Παρά τις εφόδους στα νησιά που όπως ανακοινώθηκε πραγματοποιούν ελεγκτές του υπουργείου Ανάπτυξης για τις υψηλές τιμές της βενζίνης, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου είναι αυτή με τις υψηλότερες τιμές καυσίμων στην Ελλάδα!
Με βάση τα στατιστικά στοιχεία από το Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων του Υπουργείου Ανάπτυξης τα Δωδεκάνησα είναι στη δεύτερη θέση με την υψηλότερη τιμή καυσίμων με την μέγιστη τιμή να φτάνει τα 2,369 ευρώ το λίτρο. Στην πρώτη θέση με διαφορά βρέθηκαν οι Κυκλάδες όπου η μέγιστη τιμή της αμόλυβδης έφτασε τα 2,450 ευρώ το λίτρο.
Και μπορεί οι υψηλές τιμές των καυσίμων στα Δωδεκάνησα και τις Κυκλάδες να προκάλεσαν τις προηγούμενες ημέρες την παρέμβαση του υπουργού Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα, εντούτοις όπως προκύπτει από τα χθεσινά στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου εξακολουθεί να έχει την τιμή της αμόλυβδης σταθερά πάνω από τα 2 ευρώ, δυσκολεύοντας την καθημερινότητα των μονίμων κατοίκων αλλά και των χιλιάδων επισκεπτών του Αυγούστου.
Ενδεικτικά (Βλ. πίνακα)
Η κατάσταση στα νησιά καθίσταται εξόχως προβληματική με τους καταναλωτές να είναι απροστάτευτοι και με την πολιτεία να καλείται να λάβει άμεσα μέτρα και να επιβάλει την τάξη σε αυτό το φαινόμενο που επαναλαμβάνεται ως κακόγουστο αστείο κάθε Αύγουστο, με τις τιμές των καυσίμων να εκτοξεύονται στα ύψη.
Μετακινήσεις που κοστίζουν έως και μισό μισθό!
Ενας εργαζόμενος που θα πρέπει καθημερινά να μετακινείται από τη Ρόδο στο Φαληράκι για την εργασία του, με τις υπάρχουσες τιμές θα πρέπει να δαπανήσει περίπου 200 με 250 ευρώ από το μισθό του -που συνήθως κυμαίνεται από 750 έως 900 ευρώ κατά μέσο όρο- για καύσιμα. Ακόμα χειρότερη είναι η κατάσταση για όσους εργάζονται στην ευρύτερη περιοχή της νότιας Ρόδου, όπου τα μηνιαία έξοδα για καύσιμα φτάνουν μέχρι και τα 400 ευρώ γι’ αυτό είτε μεταβαίνουν στην εργασία τους με βενζίνη ρεφενέ, είτε μετακόμισαν πιο κοντά, είτε ακόμα και αποχώρησαν από την εργασία τους αναζητώντας απασχόληση σε κοντινότερη στο σπίτι τους απόσταση.
Πλήγμα και στον εσωτερικό τουρισμό
Σοβαρό πλήγμα δέχεται ο εσωτερικός τουρισμός στα Δωδεκάνησα αφού οι αδιανόητα υψηλές τιμές των καυσίμων, καθιστούν ακόμα λιγότερο ανταγωνιστικά τα νησιά του νομού έναντι άλλων προορισμών που βρίσκονται ψηλά στην ατζέντα των Ελλήνων ταξιδιωτών.
Τα ακριβά ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια, σε συνδυασμό με τις τιμές των καυσίμων που φιγουράρουν ανάμεσα στις πιο ακριβές ανά τη χώρα, απομακρύνουν τους Ελληνες επισκέπτες που κάνουν τις διακοπές τους οι περισσότεροι τον Αύγουστο και οι οποίοι αναζητούν περισσότερο οικονομικές επιλογές σε κοντινότερους προορισμούς όπου θα δαπανήσουν λιγότερα χρήματα αλλά και λιγότερο χρόνο για να φτάσουν. Και παρά το γεγονός ότι η «λαβωμένη» μετά τις πυρκαγιές Ρόδος με την κάμψη στις αφίξεις και στις εισπράξεις θα μπορούσε να απορροφήσει μεγάλο μέρος των Ελλήνων τουριστών αν η πρόταση του αντιδημάρχου Τουρισμού κ. Θανάση Βυρίνη για επιδότηση των τιμών των ακτοπλοϊκών και αεροπορικών εισιτηρίων εύρισκε ευήκοα ώτα, εντούτοις ούτε αυτή τη φορά ο προορισμός είναι ανταγωνιστικός για τους Ελληνες επισκέπτες.
Ενοικιαζόμενα οχήματα για… κοντινές αποστάσεις
Τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα μπορεί να κάνουν αισθητή την εμφάνισή τους στους δρόμους από την πόλη μέχρι και τη Λίνδο που αποτελεί ένα από τα βασικά αξιοθέατα για τους επισκέπτες του νησιού, όμως όλο και λιγότεροι προτιμούν τις πιο μακρινές διαδρομές. Οι υψηλές τιμές των καυσίμων αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα για τις μακρινές διαδρομές και όσοι επισκέπτες του νησιού ενοικιάζουν αυτοκίνητα περιορίζονται στα αξιοθέατα που δεν απαιτούν πολλά χιλιόμετρα προκειμένου να κάνουν οικονομία και να περιορίσουν τα έξοδα τους.
Οι τιμές τραβούν την ανηφόρα…
To νέο ράλι τιμών της βενζίνης δημιουργεί αλυσιδωτές ανατιμήσεις σε προϊόντα και υπηρεσίες με τους Δωδεκανήσιους να μην προλαβαίνουν τις αλλαγές στις τιμές που αναδιαμορφώνονται συνεχώς προς τα πάνω. Η αύξηση της τιμής των καυσίμων αναπόφευκτα οδηγεί σε ένα ντόμινο ανατιμήσεων σε μια ευρεία γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών τινάζοντας στον αέρα τον οικογενειακό προϋπολογισμό, τον προϋπολογισμό των επισκεπτών αλλά και τον προγραμματισμό των επιχειρήσεων, αφού η αύξηση του μεταφορικού κόστους είναι σημαντική και σε ένα μεγάλο βαθμό μετακυλίεται στον καταναλωτή. Είναι σχεδόν αδύνατον να απορροφήσει ο έμπορος ή η επιχείρηση τη διαφορά του κόστους που προκύπτει από τον νέο κύκλο ανόδου των τιμών των καυσίμων. Ακόμα μεγαλύτερο είναι το πρόβλημα στα μικρά νησιά, όπου πέρα από το κόστος της μεταφόρτωσης από την Αθήνα στη Ρόδο οι καταναλωτές καλούνται να επωμιστούν επιπλέον και το κόστος μεταφόρτωσης από τη Ρόδο.