Συνεδρίασε η Ομάδα Παιδείας της ΝΕ ΣΥΡΙΖΑ Νότιας Δωδεκανήσου και κατέληξε στα εξής:
Η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε με τους χειρότερους οιωνούς καθώς ο χώρος της δημόσιας εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες του δέχεται σκληρή επίθεση από την νεοφιλελεύθερη, αλλά και ανίκανη κυβέρνηση Μητσοτάκη και τις ακροδεξιές αποφύσεις της.
Πιο συγκεκριμένα:
1ον) Τα σχολεία άνοιξαν για μία ακόμα φορά χωρίς να ληφθούν απαραίτητα μέτρα κατά της πανδημίας. Η κυβέρνηση έχει αφήσει εντελώς ανοχύρωτα τα σχολεία. Τα Υγειονομικά Πρωτόκολλά είναι φλύαρα και δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές συνθήκες που βιώνουμε στους χώρους εργασίας. Παρατηρείται απίστευτος συνωστισμός σε σχολικές αίθουσες και Μέσα Μαζικής Μεταφοράς των μαθητών. Θα ήταν εντελώς αστείο, αν δεν ήταν τραγικό αυτό που συνέβη, να συλλαμβάνονται εκπαιδευτικοί με αυτόφωρη διαδικασία επειδή εφάρμοσαν στις σχολικές μονάδες τα μέτρα κατά της πανδημίας. Είναι ολοφάνερο πως η κυβέρνηση Μητσοτάκη, παρά τις εξαγγελίες της για σοβαρότητα και στιβαρή διοίκηση καταλήγει από το επιτελικό κράτος στοκράτος-οπερέτα.
2ον) Με ευκαιρία τις απαγορεύσεις λόγω πανδημίας η κυβέρνηση έχει προχωρήσει όλο το προηγούμενο διάστημα, σε έναν νομοθετικό καταιγισμό με μόνο στόχο την διάλυση του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος και την ενίσχυση του ιδιωτικού τομέα. Χαρακτηριστική είναι η θεσμοθέτηση της εξίσωσης των δημόσιων πανεπιστημίων με τα διαφορών ειδών ιδιωτικά μορφώματα, που ξεπηδούν σαν μανιτάρια, αυτοδιαφημίζονται για τα υψηλού κύρους standards και απομυζούν το οικογενειακό εισόδημα.
3ον) Παράλληλα με τη διάλυση της δομής και τη βίαιη αλλαγή των χαρακτηριστικών του εκπαιδευτικού συστήματος και προκειμένου να υλοποιήσει η κυβέρνηση την πολιτική της, προχώρησε σε καίριες θεσμικές παρεμβάσεις που αλλάζουν τον χαρακτήρα και το καθεστώς της εργασίας σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα. Καταργεί το 8ωρο και παγιώνεται η απλήρωτη υπερωρία. Καταργεί θεμελιώδεις συνδικαλιστικές ελευθερίες και δικαιώματα. Καταργεί ουσιαστικά το δικαίωμα στην απεργία, με τη θεσμοθέτηση προσωπικού
ασφαλείας στο 40% περίπου του συνόλου των εργαζομένων και την υποχρέωση ψηφιακής διαδικασίας για την λήψη απόφασης για απεργία.
4ον) Στο χώρο της εκπαίδευσης η επίθεση ενάντια στις δυνάμεις της εργασίας, ενάντια στους εκπαιδευτικούς, λαμβάνει τη μορφή πλήθους θεσμικών ρυθμίσεων αλλά και εκβιασμών και απειλών εκ μέρους υπηρεσιακών και πολιτικών παραγόντων. Σταχυολογούμε μερικές από τις θεσμικές παρεμβάσεις. Καταργούνται οι επιλεγμένοι με διαφανείς και αξιοκρατικές διαδικασίες Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και τοποθετούνται με συνοπτικές διαδικασίες «προσωρινοί» που είναι βέβαια αρεστοί στο κυβερνόν κόμμα. Παροπλίζονται για τρία χρόνια οι 550 Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου σε όλη τη χώρα, τα στελέχη δηλαδή τα επιφορτισμένα να καθοδηγήσουν την ουσία της εκπαίδευσης, το καθεαυτό διδακτικό έργο των συναδέλφων μέσα στη τάξη, γιατί προφανώς είναι θεσμός που εμπνεύστηκε και υλοποίησε ο ΣΥΡΙΖΑ. Παρά την απόλυτη αντίθεση των εκπαιδευτικών προχωρούν σε νόθες «ψηφιακές» εκλογές για την ανάδειξη των αιρετών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών. Στην ουσία καταργούν την συμμετοχή των εργαζομένων στα υπηρεσιακά συμβούλια, μία σημαντική δημοκρατική κατάκτηση της μεταπολίτευσης.
5ον) Η προσπάθεια υλοποίησης της περίφημής «Αυτοαξιολόγησης της Σχολικής Μονάδας» και της«Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού» καμία σχέση δεν έχει με την σχολική πραγματικότητα και την βελτίωση του σχολείου και του εκπαιδευτικού. Είναι ένας τρόπος κατατρομοκράτησης και χειραγώγησης των εκπαιδευτικών προκειμένου να μην αντιδρούν στα πολιτικά εγκλήματα κατά του δημόσιου σχολείου και βέβαια προσπάθεια κατηγοριοποίησης των σχολείων προκειμένου αρκετά από αυτά να τα κλείσουν. Το έργο της κατάργησης και συγχώνευσης σχολικών μονάδων καθώς και της απόλυσης εκπαιδευτικών το έχουμε ξαναδεί. Ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν που επανέφερα τους 2500 απολυμένους εκπαιδευτικούς τεχνικής εκπαίδευσης στα σχολεία τους, αποκαθιστώντας μια τεράστια αδικία αλλά και επαναφέροντας στα σχολεία έμπειρο προσωπικό που πρόσφερε και προσφέρει στην τεχνική εκπαίδευση. Αν η πρόθεση ήταν η βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος, τότε θα ξεκινούσε η κυβέρνηση με την θεσμοθέτηση και την ταχεία υλοποίηση της τακτικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών.
6ον) Επισημαίνουμε ακόμα και την μεγάλη αύξηση μιας αναποτελεσματικής και αχρείαστης γραφειοκρατίας που αποσπά τον εκπαιδευτικό από το αποκλειστικό του έργο που είναι παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό. Στα σχολεία με όλα, όσα συμβαίνουν και περιγράψαμε πιο πάνω σε αδρές γραμμές, αυξάνεται η ένταση και αυτό βλάπτει καίρια την εκπαιδευτική διαδικασία, σε μία περίοδο μάλιστα εξαιρετικά ευαίσθητη και προβληματική, καθώς οι μαθητές έχουν χάσει λόγω κορωνοϊού εκπαιδευτικό κεφάλαιο δύο χρόνων! Καλούμε λοιπόν όλους εσάς τους συμπολίτες μας, να υπερασπιστούμε όλοι μαζί το δημόσιο σχολείο, να αποκηρύξουμε ψεύτικες ωραιοποιήσεις και υποσχέσεις, κούφια λόγια περί αξιολόγησης και να συντονίσουμε τις προσπάθειές μας για βελτίωση των υποδομών των σχολικών μονάδων, αναμόρφωση των ωρολογίων κα αναλυτικών προγραμμάτων, κάλυψη όλων των κενών με την πρόσληψη μονίμου εκπαιδευτικού προσωπικού, καθιέρωση μονίμου συστήματος επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών. Στο σημείο αυτό πρέπει να επισημάνουμε και να καταγγείλουμε την έλλειψη φέτος εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής. Η κυβέρνηση οφείλει να καλύψει άμεσα αυτά τα κενά.
Οι εκπαιδευτικοί στην περιοχή μας, μέλη και στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. θα σταθούμε δίπλα στους συναδέλφους μας συνδιαμορφώνοντας το πλαίσιο των αγωνιστικών κινητοποιήσεων του κλάδου. Στην πολύ δύσκολη από κάθε άποψη περίοδο που βιώνουμε, πιστεύουμε πως απαιτείται η μέγιστη δυνατή ενότητα όλων των προοδευτικών και αριστερών δυνάμεων της εργασίας και της κοινωνίας και σ’ αυτή την κατεύθυνση θα κινηθούμε. Τα σχέδια της κυβέρνησης για ένα υποβαθμισμένο, φτηνό αυταρχικό δημόσιο σχολείο δεν θα περάσουν.