Ειδήσεις

Εντονη ανησυχία και αναβρασμός για την μεταστέγαση των ΕΛΤΑ από το ιστορικό κτήριο στην οδό 7ης Μαρτίου

Εντονη ανησυχία και αναβρασμό στις τάξεις των υπαλλήλων του κεντρικού καταστήματος των ΕΛΤΑ στην οδό 7ης Μαρτίου, στο διατηρητέο κτήριο, που αποτελεί μετά και την αποκατάστασή του με δαπάνες της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου κομψοτέχνημα, που συγκαταλέγεται εξάλλου στα ιστορικά αξιοθέατα του νησιού, προκάλεσαν νέες πληροφορίες για την μετεγκατάσταση των ταχυδρομικών υπηρεσιών σε άλλο ακίνητο.
Η διοίκηση των ΕΛΤΑ βρισκόταν, όπως ξανάγραψε η «δημοκρατική», σε διαβουλεύσεις με την Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου, στην κυριότητα της οποίας ανήκει το ακίνητο, προκειμένου να πετύχει την μείωση του υπέρογκου μισθώματος, που ανέρχεται σήμερα στα 10.000 ευρώ περίπου τον μήνα.
Η Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου, μετά τον θόρυβο, που είχε προκληθεί και τις αντιδράσεις, είχε δεσμευτεί προφορικά να μειώσει σημαντικά το μίσθωμα.
Πλην όμως, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, υπαναχώρησε και πλέον αξιώνει να της καταβάλλεται εφ’ εξής μίσθωμα ύψους 10.500 ευρώ μηνιαίως προσαυξανόμενο κάθε μήνα κατά 4%.
Με δεδομένη την μείωση των εσόδων στα ταχυδρομεία και τις προσαυξήσεις που προβλέπονται και αναμένεται να επιβαρύνουν περαιτέρω τον προϋπολογισμό των ΕΛΤΑ, η λύση της εγκατάλειψης του ιστορικού κτηρίου και της μετεγκατάστασης των υπηρεσιών του σε νέο, αποτελεί επί του παρόντος μονόδρομο!!
Θυμίζουμε εξάλλου ότι τον Μάιο του 2018 τα ΕΛΤΑ είχε προκηρύξει διαγωνισμό για την 12ετή μίσθωση άλλου ακινήτου στο κέντρο της πόλης.
Αναζητούσε ένα ισόγειο ακίνητο ή ισόγειο με πατάρι συνολικού εμβαδού 180 – 250 m2.
Είχε πραγματοποιηθεί εξάλλου και συνάντηση μεταξύ του διευθύνοντος συμβούλου της ΕΤΑΔ Γεώργιου Τερζάκη, του διευθύνοντος συμβούλου των ΕΛΤΑ Ιωάννη Ζαρολιάγκη και του βουλευτή Δωδεκανήσου Δημήτρη Γάκη και ο τελευταίος είχε αναλάβει πρωτοβουλίες για την επίλυση του προβλήματος.
Ο Δημήτρης Γάκης παρουσίασε την πρόταση φορέων και της τοπικής κοινωνίας για μια αναβαθμισμένη λειτουργία του κεντρικού καταστήματος των ΕΛΤΑ στη Ρόδο, καθώς επίσης μετέφερε την αγωνία των Ροδιτών για την τύχη του εμβληματικού κτηρίου των Ταχυδρομείων που βρίσκεται στην παραλιακή λεωφόρο στη Ρόδο και την αντίθεσή τους στην ενδεχόμενη εγκατάλειψή του από τα ΕΛΤΑ, λόγω του πολύ ακριβού μισθώματος.
«Η μόνη αποδεκτή λύση για την κοινωνία της Ρόδου, είναι η παραμονή των ΕΛΤΑ στον κτήριο που αναγνωρίζει για δεκαετίες τώρα σαν “Ταχυδρομείο” ο πολίτης και ο επισκέπτης του νησιού», τόνισε ο βουλευτής Δωδεκανήσου.
Tο ιταλικό κτήριο του ταχυδρομείου της Ρόδου αποτελεί ένα εξαίρετο δείγμα αναγεννησιακού εκλεκτισμού και κανναβικής τεχνολογίας.
Η πρόσοψή του χαρακτηρίζεται από πλήθος μορφολογικών στοιχείων, κατασκευασμένα από τοπικό πωρόλιθο. ‘Εχει επιβλητική κεντρική είσοδο και συμμετρικά ανοίγματα.
Κτίσθηκε στα πρώτα χρόνια της Ιταλοκρατίας, γύρω στο 1926, από τον αρχιτέκτονα Florestano di Fausto και στέγαζε τα Ιταλικά Ταχυδρομεία (Palazzo delle Poste).
Στο Διοικητήριο, σημερινό κτήριο των Γραφείων της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, στο Ταχυδρομείο και στην α΄οικοδομική φάση του δικαστικού μεγάρου, η οποία δε σώζεται σήμερα, εντοπίζονται δάνεια από την αρχιτεκτονική της αναγέννησης και την αρχιτεκτονική μπαρόκ, όπως εφαρμόστηκε στη Β. Ιταλία και στη Βενετία.
Χαρακτηριστικά αυτών των αρχιτεκτονημάτων είναι τα τριγωνικά ή κοίλα αετώματα στην επίστεψη των ανοιγμάτων, τα κυκλικά ανοίγματα, τα γείσα και οι ανάγλυφες διακοσμήσεις. Όσα κτήρια μιμούνται το γοτθικό στυλ εμφανίζουν τρίλοβα ανοίγματα και οξυκόρυφες αψίδες.
Σημειώνεται ότι η ΚΕΔ που απαιτεί υπέρογκα μισθώματα είχε ουσιαστικά εγκαταλείψει στην φθορά το ακίνητο με αποτέλεσμα να κριθεί ουσιαστικά «ετοιμόρροπο» από την Διεύθυνση Υπηρεσίας Δόμησης του Δήμου Ρόδου.
Απαιτήθηκε η παρέμβαση της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για την αποκατάστασή του εξωτερικά, ενώ η διοίκηση των ΕΛΤΑ έχει δαπανήσει τεράστια ποσά προκειμένου να το διαμορφώσει εσωτερικά και να διατηρήσει τα ιστορικά του στοιχεία.
Σημειώνεται ότι με έγγραφό της η Υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων είχε ενημερώσει αρμοδίως, από τον Ιούνιο του 2005, για την επικινδυνότητα του κτηρίου και για την ανάγκη εκπόνησης και υλοποίησης μελέτης για την αποκατάστασή του, με επείγοντα μάλιστα χαρακτήρα.
Το 2008 η υπηρεσία επανήλθε με νέο έγγραφο το οποίο είχε, όπως φαίνεται, την κατάληξη που είχε και το προηγούμενο.
Τα περισσότερα από τα αρχιτεκτονικά αριστουργήματα, που ανεγέρθηκαν επί Ιταλοκρατίας στο νησί, έχουν αφεθεί στη μοίρα τους και εάν κάτι δεν αλλάξει είναι σίγουρο ότι θα καταρρεύσουν.
Κτήρια που είναι τόσο στενά συνδεδεμένα με τη νεότερη ιστορία του τόπου μας, που μόνο άνθρωποι που είτε δεν έχουν σχέση με τον τόπο είτε είναι χωρίς μνήμη και ιστορική συνείδηση, θα μπορούσαν να αφήσουν να ρημάξουν.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου