Πτωτικά κατά 14,7% κινήθηκαν οι πωλήσεις των καταστημάτων λιανεμπορίου στο φετινό διάστημα των ενδιάμεσων εκπτώσεων σε σύγκριση με την αντίστοιχη ενδιάμεση εκπτωτική περίοδο το 2014, όπως προκύπτει από την περιοδική έρευνα που πραγματοποίησε η ΕΣΕΕ, ενώ μία στις εννέα εμπορικές επιχειρήσεις εμφάνισε αύξηση πωλήσεων την εκπτωτική περίοδο φέτος έναντι του 2014.
Ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, Βασίλης Κορκίδης, σχολίασε τα αποτελέσματα, ως εξής: “Οι προσδοκίες μας για τη φετινή χειμερινή ενδιάμεση εκπτωτική περίοδο ήταν να βελτιώσουμε τα περυσινά ποσοστά και την πορεία του τζίρου και της επισκεψιμότητας στα καταστήματά μας. Παρά τις αξιοσημείωτες προσπάθειες που καταβάλλει ο επιχειρηματικός κόσμος, φαίνεται ότι η αγοραστική κίνηση παραμένει σε χαμηλά επίπεδα. Οι ενδιάμεσες εκπτώσεις δεν φαίνεται ότι συμβάλλουν ιδιαίτερα στην τόνωση του τζίρου των επιχειρήσεων, ενώ οι καταναλωτές διατηρούν σταθερά μία στάση αναμονής. Καταβάλλουμε όλοι κάθε δυνατή προσπάθεια, για να μπορεί η μικρομεσαία ελληνική επιχείρηση να διατηρήσει τον προεξέχοντα ρόλο της στην οικονομία και στην κοινωνία και ευελπιστούμε να χτίζουμε κάθε μέρα σχέσεις εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές, σε ένα δύσκολο για εμάς οικονομικό περιβάλλον”.
Η έρευνα ήταν τηλεφωνική με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου σε τυχαίο δείγμα 200 εμπορικών επιχειρήσεων σε παραδοσιακές εμπορικές αγορές αστικών κέντρων της χώρας.
Εκπτώσεις
Συνολικά, όπως προκύπτει από την έρευνα, η εκπτωτική περίοδος του Νοεμβρίου, όσον αφορά τις πωλήσεις των εμπορικών καταστημάτων κινήθηκε στα ίδια ή χαμηλότερα επίπεδα από την αντίστοιχη περσινή. Το 36% των επιχειρήσεων είδε τις φετινές πωλήσεις τη συγκεκριμένη περίοδο αναφοράς να παραμένουν στα ίδια επίπεδα και το 50% σε χαμηλότερα. Μία στις εννέα εμπορικές επιχειρήσεις εμφάνισε αύξηση πωλήσεων την εκπτωτική περίοδο του Νοεμβρίου του 2015 έναντι του 2014.
Πανελλαδικά, οι επιχειρήσεις που δεν συμμετείχαν στο εκπτωτικό δεκαήμερο του Νοεμβρίου, αγγίζουν το ένα τρίτο του συνόλου του δείγματος, συγκεκριμένα το 31%. Όσον αφορά στις υπόλοιπες, το επίπεδο των εκπτώσεων κυμάνθηκε στην πλειονότητά τους μεταξύ 11% και 20%.
Τα εμπορεύματα που διέθεσαν οι επιχειρήσεις σε έκπτωση αφορούσαν είτε το σύνολο των εμπορευμάτων τους είτε το μεγαλύτερο μέρος των νέων παραλαβών της σεζόν, καθιστώντας το εκπτωτικό δεκαήμερο αρκετά δελεαστικό ως προς τη δυνατότητα επιλογών για τους καταναλωτές.
Το εκπτωτικό δεκαήμερο του Νοεμβρίου φαίνεται να μην επηρεάζει το συνολικό τζίρο για το διάστημα της φθινοπωρινής – χειμερινής σεζόν, στο 58% των επιχειρήσεων. Επίσης, ένας στους τέσσερις επιχειρηματίες πιστεύει ότι τελικά μειώνει το συνολικό τζίρο, ενώ ένας στους πέντε ότι έχει θετικό αντίκτυπο.
Μεγαλύτερο είναι το ποσοστό αυτών που συμφωνούν με το μέτρο των ενδιάμεσων εκπτώσεων σε σύγκριση με το ποσοστό αυτών που διαπιστώνουν θετικό αντίκτυπο για τις πωλήσεις τους. Σε κάθε περίπτωση, η πλειονότητα των επιχειρήσεων (62%) διαφωνεί με την εφαρμογή των ενδιάμεσων εκπτώσεων.
Κυριακή
Στο πλαίσιο της έρευνας, οι έμποροι ρωτήθηκαν, εάν, σύμφωνα με τη δυνατότητα που τους εκχωρεί η υπουργική απόφαση, άνοιξαν τα καταστήματά τους την Κυριακή 1 Νοεμβρίου. Για όσα καταστήματα άνοιξαν παρατηρείται ότι περίπου τρεις στους τέσσερις επιχειρηματίες πιστεύουν ότι τελικά η Κυριακή δεν επηρέασε θετικά τον τζίρο του εκπτωτικού δεκαημέρου. Διότι ο τζίρος της Κυριακής απορρόφησε εκείνο των προηγούμενων και επόμενων ημερών. Σημειώνεται ακόμη ότι από το δείγμα το 41% των επιχειρήσεων λειτούργησε την Κυριακή 1 Νοεμβρίου.
Αναφορικά με τον αριθμό των απασχολουμένων, καμία επιχείρηση δεν προσέλαβε επιπλέον υπάλληλο, για να καλύψει την ανάγκη απασχόλησης προσωπικού για τις Κυριακές. Το 63% των περιπτώσεων έχει επωμιστεί προσωπικά την κάλυψη της ανάγκης, ενώ το 37% έχει επεκτείνει το ωράριο του υπάρχοντος προσωπικού.
Όσον αφορά το λειτουργικό κόστος της επιχείρησης, το 51% των επιχειρήσεων απάντησε ότι επιβαρύνεται είτε πάρα πολύ είτε πολύ από το άνοιγμα των Κυριακών, το 28% λίγο, ενώ μόλις το 21% δήλωσε ότι δεν έχει επιβαρυνθεί καθόλου.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ