Το θέμα της ασφάλειας των υφιστάμενων ανελκυστήρων, όσον αφορά τις πόρτες θαλάμου επαναφέρει η ΠΕΤΑΚ, κάνοντας παράλληλα λόγο για νομοθετικό κενό.
Συγκεκριμένα, σε σχετική ανακοίνωση αναφέρει ότι το 2005 με Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ), σε μία προσπάθεια αναβάθμισης της ασφάλειας των ήδη εγκατεστημένων ανελκυστήρων, ορίστηκε ως υποχρεωτική η τοποθέτηση πόρτας θαλάμου. Στη συνέχεια, επόμενες KYA κατέστησαν το μέτρο προαιρετικό, με αποτέλεσμα τη δεδομένη χρονική στιγμή να τίθεται στη διακριτική ευχέρεια του ιδιώτη-χρήστη του ανελκυστήρα, η τοποθέτηση ή μη της πόρτας θαλάμου.
Η ΠΕΤΑΚ αναφέρει στην ανακοίνωσή της ότι έχει σημειώσει επανειλημμένα στους αρμόδιους φορείς ότι η πόρτα θαλάμου είναι το μόνο μέσο που προστατεύει πλήρως τους επιβάτες από τον «κινούμενο» τοίχο του φρέατιου και συνεπώς θεωρεί επιβεβλημένη την αλλαγή νομοθεσίας, ώστε να καταστεί υποχρεωτική η τοποθέτηση πόρτας θαλάμου σε όλους ανεξαιρέτως τους ανελκυστήρες.
Στην Ελλάδα, τα τελευταία πεντέμισι χρόνια, σύμφωνα με ανεπίσημες καταγραφές, έχουν σημειωθεί τουλάχιστον τέσσερα θανατηφόρα ατυχήματα που οφείλονται σε έλλειψη πόρτας θαλάμου στους ανελκυστήρες. Σύμφωνα δε με στατιστικές του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου για τους Ανελκυστήρες (ELA-European Lift Association) η έλλειψη πόρτας θαλάμου είναι ετησίως η πρώτη αιτία θανατηφόρων ατυχημάτων σε ανελκυστήρες στην Ευρώπη, γι΄ αυτό και ο Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος συστήνει την εξάλειψη της έλλειψης αυτής, ως το σημαντικότερο μέτρο αναβάθμισης της ασφάλειας στους ανελκυστήρες, αναφέρει η ΠΕΤΑΚ.
Τονίζει παράλληλα ότι η συντριπτική πλειοψηφία των Ευρωπαϊκών χωρών, ενστερνιζόμενη την σοβαρότητα των παραπάνω στατιστικών, έχει προχωρήσει στην επιβαλλόμενη, για λόγους ασφαλείας, νομοθεσία, καθιστώντας υποχρεωτική την τοποθέτηση πόρτας θαλάμου σε όλους τους ανελκυστήρες.
“Η ΠΕΤΑΚ θέλει να επισημάνει ότι είναι τουλάχιστον απαράδεκτο, να χάνουν τη ζωή τους συνάνθρωποί μας, λόγω της νομοθετικής ατολμίας της Πολιτείας. Για άλλη μια φορά θέλει να υπογραμμίσει ότι ο ανελκυστήρας είναι ένα όχημα σταθερής τροχιάς, στο οποίο ο επιβάτης δεν έχει τη δυνατότητα χειρισμών και προστασίας του εαυτού του από πιθανούς κινδύνους. Επομένως, η ΠΕΤΑΚ θεωρεί ότι επιβάλλεται η αυστηριοποίηση της σχετικής νομοθεσίας και θα συνεχίσει να προσπαθεί για αυτή, ώστε ο ανελκυστήρας να είναι απόλυτα ασφαλής και να μην αποτελεί, εν δυνάμει, πηγή κινδύνου για κανέναν επιβάτη. Καλείται η Πολιτεία να αφυπνιστεί και να δραστηριοποιηθεί άμεσα, εφαρμόζοντας τα μέτρα ασφάλειας στους ανελκυστήρες που η Ευρωπαϊκή Νομοθεσία και πρακτική ορίζουν, ώστε να μην επαναληφθούν άλλα θανατηφόρα δυστυχήματα σε ανελκυστήρες” καταλήγει η ανακοίνωση.