Με απόφαση, που εξέδωσε χθες το Πενταμελές Εφετείο Δωδεκανήσου, απορρίφθηκε η αίτηση αποφυλάκισης του Τούρκου M. C. του H. 43 ετών για την αναστολή εκτέλεσης της ποινής που του επέβαλε το ίδιο δικαστήριο για διακεκριμένη διακίνηση κάνναβης.
Σημειώνεται ότι για την 16η Φεβρουαρίου 2021 έχει προσδιοριστεί η εξέταση ενώπιον του ΣΤ’ Τμήματος του Αρείου Πάγου της αναιρέσεως που άσκησε ο ανωτέρω κι ακόμη δύο ομοεθνείς του για την ακύρωση της υπ’ αρίθμ. 19/2020 καταδικαστικής απόφασης του Πενταμελούς Εφετείου Δωδεκανήσου.
Πρόκειται για την μεγαλύτερη μέχρι σήμερα υπόθεση διακίνησης ναρκωτικών που εξιχνιάστηκε στα Δωδεκάνησα με κατηγορούμενους τους τρεις Τούρκους που είχαν καταδικαστεί πρωτοδίκως σε ποινή ισόβιας κάθειρξης και χρηματική ποινή ύψους 800.000 ευρώ.
Κατηγορούμενοι είναι συγκεκριμένα οι M. C. του H. 43 ετών, O. C. του A. 39 ετών και A. B. του A. 53 ετών, που συνελήφθησαν από λιμενικούς της Κω, τα ξημερώματα της 1ης Σεπτεμβρίου 2017 ανοικτά της Νισύρου.
Το δευτεροβάθμιο δικαστήριο τούς έκρινε ένοχους με το ελαφρυντικό του πρότερου σύννομου βίου και επέβαλε στους δύο πρώτους ποινή κάθειρξης 15 ετών και χρηματική ποινή 100.000€ και στον τρίτο ποινή κάθειρξης 7 ετών και χρηματική ποινή 30.000€.
Στην κατοχή τους βρέθηκαν, όπως έγραψε η «δημοκρατική», εντός του ιστιοφόρου σκάφους «PAMIRA», σημαίας Τουρκίας, 61 δέματα, ακατέργαστης κάνναβης, συνολικού βάρους 775,050 kgr.
Οι τρεις κατηγορούμενοι απολογούμενοι κατά τη διάρκεια της προδικασίας αρνήθηκαν τις κατηγορίες που τους αποδίδονται, υποστηρίζοντας ότι δεν γνώριζαν για το φορτίο του ιστιοφόρου σκάφους.
Ο καπετάνιος υποστήριξε συγκεκριμένα ότι κλήθηκε να μεταβεί από την Τουρκία στο Λαύριο για να παραλάβει το σκάφος και να το μεταφέρει στο Βοdrum διότι οι δύο καπετάνιοι που είχε σε προγραμματισμένο ταξίδι του στην Ευρώπη, το εγκατέλειψαν.
Οι άλλοι δύο υποστήριξαν ότι ευρίσκοντο στην Κωνσταντινούπολη και ότι αποφάσισαν με τις οικογένειές τους να πραγματοποιήσουν ένα ταξίδι στα ελληνικά νησιά. Μετέβησαν στο Λαύριο κι όταν οι οικείοι τους διαπίστωσαν ότι το σκάφος δεν ήταν σε πολύ καλή κατάσταση αποφάσισαν να μην τους ακολουθήσουν και επέστρεψαν στην Τουρκία.
Οι ίδιοι θα πραγματοποιούσαν μια περιήγηση στα ελληνικά νησιά πριν καταλήξουν στο Βοdrum, όπως κατέθεσαν, υποστηρίζοντας ότι δεν γνώριζαν για το φορτίο του σκάφους.
Ενώπιον του πρωτόδικου δικαστηρίου οι δύο πρώτοι επέρριψαν την ευθύνη για το φορτίο στον τρίτο, κυβερνήτη του σκάφους, ενώ ο τελευταίος στους δύο πρώτους.
Ολοι δήλωσαν άγνοια για το περιεχόμενο του σκάφους τονίζοντας μάλιστα ότι δεν στέκει στην λογική να καλέσουν το λιμενικό σε βοήθεια και να μην ξεφορτωθούν το φορτίο στην θάλασσα.
Η σύλληψή τους έγινε κάτω από τις ακόλουθες συνθήκες:
Την 31η Aυγούστου 2017 το απόγευμα οι λιμενικοί της Κω ειδοποιήθηκαν για περιστατικό ακυβερνησίας του ιστιοφόρου σημαίας Τουρκίας στη θαλάσσια περιοχή δυτικά της Νισύρου.
Περί ώρα 19.30 απέπλευσαν από τον λιμένα της Κω και δύο ώρες μετά εντόπισαν το ιστιοφόρο ανοικτά της Νισύρου, ενώ πλησίον του υπήρχε το Φ/Γ «SHIRVAN» σημαίας Μάλτας.
Στην περιοχή του συμβάντος βρισκόταν το Ρ/Κ «ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΠΑΝΝΙΣΗΣ» το οποίο ανέλαβε την ρυμούλκησή του.
Την 1η Σεπτεμβρίου 2017 και περί ώρα 05:40 τα ανωτέρω σκάφη κατέπλευσαν στο λιμένα Μανδρακίου Νισύρου.
Ακολούθησε έλεγχος στους εσωτερικούς χώρους του σκάφους, με την παρουσία του κυβερνήτη προκειμένου να διαπιστωθεί το εύρος των ζημιών που υπέστη εξαιτίας της κακοκαιρίας και να ελεγχθούν τα ναυτιλιακά του έγγραφα.
Κατά την είσοδο των λιμενικών στους χώρους ενδιαίτησης διαπιστώθηκε έντονη δυσοσμία.
Οπως προέκυψε εντός δύο καμπινών υπήρχαν συσκευασμένες σε πακέτα και σε σακούλες, οι ως άνω ποσότητες κάνναβης.
Απολογούμενοι χθες ο πρώτος, εξάδελφος του δεύτερου ισχυρίστηκε ότι δεν είχε γνώση για την ύπαρξη των ναρκωτικών, ότι δεν τα είχε δει και δεν τα είχε αντιληφθεί.
Ο δεύτερος υποστήριξε ότι τα ναρκωτικά μπήκαν στο σκάφος με ενέργειες ενός ομοεθνούς του ονόματι Μεχμέτ Ορμάν που διαμένει στην Ισπανία και ότι τα έβαλε στο σκάφος με συνεργάτες του όταν αυτό ήταν αγκυροβολημένο στο Ναύπλιο. Υποστήριξε δε ότι δέχτηκε να συνδράμει εκείνον διότι του είχε δώσει 30.000 τουρκικές λίρες προκειμένου να υποβληθεί το παιδί του σε εγχείρηση νεφρών.
Ο τρίτος κυβερνήτης του σκάφους είχε αντικαταστήσει δύο καπετάνιους που το εγκατέλειψαν μετά από μεταξύ τους καυγά.
Ως συνήγοροι υπεράσπισης των κατηγορούμενων παρίστανται οι δικηγόροι κ.κ. Αχιλλέας Δασκαλάκης και Δημήτρης Βερβέρης.