Ποικίλες αντιδράσεις και σχόλια από πολίτες προκάλεσε το γλυπτό που δώρισε στον Δήμο Ρόδου ο καλλιτέχνης Γιώργος – Τάκης Παπουτσίδης και τοποθετήθηκε μπροστά στο Ενυδρείο της Ρόδου πριν λίγο καιρό.
Τα σχόλια δεν λένε να σταματήσουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (facebook) όπου πολλοί συμπολίτες μας, εκφράζουν την δυσαρέσκειά τους για την αισθητική του γλυπτού.
Το θέμα έφερε στην δημοσιότητα η «δημοκρατική» με αφορμή την απόφαση του Δήμου Ρόδου να αξιοποιήσει κάποια έργα τέχνης που φυλάσσονταν στις αποθήκες εδώ και χρόνια, σε μια προσπάθεια να αναβαθμίσει μερικά κεντρικά σημεία και πάρκα της πόλης.
Η αρχή έγινε με την τοποθέτηση ενός γλυπτού στο πάρκο του Ενυδρείου: «Είναι έργα που δώρισε ο καλλιτέχνης Γιώργος – Τάκης Παπουτσίδης το 2007 και μέχρι σήμερα δεν είχαν αξιοποιηθεί. Η δημοτική αρχή Ρόδου με εντολή του δημάρχου κ. Φώτη Χατζηδιάκου, αποφάσισε να τοποθετήσει τέτοια έργα τέχνης -γλυπτά ως επί το πλείστον- ώστε να αναβαθμίσει διάφορα πάρκα της πόλης μας. Ένα από αυτά είναι το πάρκο στο Ενυδρείο» δήλωσε στην «δ» ο πρόεδρος του ΔΟΠΑΡ κ. Σέργιος Αϊβάζης.
Ο ίδιος καλλιτέχνης έχει δωρίσει συνολικά τέσσερα γλυπτά: το ένα τοποθετήθηκε στο Ενυδρείο, το 2ο βρίσκεται δίπλα από το Εθνικό Θέατρο, το 3ο στην παλιά πτέρυγα του Νεστοριδείου Μελάθρου και υπάρχει ακόμη ένα, για το οποίο δεν έχει αποφασιστεί σε ποιο σημείο θα τοποθετηθεί.
«Τα έργα αυτά δώρισε ο κ. Παπουτσίδης στον Δήμο Ρόδου το 2007 επί δημαρχίας του κ. Χατζή Χατζηευθυμίου. Υπήρχε μάλιστα μια συμφωνία με τον τότε πολιτιστικό οργανισμό κι επειδή ο καλλιτέχνης δεν πληρώθηκε ποτέ, αποφάσισε να τα δωρίσει στον Δήμο με την παράκληση να αξιοποιηθούν και να τοποθετηθούν σε εμφανή σημεία της πόλης (όπως π.χ. πάρκα κ.λπ). Δεν υπάρχουν άλλα έργα τέχνης προς το παρόν. Μακάρι όμως, οι Ρόδιοι καλλιτέχνες να μας δωρίσουν έργα τους τα οποία θα αξιοποιηθούν. Ειδικά για τα έργα του κ. Παπουτσιδη να αναφέρω ότι ο συγκεκριμένος καλλιτέχνης χρησιμοποιεί έναν μοναδικό τρόπο με λέιζερ πάνω στο μέταλλο. Έργα του φιλοξενούνται και στον Δήμο Μαραθώνος, στην Αθήνα και σε ιδιωτικές συλλογές. Είναι ένας καταξιωμένος και φημισμένος καλλιτέχνης και είναι τιμή μας να φιλοξενούμε τα έργα του», τόνισε ο κ. Αϊβάζης.
https://www.dimokratiki.gr/10-06-2016/antidrasis-ke-scholia-gia-tin-topothetisi-gliptou-sto-parkaki-tou-enidriou/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.
Εργο τεχνης για μενα είναι κατι που το βλεπει ο κάθε θεατης και το θαυμαζει. Δεν ξερω τι λενε αυτοι που μπορουν να το ερμηνευσουν, αλλα για μενα δεν είναι καν εργο τεχνης. Ας μην ισοπεδώνουμε την τεχνη για να μη χαλασουμε την καρδια καποιων. Τοτε εργα τεχνης είναι και τα καστρα αμμου που κανουμε στις παραλιες.
διαφωνώ. Το τι είναι τέχνη και πως έχει γίνει, ας το αφήσουμε σε αυτούς που μπορούν να το ερμηνεύσουν καλύτερα. Η τεχνική ενός έργου δεν έχει να κάνει με την αξία του. Αν ήταν έτσι, ο klimt θα ήταν άγνωστος ενώ ο Picasso θα θεωρούταν ένας κακός ζωγράφος. Προτιμώ ένα μέτριο έργο τέχνης παρά καθόλου. Και για πείτε μου, σας παρακαλώ πολύ, ποιός είναι ο Ροδιακός Πολιτισμός; Τι σύμβολο είναι το μάτι; Των Μασώνων; γιατί αυτό είναι τρίγωνικό και μόνο. Ο πανεπότης οφθαλμός είναι και χριστιανικό σύμβολο και αιγυπτιακό και πολλά άλλα…
Ζαφείρη όλοι φωνάζουμε και είμαστε εξαγριωμένοι με την κατάντια της πόλης, αλλα όχι και να δεχτούμε αυτά τα έκτροπα ως τέχνη που απλά ένας έκανε ένα σχέδιο και το έβαλε στο pc για να το το κόψη το ρομποτικό πλασμα κοπης. Και στο φινάλε αυτά τα άσχετα έργα “τέχνης” έχουν καμια σχέση με τον ροδιακό πολιτισμό τις παραδόσεις μας και την κουλτούρα μας? εδώ δεν ξέρουν οι ίδιοι τι συμβολίζουν όπως αυτό με το “γνωστό” μάτι που όλοι ξέρουμε τι σύμβολο είναι !!
η αισθητική μια χαρά είναι. Αναρωτιέμαι μόνο, αυτοί που φωνάζουν για το γλυπτό, γιατί δεν φωνάζουν για την αισθητική κατάντια όλης της πόλης;