Συνεπείς με την… παράδοση των τελευταίων μηνών είναι, λόγω πανδημικής κρίσης, οι επιδόσεις της επιβατικής κίνησης του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» για τον Νοέμβριο, που αποτελεί τον ένατο κατά σειρά μήνα κατά τον οποίο ο αριθμός των επιβατών καταγράφει υψηλή διψήφια υποχώρηση. Στις επιδόσεις του προτελευταίου μήνα του έτους, όμως, αποτυπώνεται η επίδραση των νέων περιοριστικών μέτρων που επιβλήθηκαν στην κυκλοφορία και στις μετακινήσεις από τις 7 Νοεμβρίου και εξής.
Εκτός από την επιβατική κίνηση, ένα ακόμη μέγεθος φανερώνει το πλήγμα της πανδημίας στις αερομεταφορές. Ο λόγος για τον δείκτη κύκλου εργασιών στις αεροπορικές μεταφορές του τρίτου τριμήνου 2020 της ΕΛΣΤΑΤ, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του τρίτου τριμήνου 2019, που παρουσίασε μείωση 69%, έναντι αύξησης 1,7% που σημειώθηκε κατά τη σύγκριση της αντίστοιχης περιόδου του έτους 2019 με το 2018.
Η υποχώρηση της επιβατικής κίνησης λόγω της πανδημίας, που συνεπάγεται δραματική μείωση των εσόδων, αποτελεί την αιτία για την οποία ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών θεωρεί αναγκαία τη λήψη κρατικής αποζημίωσης. Το αίτημα της εταιρείας για λήψη αποζημίωσης βασίζεται στο άρθρο 31 περί ανωτέρας βίας της κυρωθείσας, το 1995, από τη Βουλή σύμβασης παραχώρησης. Οι διατάξεις του εν λόγω άρθρου περιλαμβάνουν την επιδημία και τον λοιμό στις περιπτώσεις ανωτέρας βίας. Εκτιμάται ότι η στήριξη που θα μπορούσε να παρασχεθεί στον ΔΑΑ θα περιλαμβάνει τη μείωση του ετήσιου ανταλλάγματος που καταβάλλει στο Δημόσιο για την παραχώρηση του «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Ως εκ τούτου, οι επιβάτες δεν θα πρέπει να αντιμετωπίζονται ως ομάδα υψηλού κινδύνου, εκτός κι αν έχουν διαπιστωμένα έρθει σε επαφή με κρούσματα COVID-19. Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) προτείνει οι επιβάτες να υπόκεινται στους κανόνες που ισχύουν για τον τοπικό πληθυσμό.