Ειδήσεις

Τεράστιες ζημιές σε πολλά αυτοκίνητα από τις βυθιζόμενες μπάρες στην Παλιά Πόλη – Ετοιμάζονται μηνύσεις

Ζημιές δεκάδων χιλιάδων ευρώ έχουν ήδη υποστεί αρκετά αυτοκίνητα τα οποία στην κυριολεξία καρφώθηκαν από τις κινούμενες μπάρες φύλαξης της Μεσαιωνικής Πόλης. Οι ζημιές είναι εξαιρετικά σοβαρές, ωστόσο την αποκατάστασή τους δεν καλύπτουν οι ασφαλιστικές εταιρείες καθώς διαπιστώνεται ότι προκλήθηκαν με υπαιτιότητα των ίδιων των οδηγών.
Πιο συγκεκριμένα οι ζημιές στα αυτοκίνητα προκλήθηκαν από τις βυθιζόμενες μπάρες φύλαξης των εισόδων της Μεσαιωνικής Πόλης της Ρόδου. Οι μπάρες αυτές βυθίζονται στο έδαφος με εντολή τηλεχειρισμού από το κέντρο ελέγχου ή από τα τηλεκοντρόλ, που έχουν στα χέρια τους οι μόνιμοι κάτοικοι της Μεσαιωνικής Πόλης. Το βύθισμα διαρκεί μερικά δευτερόλεπτα, όσα ακριβώς χρειάζονται για να περάσει πάνω από τη μπάρα ένα αυτοκίνητο. Ακολούθως η μεταλλική μπάρα αναδύεται ξανά από το έδαφος και ανυψώνεται μέχρι να φτάσει στην αρχική της θέση (περίπου μισό μέτρο πάνω από το οδόστρωμα). Οι ζημιές στα αυτοκίνητα προκαλούνται στην περίπτωση που κάποιος οδηγός επιχειρήσει να ακολουθήσει ένα προπορευόμενο όχημα και να εισέλθει στη Μεσαιωνική Πόλη. Τη στιγμή εκείνη η μπάρα ανυψώνεται αυτόματα και εμβολίζει το κάτω μέρος του αυτοκινήτου. Επειδή δε, το σύστημα ανύψωσης είναι υδραυλικό, η μπάρα καρφώνει το αυτοκίνητο και συνεχίζει να ανυψώνεται προκαλώντας του τεράστια ζημιά.
«Οι ζημιές που έχουμε δει είναι πραγματικά πολύ μεγάλες, είναι σαν να χτυπάει ένα αυτοκίνητο σε τοίχο, ανοίγουν ακόμα και οι αερόσακοι» δήλωσε προς τη «δημοκρατική» ο κ. Σιέχ, του οποίου η εταιρεία εκλήθη πολλές φορές να «ξεκαρφώσει» τα αυτοκίνητα από τη μπάρα. Ο ίδιος ωστόσο έσπευσε να τονίσει ότι «έχουμε διαπιστώσει ότι δεν φταίει το σύστημα με τις μπάρες, αλλά οι ίδιοι οι οδηγοί. Ολοι είναι υποχρεωμένοι να σταματούν στην κίτρινη γραμμή, να περιμένουν να βυθιστεί η μπάρα και μετά να περάσουν. Εάν η μπάρα είναι ήδη κατεβασμένη, δεν πρέπει να επιχειρήσουν να περάσουν, γιατί το πιο πιθανό είναι η μπάρα να βρίσκεται στη θέση εκείνη επειδή νωρίτερα είχε περάσει άλλος οδηγός».
Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό που έχει το σύστημα είναι η χρονοκαθυστέρηση. Από τη στιγμή που από τον τηλεχειρισμό δοθεί εντολή βύθισης της μπάρας, τότε ο χειριστής θα πρέπει να περιμένει για λίγο μέχρι να ενεργοποιηθεί το υδραυλικό σύστημα και η μπάρα να βυθιστεί. «Εχουμε διαπιστώσει ότι εκείνοι που έχουν το τηλεκοντρόλ, πατάνε το κουμπί βύθισης, βλέπουν ότι η μπάρα δεν κατεβαίνει και τότε ξαναπατάνε το κουμπί. Αυτό είναι το τραγικό λάθος, καθώς με το δεύτερο πάτημα η μπάρα βυθίζεται και ανυψώνεται αμέσως. Αυτό έχει προκαλέσει σοβαρά ατυχήματα», υποστηρίζει ο κ. Σιέχ.
Σημειώνεται ότι επί του οδοστρώματος υπάρχει χαραγμένη μια κίτρινη γραμμή. Η γραμμή αυτή ορίζει το σημείο από το οποίο ένα ειδικό φωτοκύτταρο του συστήματος αναγνωρίζει την ύπαρξη οχήματος και αποτρέπει την ανύψωση της μπάρας. Το φωτοκύτταρο ωστόσο δεν μπορεί να αποτρέψει την άνοδο της μπάρας, στην περίπτωση που το αυτοκίνητο βρίσκεται σε κίνηση. Για την όλη λειτουργία του φωτοκυττάρου υπάρχουν σειρά επιμέρους λεπτομερειών που κρίνεται ότι δεν υπάρχει λόγος να συμπεριληφθούν στο ρεπορτάζ.
Οι ασφαλιστικές εταιρείες, που εκλήθησαν να καλύψουν δαπάνες, γνωμοδότησαν ότι αυτού του είδους οι ζημιές δεν καλύπτονται. Το μόνο που μπορούν να καλύψουν σε αυτές τις περιπτώσεις είναι η τυχόν θραύση υαλοπινάκων.
Τα στελέχη του γραφείου Μεσαιωνικής Πόλης Ρόδου έχουν διαμηνύσει ότι δεν προβλέπεται αποζημίωση για τα μισοδιαλυμένα αυτοκίνητα, καθώς κατά την παράδοση των τηλεχειριστηρίων, δίδονται συγκεκριμένες οδηγίες χρήσης προς τους οδηγούς. Οι τελευταίοι, από τη δική τους πλευρά αμφισβητούν ότι δόθηκαν οδηγίες, όπως και αμφισβητούν ότι το σύστημα λειτουργεί σωστά. Για τους λόγους αυτούς ήδη ετοιμάζουν μηνύσεις κατά του Δήμου, διεκδικώντας αποζημιώσεις. Βασικό τους επιχείρημα είναι ότι «όταν οι μπάρες είναι βυθισμένες, δεν υπάρχει ένδειξη, που να δείχνει ότι το σύστημα βρίσκεται σε λειτουργία».
Πρέπει να σημειωθεί ότι το όλο σύστημα φύλαξης της Μεσαιωνικής Πόλης αποτελεί αντιγραφή αντίστοιχων που υπάρχουν σε διάφορα μέρη του κόσμου, συνεπώς όλα θα κριθούν από το ερώτημα εάν έγινε σωστή ενημέρωση των οδηγών ή όχι.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου