Οι θάνατοι, οι αναπηρίες και οι τραυματισμοί, που οφείλονται στα τροχαία δυστυχήματα συνεχώς αυξάνονται. Κάθε χρόνο παγκοσμίως σκοτώνονται από τροχαία δυστυχήματα 1,2 εκατομμύριο άνθρωποι.
Οι αριθμοί δείχνουν μια ταχεία αύξηση και σύμφωνα με υπολογισμούς της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας, μέχρι το 2020 αναμένεται ότι ο αριθμός των θανάτων θα ανέλθει στα 2,4 εκατομμύρια ετησίως!
Τα τροχαία δυστυχήματα αποτελούν σήμερα την 9η συχνότερη αιτία θανάτου.
Σε μερικές χώρες του κόσμου, το 1 σε κάθε 10 κρεβάτια των νοσοκομείων χρησιμοποιείται για την περίθαλψη ατόμων που ενεπλάκηκαν σε συγκρούσεις οδικής κυκλοφορίας.
Ο πόνος για τα θύματα και τις οικογένειές τους, είναι ανυπολόγιστος. Οι συνέπειες τόσο για τα θύματα που χάνουν τη ζωή τους όσο και για αυτούς που επιζούν και για τις οικογένειές τους δεν είναι μόνο βραχυπρόθεσμες αλλά και μακροχρόνιες. Η απώλεια ποιότητας ζωής, οι αναπηρίες που προκύπτουν, αποτελούν μια κατάσταση που προκαλεί συχνά μόνιμη οδύνη σε πολλούς.
Εκτός από τις ανθρώπινες τραγωδίες και τον πόνο που προκαλείται από την απαράδεκτη αυτή κατάσταση, το οικονομικό κόστος, τα έξοδα περίθαλψης και αποκατάστασης, αποτελούν ένα επιπρόσθετο βάρος στα κράτη, παντού στον κόσμο. Έχει υπολογιστεί ότι το οικονομικό αυτό βάρος, μαζί με την απώλεια παραγωγικότητας που προκύπτει, ανέρχεται σε δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο.
Ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων στη Ρόδο αυτό το καλοκαίρι έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο.
Ο Μουσταφά Σιέχ, της γνωστής εταιρείας οδικής βοήθειας, είναι εκείνος που με την κόρη του Σεβίντς και τον γιo του Ιζέτ, αναλαμβάνουν την οδική βοήθεια στη συντριπτική πλειοψηφία των τροχαίων ατυχημάτων στο νησί, συνεργαζόμενοι με το σύνολο σχεδόν των ασφαλιστικών εταιρειών.
Η εταιρεία είναι αυτή που φτάνει πρώτη στα ατυχήματα μαζί με την αστυνομία.
Από την αρχή του χρόνου μέχρι την 8η Αυγούστου 2014 η εταιρεία Αφοί Σιέχ έχει επιληφθεί 3.264 ατυχημάτων!
Τα 1.312 έχουν συμβεί από την 1η Ιουνίου 2014, και μετά, ενώ σύμφωνα με ανεπίσημα στοιχεία 12 δυστυχήματα απέβησαν μοιραία για τους εμπλεκόμενους.
Ο κ. Μουσταφά Σιέχ, που δραστηριοποιείται στον κλάδο από το 1979 και λειτουργεί την εταιρεία οδικής βοήθειας από το 1990, έχει πολλά να εξιστορήσει.
Σε καθημερινή βάση, όπως δήλωσε χθες στη «δημοκρατική», συμβαίνουν τους τελευταίους δύο μήνες από 15 έως 25 ατυχήματα σε δρόμους της Ρόδου.
Η πλειοψηφία των ατυχημάτων οφείλεται, όπως τονίζει, σε απροσεξία των οδηγών και συχνά διότι μιλούν στα τηλέφωνα.
Συχνό είναι το φαινόμενο των ατυχημάτων, λόγω παραβίασης του ερυθρού σηματοδότη και των πινακίδων Stop, ενώ υπάρχουν συγκεκριμένα σημεία στο οδικό δίκτυο που τα ατυχήματα επαναλαμβάνονται.
Σημεία καρμανιόλες θεωρεί συγκεκριμένα ο κ. ΣΙΕΧ:
-Την Εθνική Οδό Ρόδου – Λίνδου κυρίως στους νέους κόμβους στον Αρχάγγελο, στο Χαράκι και στα Μάσαρη, όπου οι οδηγοί αναγκάζονται σε οδούς ταχείας κυκλοφορίας, να σταματούν σε stop. Τονίζει ότι συμβαίνουν συχνά καραμπόλες και χαρακτηρίζει τους κόμβους επικίνδυνους.
-Την κατηφόρα στο Τσαΐρι και τη διασταύρωση της Εθνικής Οδού με την οδό Ανατολικών Ακτών – αεροδρομίου.
-Οι δρόμοι στα μπετά Βερδελή, στο φούρνο Καραβόλια και στους φούρνους κοντά στο αεροδρόμιο, αποτελούν παραπέρα σημεία που συμβαίνουν τροχαία ατυχήματα, πολύ συχνά θανατηφόρα.
-Ατυχήματα συμβαίνουν συχνά στη διασταύρωση των οδών Γρηγορίου 5ου και Δενδρινού.
-Πολλά ατυχήματα συμβαίνουν και στις διασταυρώσεις της οδού Καναδά, κυρίως στη συμβολή της οδού με την οδό Παπαϊωάννου.
-Στη συμβολή των οδών Εργάνης Αθηνάς και Παπαχριστοδούλου, έχουν καταγραφεί ομοίως πολλά ατυχήματα.
-Στα φανάρια της λεωφόρου Ιαλυσού.
-Στη στροφή της οδού Ηλιάδων με το Μήδεια.
Ο κ. Σιέχ επισημαίνει ότι στο τελευταίο διάστημα λόγω ανεπαρκούς συνδρομής από δημοτικούς υπαλλήλους, συμβαίνουν ατυχήματα στον δρόμο που οδηγεί στην πλατεία της Λίνδου.
Μόνο στο τελευταίο διάστημα εξαιτίας της κυκλοφοριακής συμφόρησης στο σημείο έχει περισυλλέξει 22 αυτοκίνητα με καμένο συμπλέκτη κι άλλα τόσα που ενεπλάκησαν σε μικροατυχήματα.
Εξαιρετικό ενδιαφέρον έχει η παρατήρηση του κ. Σιέχ ότι μόνο σε ένα 10% των ατυχημάτων είναι εμπλεκόμενοι αλλοδαποί, γεγονός που ο ίδιος αποδίδει στο ό,τι έχουν οδική παιδεία σε αντίθεση με τους ημεδαπούς, που οδηγούν αλόγιστα και επικίνδυνα.
Σύμφωνα με τα τελευταία επίσημα στατιστικά στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας 67 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, 99 τραυματίστηκαν σοβαρά και 1.280 τραυματίστηκαν ελαφρά τον μήνα Μάιο.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, καταγράφηκαν 1.101 οδικά τροχαία τον Μάιο, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,7% σε σύγκριση με το αντίστοιχο μήνα πέρυσι (1.052). Συνολικά έχασαν τη ζωή τους 67 άτομα, τραυματίστηκαν σοβαρά 99, και ελαφρά 1.280. Πέρυσι, είχαν καταγραφεί αντίστοιχα 57 νεκροί, 127 βαριά τραυματίες και 1.197 ελαφρά τραυματίες.
Καταγράφηκε δηλαδή αύξηση κατά 17,5% σε νεκρούς, μείωση κατά 22,0% σε βαριά τραυματίες και αύξηση κατά 6,9% σε ελαφρά τραυματίες.
Στο πρώτο εξάμηνο του 2014, η Τροχαία κατέγραψε μεγάλα ποσοστά αυξήσεων σε επικίνδυνες παραβάσεις σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2013, όπως για παράδειγμα παραβίαση προτεραιότητας (+156%), αντικανονικοί ελιγμοί (+91%), μη χρήση παιδικού καθίσματος (+47%), φθαρμένα ελαστικά (+21%), αντικανονικό προσπέρασμα (+30%) κ.λπ. Ωστόσο, τα θανατηφόρα δυστυχήματα μειώθηκαν κατά -6,8% και τα σοβαρά κατά -24,3%, ενώ τα περισσότερα συνέβησαν μεταξύ των ωρών 09:00 – 13:00. Τέλος, στο πρώτο 6μηνο του 2014 καταγράφηκαν 196.649 παραβάσεις έναντι 201.650 το 6μηνο του 2013, σημειώνοντας μείωση κατά -2,5%.
Οι θάνατοι που προκαλούνται ετησίως από τα δυστυχήματα τροχαίας είναι περισσότεροι από αυτούς που προκαλούν ορισμένες ασθένειες για τις οποίες γίνεται πολύς θόρυβος.
Είναι, λοιπόν, απαραίτητο, το θέμα αυτό να αποτελέσει προτεραιότητα και να εφαρμοστούν άμεσα μακροχρόνια προγράμματα εκπαίδευσης του πληθυσμού και βελτίωσης των φυσικών παραγόντων που μπορεί να συμβάλουν στη γένεση οδικών τραγωδιών.
https://www.dimokratiki.gr/10-08-2014/den-bori-na-bi-freno-sta-trochea-atichimata/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.