Συνεντεύξεις

«Στην εξωστρέφεια και στην προβολή της στοχεύει η Μεσαιωνική Πόλη της Ρόδου

Μέχρι και τα μέσα Νοεμβρίου αναμένεται να μείνουν ανοιχτά όλα τα καταστήματα και όλες οι επιχειρήσεις της Μεσαιωνικής Πόλης της Ρόδου (800 στον αριθμό) για να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους, στους επισκέπτες του νησιού, καθώς όπως όλα δείχνουν, η σεζόν θα έχει διάρκεια. Η φετινή τουριστική περίοδος εξελίχθηκε και για την αγορά της Παλιάς Πόλης καλύτερα απ’ ότι αναμενόταν.
Όπως αναφέρει, σε συνέντευξή του προς τη «δ» ο πρόεδρος του Σωματείου Επιχειρηματιών και Επαγγελματιών Μεσαιωνικής Πόλης Ρόδου (ΣΕΕΜΠ), Βασίλης Δοντάς, για μία ακόμη φορά, το επίπεδο επαγγελματισμού ήταν υψηλό, γεγονός που συνθέτει μία καλή εικόνα.
Ακολουθεί η συνέντευξη του κ. Βασίλη Δοντά αναλυτικά:
• Κύριε Δοντά, πώς εξελίχθηκε η τουριστική σεζόν για την αγορά της Μ. Πόλης;
Θα έλεγα πώς τα πράγματα εξελίχθηκαν τελικά καλύτερα απ’ ό,τι περιμέναμε. Σε γενικές γραμμές η αγορά της Μεσαιωνικής Πόλης κινήθηκε ικανοποιητικά, σε βαθμό που δεν υπολογίζαμε.
Τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος κινήθηκαν περισσότερο σε σύγκριση με τα εμπορικά. Και οι εμπορικές επιχειρήσεις δούλεψαν βέβαια ικανοποιητικά, όμως τα καταστήματα εκείνα που ανήκουν στον κλάδο της εστίασης και διασκέδασης είχαν την τιμητική τους. Προφανώς όλοι όσοι στερήθηκαν τις διακοπές τους το 2020, έχοντας βιώσει ενδεχομένως παρατεταμένες περιόδους lockdown στις χώρες τους, έδωσαν προτεραιότητα στη διασκέδαση παρά στο shopping.
Να αναφέρω με την ευκαιρία ότι και εφέτος όλες οι επιχειρήσεις στη Μ. Πόλη τήρησαν απαρέγκλιτα τα υγειονομικά πρωτόκολλα παρουσιάζοντας μία εικόνα υπευθυνότητας και σοβαρότητας. Όλοι φορούσαν μάσκες, οι αποστάσεις τηρούνταν, όπως και κάθε άλλο από τα προβλεπόμενα μέτρα προστασίας και αναχαίτισης της διασποράς του Covid-19.
Και βέβαια πρέπει να συνεχισθεί αυτό το υποδειγματικό επίπεδο λειτουργίας, ώστε η καλή εικόνα που παρουσιάσαμε πέρυσι και φέτος να αναδείξει ακόμη περισσότερο τον επαγγελματισμό που διέπει τον έμπορο και επιχειρηματία της Μ. Πόλης.
• Η ανάκαμψη της κρουαζιέρας, ενίσχυσε την αγορά;
Η Ρόδος δέχθηκε σαφώς φέτος πολλά περισσότερα κρουαζιερόπλοια σε σύγκριση με πέρυσι που δεν υπήρχε καν θαλάσσιος τουρισμός. Στο πρώτο διάστημα όμως οι εταιρείες εφάρμοζαν το σύστημα bubble, με αποτέλεσμα να μην επιτρέπεται στους επιβάτες να κυκλοφορούν ελεύθεροι στην αγορά, παρά μόνο επιτρεπόταν να συμμετέχουν σε οργανωμένες εκδρομές σε γκρουπ με αυστηρούς περιορισμούς. Τους τελευταίους μήνες αυτή η τακτική δεν ακολουθείται πια και βλέπουμε την επισκεψιμότητα στη Μ. Πόλη να αυξάνεται, όταν υπάρχει κρουαζιερόπλοιο. Ασφαλώς και είναι σημαντικός ο θαλάσσιος τουρισμός για την αγορά της Παλιάς Πόλης. Η φετινή σεζόν δεν μπορεί να συγκριθεί με την περσινή αφού δεν είχαμε καθόλου κροαζιερόπλοια. Φέτος ξαναβρήκαμε τους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων και θα συνεχίσουμε να τους έχουμε μέχρι και το τέλος Νοεμβρίου που θα συνεχιστούν οι προσεγγίσεις, εκτός απροόπτου πάντα.
Πάντως εάν επαληθευτούν οι προβλέψεις, το 2022 θα είναι μία χρονιά ρεκόρ για το θαλάσσιο τουρισμό και αναμένουμε σαφώς καλύτερα αποτελέσματα.
• Πόσο εύκολος ή δύσκολος θα είναι ο χειμώνας για τους καταστηματάρχες της Μ. Πόλης;
Το γεγονός ότι είχαμε καλύτερα αποτελέσματα σε εισπρακτικό επίπεδο από τα αναμενόμενα, δεν σημαίνει ότι είναι εφικτό να εξισορροπηθούν οι περσινές απώλειες. Ας μην ξεχνάμε ότι και φέτος η σεζόν ξεκίνησε τον Ιούνιο και χάθηκαν οι δύο πρώτοι μήνες… Υπάρχουν συσσωρευμένες υποχρεώσεις και κάθε επιχείρηση θα βιώσει μικρότερη ή μεγαλύτερη πίεση όταν έρθει η ώρα του ταμείου. Ασφαλώς και είναι πολύ θετικό το γεγονός ότι το 70% των ποσών της επιστρεπτέας προκαταβολής-ένα εξαιρετικά χρήσιμο χρηματοδοτικό εργαλείο για τις επιχειρήσεις που επλήγησαν από την πανδημία-δεν θα είναι τελικά επιστρεπτέο. Μετά την 1η Ιανουαρίου του 2022 που θα πρέπει να επιστραφούν τα ποσά, θα αντιμετωπίσει η κάθε επιχείρηση κάποιο βαθμό δυσκολίας, ανάλογα με τα οικονομικά αποτελέσματα που θα έχει φέτος.
• Θα δούμε αυτή τη φορά να κλείνουν καταστήματα; Θα υπάρξουν λουκέτα, όπως και πέρυσι; Θα συνεχισθεί η έλευση αλυσίδων;
Πάντα υπάρχει κάποια κινητικότητα στην αγορά της Μ. Πόλης. Πάντα κλείνουν ή ανοίγουν, αλλάζουν χέρια κλπ οι επιχειρήσεις. Πέρυσι, υπήρχαν αρκετά λουκέτα, δε νομίζω όμως ότι θα υπάρξουν πολλά αυτή τη φορά.
Είναι γεγονός πώς στην αγορά της Μ. Πόλης δραστηριοποιούνται πλέον και αλυσίδες (ανήκουν κατά κύριο λόγο στον κλάδο της εστίασης) και πιστεύω πώς θα δούμε να έρχονται πολλές περισσότερες. Πρόκειται για φαινόμενο το οποίο δεν συναντάμε μόνο στη Ρόδο, αλλά παντού και δύσκολα μπορεί κανείς να το περιορίσει. Μπορεί να μας ξενίζει η έλευση των αλυσίδων στην αγορά της Μ. Πόλης, καθώς δεν το είχαμε συνηθίσει, όμως πρόκειται για ένα φαινόμενο των καιρών μας.
• Ποιες δράσεις και πρωτοβουλίες ετοιμάζει το Σωματείο Επιχειρηματιών και Επαγγελματιών Μεσαιωνικής Πόλης Ρόδου;
Ετοιμάζουμε μία σειρά από δράσεις κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Κατά κύριο λόγο εργαζόμαστε για την ολοκλήρωση του σάιτ μας, ενός σύγχρονου και διαδραστικού σάιτ που θα προβάλλει τα αξιοθέατα που υπάρχουν στη Μ. Πόλη και τα σημεία που παρουσιάζουν έντονο τουριστικό ενδιαφέρον. Θα υπάρχουν επίσης όλες οι χρήσιμες πληροφορίες για τα ταξί, τους χώρους στάθμευσης κλπ. Παρέχεται ακόμη η δυνατότητα στα μέλη μας να διαφημίζονται μέσα από τη σελίδα έναντι μίας μικρής συνδρομής.
Επενδύουμε γενικότερα στην εξωστρέφεια και στην προβολή της αγοράς της Μ. Πόλης μέσα από κανάλια επικοινωνίας, όπως το σάιτ μας και οι σελίδες μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Στο γενικότερο αυτό πνεύμα, τοποθετήσαμε στην έξοδο του αεροδρομίου σε συνεργασία με το Επιμελητήριο και τον Πρόεδρο κ. Γιάννη Πάππου, μία πινακίδα για να καλωσορίζουμε τους επισκέπτες και να τους παροτρύνουμε να ανακαλύψουν την Μ. Πόλη και την αγορά της. Θέλω με την ευκαιρία να ευχαριστήσω και τον κ. Στέργο Γιαννά, ο οποίος μας παραχώρησε ένα σημείο στον προαύλιο χώρο της επιχείρησής του για να τοποθετήσουμε την πινακίδα.
Να αναφέρω ακόμη, ότι σχεδιάζουμε να διοργανώσουμε την επόμενη σεζόν ένα θερινό πολιτιστικό φεστιβάλ με η βοήθεια του δήμου Ρόδου και άλλων φορέων. Στόχος είναι να λαμβάνουν χώρα πολιτιστικές εκδηλώσεις σε διάφορα σημεία της Μ. Πόλης, να υπάρχει ένα πρόγραμμα το οποίο θα προβάλλουμε για να προσελκύσουμε τον ξένο επισκέπτη αλλά και το ντόπιο κάτοικο του νησιού.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου