Ειδήσεις

Από τον ΣΥΡΙΖΑ ομολογείται ότι το μεταφορικό ισοδύναμο δεν αντισταθμίζει τον μειωμένο ΦΠΑ!

Την ικανοποίησή του για την εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδυνάμου στα νησιά –χωρίς αυτό πάντως να αποτελεί το αντιστάθμισμα της κατάργησης των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ- εξέφρασε με δηλώσεις του στην «δημοκρατική» ο συντονιστής της Νομαρχιακής Επιτροπής Νότιας Δωδεκανήσου του Σύριζα, κ. Αντώνης Αποστολίδης. Επιπλέον, διαβεβαίωσε πως η κυβέρνηση θα καταβάλει προσπάθειες ώστε να επαναφέρει το φορολογικό αυτό καθεστώς όταν το επιτρέψουν τα δημοσιονομικά της χώρας.
«Να ξεκαθαρίσουμε αρχικώς, πως το Μεταφορικό Ισοδύναμο, ΔΕΝ αποτελεί αντιστάθμισμα της κατάργησης των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ στην περιοχή μας.
Το Μεταφορικό Ισοδύναμο ήταν ένα πάγιο αίτημα των νησιωτών για δεκαετίες και τώρα, γίνεται πράξη. Αυτή την περίοδο, βρισκόμαστε στην πιλοτική εφαρμογή του στα μικρότερα νησιά του Αιγαίου ενώ έχει ήδη ανοίξει και η ειδική πλατφόρμα στην οποία μπορούν να μπαίνουν οι μόνιμοι κάτοικοι των νησιών, όσοι ζουν και εργάζονται εποχιακά στα νησιά όπως π.χ. οι αναπληρωτές καθηγητές, οι δημόσιοι υπάλληλοι, οι στρατιωτικοί και οι επιχειρηματίες, για να κάνουν χρήση αυτού. Το Μεταφορικό Ισοδύναμο σημαίνει πως οι μεταφορές προς τα νησιά, θα έχουν το ίδιο κόστος όπως και στην ηπειρωτική Ελλάδα. Θεωρούμε ότι αποτελεί μια μεγάλη κατάκτηση για τους νησιώτες και από τώρα και στο εξής, θα το παρακολουθούμε για να εντοπίσουμε τις όποιες αδυναμίες υπάρχουν. Από την 1η Ιανουαρίου 2019, θα εφαρμοστεί καθολικά σε όλα τα νησιά (και στην Ρόδο, φυσικά όπως και στα άλλα μεγάλα νησιά) σαν ένα έτοιμο, ολοκληρωμένο μοντέλο. Είναι κάτι το οποίο αλλάζει εντελώς τους κανόνες του παιχνιδιού, προς όφελος του νησιώτη που θα σταματήσει να επιβαρύνεται με υπέρογκα ποσά στις μετακινήσεις και στις μεταφορές προϊόντων».
Όπως ανέφερε ο κ. Αποστολίδης, το ποσόν, θα επιδοτείται από το κράτος, άμεσα, με την «Κάρτα Νησιώτη» και τα χρήματα της διαφοράς θα επιστρέφονται και θα πιστώνονται στον λογαριασμό του.
Επιπροσθέτως, οι επιχειρήσεις που διαθέτουν «Νησιωτικό ΑΦΜ» (ως το βασικότερο ζήτημα που δεν θα αφορά τις πολυεθνικές και τις εταιρείες με τεράστιους τζίρους), θα απολαμβάνουν τα ευεργετήματα της εφαρμογής του Μεταφορικού Ισοδυνάμου.
«Το μεγάλο κέρδος που θα αποκομίσουν οι ντόπιοι επιχειρηματίες από τις μεταφορές και τις υπηρεσίες δεν θα επιστρέψει απλώς στην…. τσέπη τους, αλλά θα μετακυλίεται και στην τελική τιμή του προϊόντος, αφού θα κοστίζουν λιγότερο και θα διευκολύνουν τον καταναλωτή.
Η διαδικασία ένταξης αφορά την υποβολή μίας αίτησης στην πλατφόρμα που έχει ανοίξει για το Μεταφορικό Ισοδύναμο, με στοιχειώδη δικαιολογητικά τα οποία θα αποδεικνύουν ότι έχει ‘Νησιωτικό ΑΦΜ’ και λειτουργεί σε τοπικό επίπεδο, ώστε να δικαιούται αυτή την επιδότηση και σε κάθε μεταφορά προϊόντων που θα κάνει, θα λαμβάνει αυτομάτως και την επιστροφή χρημάτων. Είναι κάτι που θα πρέπει να το εφαρμόσουν όλοι οι επιχειρηματίες για να βοηθήσουν έτσι την τοπική αγορά και τον καταναλωτή.
Από την εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδυνάμου θα βγουν ωφελημένες οι Μικρομεσαίες και οι πολύ μικρές επιχειρήσεις οι οποίες τα τελευταία χρόνια έχουν πολλές απώλειες, έχουν χάσει πελάτες λόγω του αθέμιτου ανταγωνισμού των μεγαλύτερων εταιρειών λόγω όγκου, αγοράς και συναλλαγών. Όλα αυτά θα εξισορροπηθούν και δεν είναι τυχαίο που όλοι οι θεσμικοί εκπρόσωποι είναι θετικοί για το νέο αυτό μέτρο».
Κληθείς να σχολιάσει την κατάσταση με την εφαρμογή του μειωμένου ΦΠΑ στα νησιά που τελικά θα παραμείνουν στα πέντε νησιά τα οποία σηκώνουν το μεγαλύτερο βάρος της προσφυγικής κρίσης, ο κ. Αποστολίδης δήλωσε:
«Το γεγονός αυτό, μας ικανοποιεί και αποδεικνύει πως για εμάς, το ζήτημα των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ παραμένει ανοιχτό. Ο ΣΥΡΙΖΑ διεκδικεί την επαναφορά σε όλα τα νησιά, μόλις μας το επιτρέψουν τα δημοσιονομικά μας περιθώρια».

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου