Από τα μέσα Οκτωβρίου και έως το τέλος του μήνα, όσοι επαγγελματίες χρησιμοποιούν ή κατέχουν χωρίς να χρησιμοποιούν POS, θα λάβουν μια ειδοποίηση από την ΑΑΔΕ στο ηλεκτρονικό τους ταχυδρομείο. Με αυτή θα καλούνται να τσεκάρουν τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η Φορολογική Διοίκηση, αναφορικά με τα POS που χρησιμοποιούν ή εάν δεν έχουν δηλωθεί, να τα δηλώσουν.
Η χαρτογράφηση όλων των POS της αγοράς βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και έως χθες στο Μητρώο POS είχαν γίνει 1,2 εκατομμύρια εγγραφές, χωρίς να σημαίνει και ισάριθμα «μηχανάκια» στην αγορά, καθώς ορισμένα εξ αυτών μπορεί να συνδέονται με περισσότερους από έναν παρόχους. Αφού γίνει και το «πάντρεμα» παρόχων υπηρεσιών πληρωμών-παρόχων μέσων πληρωμών και τελικών χρηστών, το Μητρώο POS θα είναι έτοιμο, ανοίγοντας τον δρόμο για διασταυρώσεις εξπρές από το γραφείο των ελεγκτών.
Με τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS, δε, τους πρώτους μήνες του 2024, ο έλεγχος θα γίνει «παιχνιδάκι» αφού, σε πραγματικό χρόνο, οι ελεγκτές θα μπορούν να βλέπουν χρεώσεις στα POS, εισπράξεις στην ταμειακή και εισροές στον τραπεζικό λογαριασμό με τον οποίο είναι συνδεμένα τα POS.
Με τον τρόπο αυτό, κάθε πληρωμή με πλαστικό χρήμα θα είναι από δύσκολο έως αδύνατο -μέχρι να εφεύρουν νέες «λύσεις» οι επιτήδειοι φοροφυγάδες- να μείνει κρυφή από την εφορία. Το Μητρώο POS, όπως σχολιάζουν αρμόδιες πηγές, διασφαλίζει πλήρη εικόνα αναφορικά με το ποιος κατέχει ποιο POS και πού πηγαίνουν τα λεφτά…
Τα ορόσημα
Η διαδικασία κατάρτισης Μητρώου POS ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο, με τις δύο πρώτες κρίσιμες ημερομηνίες, της 22ας και 29ης Σεπτεμβρίου για τη δήλωση POS από Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών και Παρόχους Μέσων Πληρωμών να βρίσκουν μαζική ανταπόκριση από τους υπόχρεους. Με εξαίρεση 1-2 Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών, οι υπόλοιποι με μικρές καθυστερήσεις τήρησαν τις προθεσμίες και σύμφωνα με πληροφορίες, η ΑΑΔΕ δίνει μια μικρή πίστωση χρόνου και στους τελευταίους να συμμορφωθούν, αφού έχει λάβει από την πλευρά τους σχετικές διαβεβαιώσεις. Αφού καταχωρηθούν και αυτά τα στοιχεία, μετά τις 15 Οκτωβρίου έρχεται η ώρα των τελικών χρηστών, των επαγγελματιών δηλαδή που χρησιμοποιούν POS για τις συναλλαγές πώλησης αγαθών και παροχής υπηρεσιών.
Μετά από σχετική ειδοποίηση θα κληθούν να υποβάλουν Δήλωση Μέσων Πληρωμών για το σύνολο των μέσων που διαθέτουν, αποκλειστικά και μόνο στην περίπτωση που οι πάροχοι δεν δήλωσαν κάποιο εκ των μέσων πληρωμών ή δεν επικαιροποίησαν τα στοιχεία κάποιου εκ των μέσων πληρωμών, είτε οι Χρήστες Υπηρεσιών Πληρωμών κρίνουν ως ανακριβή τα στοιχεία που δηλώθηκαν από τους παρόχους.
Με την ειδοποίηση θα ενημερώνονται πως μη υποβολή δήλωσης εκ μέρους των Χρηστών Υπηρεσιών Πληρωμών εντός των προθεσμιών νοείται ως αποδοχή των στοιχείων που δηλώθηκαν εκ μέρους των παρόχων και τους αφορούν.
Μετά την πλήρη χαρτογράφηση των ενεργών POS, ο κατάλογος θα επικαιροποιείται ανά δεκαήμερο.
Σύμφωνα με τις οδηγίες της ΑΑΔΕ, τα ενεργά POS των επιχειρήσεων θα πρέπει να δηλώνονται, μέσω διεπαφής (API), ανά δεκαήμερο:
από τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών (ACQuirers) που εκκαθαρίζουν συναλλαγές που εξοφλούνται με τη χρήση καρτών πληρωμής και
από τους Παρόχους Μέσων Πληρωμών (NSPs) που παρέχουν, εγκαθιστούν και διαχειρίζονται τερματικά μηχανήματα POS.
Πηγή euro2day.gr