Την αύξηση των εσόδων από τον τουρισμό κρουαζιέρας, προκειμένου να αξιοποιηθούν σε βασικές νησιωτικές υποδομές, ιδιαίτερα σε δημοφιλείς προορισμούς, όπως η Σαντορίνη και η Μύκονος, επιδιώκει η κυβέρνηση.
«Στόχος δεν είναι οι αφίξεις αλλά τα έσοδα. Θα θέλαμε περισσότερους τουρίστες που να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα» τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στη διάρκεια της ΔΕΘ.
Αναφερόμενος στο θέμα της κρουαζιέρας, ανακοίνωσε την επιβολή τέλους 20 ευρώ ανά επιβάτη στα υπερφορτωμένα νησιά, όπως η Σαντορίνη και η Μύκονος, ενώ ανέφερε ότι θα υπάρξει σημαντική παρέμβαση και ως προς τον αριθμό των πλοίων που φτάνουν ταυτόχρονα σε έναν προορισμό.
«Η κρουαζιέρα έχει επιβαρύνει πάρα πολύ τη Σαντορίνη και τη Μύκονο. Γι’ αυτό και προχωρούμε σε παρεμβάσεις, όπως το τέλος κρουαζιέρας. Θα είναι 20 ευρώ για τους μήνες τους δύσκολους, την υψηλή σεζόν. Ένα μέρος των χρημάτων αυτών θα επιστρέφει στις τοπικές κοινωνίες για σημαντικά έργα υποδομής» τόνισε ο πρωθυπουργός, υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι είναι σημαντικό να τηρούνται οι κανόνες βιωσιμότητας σε όσα χτίζονται από εδώ και στο εξής.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», οι όποιες παρεμβάσεις για το θέμα της κρουαζιέρας θα ανακοινωθούν τις αμέσως επόμενες ημέρες, ενώ θα υπάρξει κοινή υπουργική απόφαση των υπουργείων Ναυτιλίας, Τουρισμού και Περιβάλλοντος που θα ορίζει με λεπτομέρειες για την αύξηση και την κατανομή των τελών ανά επιβάτη κρουαζιέρας, τα οποία για τους δημοφιλείς προορισμούς θα είναι 20 ευρώ, ενώ για τους υπόλοιπους θα κυμανθεί περίπου στα 5 ευρώ.
Πάντως, η Διεθνής Ένωση Κρουαζιέρας (CLIA) έχει ήδη ενημερώσει την ελληνική κυβέρνηση για τη βελτίωση των πρακτικών τουρισμού κρουαζιέρας και την ανάπτυξη βιώσιμων στρατηγικών, στις οποίες περιλαμβάνεται και η δέσμευση για διατήρηση του ημερήσιου ορίου 8.000 επιβατών για το νησί της Σαντορίνης.
Όπως έχει αναφέρει η εκπρόσωπος της Clia στην Ελλάδα Μαρία Δεληγιάννη, το σύστημα διαχείρισης των θέσεων ελλιμενισμού που διέπει αυτό το ημερήσιο ανώτατο όριο θα πρέπει να συνεκτιμά και τη φέρουσα ικανότητα του τελεφερίκ, ώστε να συμβάλει στην καλύτερη οργάνωση και διάχυση των ροών επιβατών κατά τη διάρκεια της ημέρας και να αποφεύγονται καθυστερήσεις.
Προτεραιότητα
Ομοίως, θα πρέπει να υποστηριχθεί η δημιουργία ενός συστήματος κατανομής θέσεων ελλιμενισμού, που αποτελεί προτεραιότητα για τα λιμάνια που παρουσιάζουν υψηλή κίνηση.
Ο δήμαρχος της Σαντορίνης, Νικόλαος Ζώρζος, μιλώντας πρόσφατα στη «Ν» υποστήριξε ότι το νησί αυτή τη στιγμή χρήζει ανανέωσης των υποδομών του, εκτιμώντας ότι αν τελικά υπάρξει κάποια αύξηση κάποιου ειδικού τέλους, θα πρέπει να λαμβάνεται από την τοπική αυτοδιοίκηση, προκειμένου να απορροφώνται άμεσα τα χρήματα. Ανέφερε επίσης ότι ο δήμος έχει ήδη συγκεκριμένες μελέτες για λιμενικές υποδομές.
Επισημαίνεται ότι οι επιβάτες κρουαζιέρας αποτελούν μόνο ένα τμήμα του τουριστικού τομέα στην Ελλάδα, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 21% του συνολικού τουριστικού τομέα το 2023.
Επίσης, το 57% της ετήσιας κίνησης κρουαζιέρας (σε αριθμό επιβατών) συγκεντρώνεται στον Πειραιά, στη Σαντορίνη και στη Μύκονο.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), Γιώργος Κουμπενάς, εκτίμησε ότι ο αριθμός επιβατών κρουαζιέρας στη χώρα μας θα είναι αυξημένος κατά περίπου 20% σε σχέση με το 2023, που έκλεισε στους 6.988.015 επιβάτες με 5.231 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων.
Τόνισε επίσης ότι και το 2025 ο κλάδος θα έχει αύξηση, κατά 22% περίπου, αφού οι συνθήκες είναι ευνοϊκές για τη χώρα μας λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων.
Πηγή: naftemporiki.gr