αλλά με τέτοιο βομβαρδισμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στο διαδίκτυο, αν δεν κινηθούμε κι εμείς σε αυτούς τους ρυθμούς, θα μείνουμε στάσιμοι. Επίσης, εάν συμβεί κάτι έκτακτο ή μία κρίση –όπως οι σεισμοί στη Σαντορίνη- θα πρέπει να δούμε ποια είναι τα αντανακλαστικά που έχουμε για να αντεπεξέλθουμε. Πλέον οι κρίσεις είναι πολύ μεγαλύτερες και πολύ πιο δύσκολες. Συνεπώς, πρέπει να ετοιμάσουμε ένα πλάνο (master plan) το οποίο θα είναι ανθεκτικό απέναντι σε οποιαδήποτε κρίση. Αυτό το σχέδιο έχει ορίζοντα δεκαετίας. Οι επιστήμονες αυτοί ασχολούνται πολύ σοβαρά με αυτό το αντικείμενο, έχουν δουλέψει πάνω σε πολλούς προορισμούς σε όλο τον κόσμο. Κι επειδή εμείς θέλουμε να λέμε ότι είμαστε ανάμεσα στους καλύτερους, θέλουμε να μπούμε στον χάρτη και να πούμε ότι επενδύουμε σε αυτό, από το οποίο ζούμε όλοι: στον τουρισμό. Πρέπει να μπούμε σε αυτό το παιχνίδι της διαφήμισης, του προορισμού, των social media κ.ο.κ. Δεν μπορούμε να μείνουμε μόνον σε ό,τι κάναμε πριν από χρόνια. Η επόμενη μέρα δεν είναι εύκολη. Μπορεί να έρχεται ο κόσμος και να αυξάνονται τα νούμερα, αλλά αυτό δεν αποτελεί εγγύηση για τίποτα στις επόμενες χρονιές. Τίποτε δεν είναι δεδομένο στον τουρισμό. Τα πάντα μπορεί να ανατραπούν από την μία μέρα στην άλλη».
Ο ίδιος, υπογράμμισε πως η Ρόδος θα πρέπει να επανεξετάσει το όνομα της, ως brand ενώ ευχαρίστησε τον επιχειρηματία, κ. Σταύρο Μήτση για την αρωγή του σχετικά με την απόκτηση της απαραίτητης γνώσης για να πετύχει το εγχείρημα.
«Ένα brand δεν είναι μόνον το logo. Πρέπει να εδραιωθεί μία κατάσταση, να αποκτήσουμε ένα τόσο ισχυρό brand –όποιος κι αν είναι δήμαρχος ή δημοτική αρχή- που κανείς να μην μπορεί να το αγγίξει. Αυτή η συνεργασία είναι κοστοβόρα και χρονοβόρα. Αλλά πρέπει να στοχεύσουμε σε αυτό το κομμάτι με ορίζοντα 10ετίας και πάνω. Πρέπει να στοχεύσουμε στο rebranding για να έχουμε και αποτελέσματα. Πρέπει να πάμε στην επόμενη μέρα…» -ανέφερε, επισημαίνοντας πως δεν μπορεί η διαφήμιση και προβολή του νησιού, ως προορισμός, να περιορίζεται μόνον στην ιδιωτική πρωτοβουλία.

 

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου