Καθώς ανεβαίνουν οι τιμές στα αγαθά και τα προϊόντα κατανάλωσης, είναι ευνόητο ότι δεν μπορεί να μείνει ανεπηρέαστο και το κόστος χριστουγεννιάτικου τραπεζιού.
Σύμφωνα, λοιπόν, με τις μετρήσεις του ινστιτούτου καταναλωτή, η αύξηση θα κυμανθεί από 10 έως 20% και μια οικογένεια 4 ατόμων θα χρειαστεί να πληρώσει σχεδόν 150 ευρώ.
Στο ρεπορτάζ του Mega υπάρχουν παραδείγματα για το πώς διαμορφώνονται οι τιμές φέτος και ποια αγαθά είναι οι «πρωταθλητές» στις ανατιμήσεις.
Με μολύβι και χαρτί η λίστα, για να μην βγούμε… εκτός budget
Πολλοί αρχίζουν να παίρνουν στο χέρι μολύβι και χαρτί για τις αγορές του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού και τον υπολογισμό του κόστους.
‘Ερευνα αγοράς πριν στηθεί το χριστουγεννιάτικο τραπέζι και πιο λιτές επιλογές για πολλούς καταναλωτές, έχει προκαλέσει το ξέφρενο ράλι τιμών σε βασικά αγαθά.
Φέτος το κόστος του εορταστικού τραπεζιού για μία τετραμελή οικογένεια υπολογίζεται στα 152€ ενώ πέρυσι ήταν στα 127, δηλαδή αύξηση 20%.
Οι περισσότεροι καταναλωτές αφήνουν πίσω τα πολυπληθή χριστουγεννιάτικα τραπέζια. Ο οικογενειακός προϋπολογισμός ψαλιδίζεται και το εορταστικό τραπέζι μετά και τα στοιχεία για τον πληθωρισμό στα τρόφιμα προβλέπεται να είναι αισθητά φτωχότερο.
Οι ανατιμήσεις των προϊόντων ειδικά σε κρέας λάδι και γλυκά δεν γινόταν να αφήσουν ανεπηρέαστο το χριστουγεννιάτικο τραπέζι που θα είναι ακριβότερο έως και 20%. Με τους καταναλωτές να μετρούν τόσο τα άτομα που θα βρίσκονται γύρω από το τραπέζι εκείνη την ημέρα όσο και τα προϊόντα που θα αγοράσουν.
Το κόστος του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού
Αρνί: 13 – 14€/κιλό
Γαλοπούλα: 10-12€/κιλό
Χοιρινό: 7,5 – 9€ /κιλό
Τομάτες: 2,20- 2,30/κιλό
Φέτα: 10 – 14,30/κιλό
Αναψυκτικά: 1,30 €/τεμάχιο
Κρασί: 4,5€ – 5,5 €
Παραδοσιακά γλυκά: 16€/κιλό
Ο Γιώργος Λεχουρίτης, πρόεδρος του Ινστιτούτου Καταναλωτών δήλωσε: Το σίγουρο είναι πως με την ερευνά που κάναμε στην αγορά και τις απαντήσεις που πήραμε θα υπάρχει αύξηση από 10 – 20%. Δεν είναι εύκολη χρονιά θα μπορούσαμε να πούμε κάθε πέρσι και καλύτερα κάθε φέτος και χειρότερα».
Σύμφωνα με φορείς της αγοράς οι καταναλωτές θα γίνουν κυνηγοί προσφορών για να καταφέρουν να γεμίσουν το εορταστικό τραπέζι με τα απαραίτητα.
Πηγή ΟΤ