Ραγδαία αύξηση παρουσιάζει η συχνότητα των τροχαίων ατυχημάτων στη Ρόδο στο τελευταίο διάστημα. Δεκάδες ατυχήματα (σοβαρά ή λιγότερο σοβαρά) σημειώνονται σε καθημερινή βάση. Έως και 40 τροχαία ατυχήματα υλικών ζημιών δηλώνει ότι καλείται να διαχειριστεί ο κ. Μουσταφά Σιέχ και συμπληρώνει ότι στις περισσότερες των περιπτώσεων εμπλέκονται ντόπιοι κάτοικοι του νησιού και όχι επισκέπτες.
«Σαφώς και είναι μεγάλη η αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων. Όλα τα οχήματά μας είναι έξω από το πρωί έως και τα ξημερώματα. Δεν σταματάμε σχεδόν ποτέ να τρέχουμε σε κάποιο συμβάν. Περίπου 30 έως 40 ατυχήματα υλικών ζημιών έχουμε σε καθημερινή βάση, ενώ πριν τη σεζόν μπορεί να είχαμε γύρω στα 15 με 20. Και δεν προκαλούνται τα ατυχήματα από τους επισκέπτες του νησιού, όπως μπορεί κάποιος να πιστεύει. Θα έλεγα ότι αυτό ισχύει στο 10%-15% των περιπτώσεων. Τα υπόλοιπα προκαλούνται από τους ντόπιους. Ασφαλώς και υπάρχουν τροχαία ατυχήματα με τουρίστες και μάλιστα κάποια σοβαρά. Κατά κανόνα ωστόσο, τα τροχαία ατυχήματα που προκαλούνται από τους μόνιμους κατοίκους το νησιού, είναι περισσότερα», δήλωσε ο κ. Σιέχ, σημειώνοντας ότι η βασική αιτία της πρόκλησης των τροχαίων ατυχημάτων είναι η απροσεξία των οδηγών.
«Παντού σε όλο το νησί συμβαίνουν τροχαία ατυχήματα. Δεν υπάρχει κάποιο σημείο που να είναι πιο επικίνδυνο από τα υπόλοιπα. Παντού μπορεί να υπάρχουν κίνδυνοι εάν δεν προσέχει κανείς. Δεν φταίει η άσφαλτος για τα συμβάντα… Εκείνο που αυξάνει τον κίνδυνο πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων είναι η απροσεξία και η μη τήρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, η παραβίαση της πινακίδας στοπ, ή του κόκκινου σηματοδότη, η χρήση του κινητού τηλεφώνου εν ώρα οδήγησης, η μη τήρηση των αποστάσεων ασφαλείας -κάτι που οδηγεί συνήθως σε καραμπόλα-, η οδήγηση υπό την επήρεια μέθης. Δυστυχώς, τέτοιου τύπου παραβάσεις αποτελούν συχνό φαινόμενο με τις συνέπειες που όλοι γνωρίζουμε.
Και είναι κρίμα οι οδηγοί να μη σέβονται και να μη τηρούν τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας, είναι όμως εξίσου δυσάρεστο να μη σέβονται τους υπόλοιπους οδηγούς και να τους θέτουν σε κίνδυνο με την οδηγική τους συμπεριφορά. Αντί να μένουν στο δεξί ρεύμα του δρόμου και να χρησιμοποιούν το αριστερό μόνο για προσπέραση, οδηγούν συνεχώς αριστερά και δεν δίνουν προτεραιότητα ούτε σε ασθενοφόρα ούτε σε οχήματα οδικής βοήθειας που σπεύδουν σε κάποιο περιστατικό», δήλωσε ο κ. Σιέχ. Συμπλήρωσε μάλιστα ότι «δεν αποτελεί κύριο αίτιο για την πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων η παλαιότητα και η μη συντήρηση των οχημάτων, αφού στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, προκαλούνται από καινούρια ή επαρκώς συντηρημένα αυτοκίνητα».
Η αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων, αποδεικνύεται και από τα στατιστικά στοιχεία της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Νοτίου Αιγαίου σε επίπεδο Περιφέρειας. Αναφέρεται ενδεικτικά ότι στο πλαίσιο των τροχονομικών δράσεων, τον μήνα Ιούλιο του 2022 πραγματοποιήθηκαν 23.222 έλεγχοι στο Νότιο Αιγαίο και βεβαιώθηκαν συνολικά 5.273 παραβάσεις του Κ.Ο.Κ.
Οι σοβαρότερες – επικίνδυνες τροχονομικές παραβάσεις που βεβαιώθηκαν έχουν ως εξής:
1293 για οδήγηση δικύκλου χωρίς χρήση προστατευτικού κράνους
622 για οδήγηση χωρίς άδεια ικανότητας οδηγού
132 για οδήγηση αυτοκινήτου χωρίς χρήση ζώνης ασφαλείας
261 για υπερβολική ταχύτητα
38 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας
60 για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση
25 για φθαρμένα ελαστικά