Με το… ‘δεξί’ και με αισιοδοξία υποδέχεται η περιφερειακή αρχή Νοτίου Αιγαίου το 2023, από πλευράς έργων. Σύμφωνα με τον περιφερειάρχη κ. Γιώργο Χατζημάρκο που μίλησε χτες στους δημοσιογράφους (στην πρώτη συνέντευξη Τύπου για το 2023) το νέο έτος ξεκίνησε καλά και με αισιόδοξα μηνύματα, μετά και την δημοπράτηση του έργου της αποκατάστασης και επαναλειτουργίας του εμβληματικού Εθνικού Θεάτρου Ρόδου:
«Μόλις στις 9 Ιανουαρίου, ένα πολύ μεγάλο έργο, το Εθνικό Θέατρο Ρόδου πέρασε από την Οικονομική Επιτροπή, κλείνοντας όλες τις λεπτομέρειες για την δημοπράτησή του. Ήδη έχει ανέβει ο διαγωνισμός στο τεύχος της Ε.Ε. και προχωράμε χωρίς να χάνουμε καθόλου χρόνο. Είμαι πολύ χαρούμενος και περήφανος, αφού όλες οι κρίσεις που ήρθαν, για εμάς ήταν το τέλειο… άλλοθι αφού ο προσωπικός πήχης είναι πιο υψηλός από όλους. Πιστεύω στον παιδευτικό ρόλο της πολιτικής με αρχή, τους συνεργάτες μου. Για εμάς, αυτό το έργο αποτελεί το τέλος μιας εποχής. Κλείνουμε μια Μεταπολιτευτική Ατζέντα…».
Αναφέρθηκε ακόμη στην συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής που πραγματοποιήθηκε στην ΠΝΑι με την παρουσία του δημάρχου Ρόδου κ. Αντώνη Καμπουράκη και αντιδημάρχων καθώς και την συμμετοχή της ΥΠΠΟ κυρίας Λίνας Μενδώνη (με τηλεδιάσκεψη).
«Το έχω δηλώσει και δημόσια: στο πρόσωπο της ΥΠΠΟ βρήκα έναν άνθρωπο με τον οποίο έχω μια ειλικρινή σχέση και καλή συνεργασία. Στα νησιά μας, το αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας είναι ορατό…».
ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ – ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΑΠΗΤΑ ΑΠΟ ΡΟΔΟ ΠΡΟΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ
Συνεχίζοντας ο κ. Χατζημάρκος, ανακοίνωσε πως η περιφερειακή αρχή Νοτίου Αιγαίου, ετοιμάζει έναν νέο σχεδιασμό για το οδικό δίκτυο, ένα νέο πλαίσιο, αρχής γενομένης από τις εργασίες που είναι σε εξέλιξη στην Εθνική Οδό Ρόδου – Λίνδου (στον κόμβο της ΔΕΥΑΡ) που αναμένεται να ολοκληρωθούν μέσα στις επόμενες πέντε έως έξι ημέρες και θα ακολουθήσουν εργασίες στην περιοχή του Λαδικού. Είχαν προηγηθεί εργασίες στον κόμβο Τσαΐρι – Αεροδρόμιο.
«Επί της ΕΟ Ρόδου – Λίνδου, ξεκινήσαμε από τους κόμβους καθώς υπήρχαν προβλήματα σε ό,τι αφορά στο οδόστρωμα.
Το σχέδιο μας είναι να ξεκινήσουν εργασίες για την πλήρη αντικατάσταση του τάπητα, στον δρόμο από τα φανάρια στην περιοχή της Φανερωμένης μέχρι και το Αεροδρόμιο. Πρόκειται για ένα έργο μήκους 14 χλμ. περίπου και οι εργασίες θα ξεκινήσουν στις 20 Ιανουαρίου και θα διαρκέσουν περίπου 40 ημέρες. Ο δρόμος θα κλείνει κομμάτι – κομμάτι αλλά, ο δρόμος αυτός, θα ξηλωθεί και θα αντικατασταθεί πλήρως» -ζητώντας την κατανόηση των πολιτών μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου.
Όπως ξεκαθάρισε ο περιφερειάρχης, κατά την διάρκεια των εργασιών αυτών θα κλείσουν και τα πάνω από 250 ‘καπάκια’ που υπάρχουν κατά μήκος του δρόμου (διαφόρων υπηρεσιών, ύδρευσης κ.λπ.) ενώ θα γίνει καταγραφή όλων των –νόμιμων- διαβάσεων -αφού το 90% περίπου είναι…. παράνομες.
«Θέλουμε να έχουμε έναν ολοκαίνουργιο δρόμο! Θα γίνουν και κάποιες παρεμβάσεις και στα πεζοδρόμια ενώ θα σταματήσουν οι αυθαίρετες παρεμβάσεις στους δρόμους. Π.χ. υπάρχουν παντού διάφορες πινακίδες, ταμπέλες, επιγραφές κ.λπ. που δημιουργούν πολλά προβλήματα. Αυτά θα τελειώσουν!
Σχεδιάζουμε μια νέα πολιτική για το δίκτυο. Θα θεσπίσουμε ένα νέο πλαίσιο στο οποίο η ΠΝΑι έχει την ευθύνη.
Το θέμα θα το συζητήσουμε και στο Περιφερειακό Συμβούλιο, η συνεδρίαση του οποίου θα γίνει διά ζώσης στην Ρόδο στο τέλος του μηνός».
-Το έργο αυτό, είναι ενταγμένο μέσα στο μεγάλο έργο της τριετούς συντήρησης που έχει το Βόρειο Τρίγωνο και είναι προϋπολογισμού περίπου 1,5 εκ. ευρώ.
Η ΔΙΑΠΛΑΤΥΝΣΗ ΣΤΗΝ Ε.Ο. ΡΟΔΟΥ – ΛΙΝΔΟΥ
Ερωτηθείς σχετικά με το επόμενο στάδιο της διαπλάτυνσης της Εθνικής Οδού Ρόδου – Λίνδου, ο κ. Χατζημάρκος δήλωσε:
«Η μελέτη έχει τελειώσει και αναμένουμε την τελική παραλαβή. Εγκρίθηκε και η μελέτη για τα ηλεκτρολογικά ενώ έχει μείνει η κτηματογράφηση από το Κτηματολόγιο (λόγω καθυστερήσεων της λειτουργίας του τον τελευταίο χρόνο). Δυστυχώς, και πριν να αποκτήσει τα προβλήματά του το Κτηματολόγιο, οι υπηρεσιακοί δεν επέτρεπαν στους δικούς μας υπηρεσιακούς να μπουν και να κάνουν Κτηματογράφηση (!). Το… Δημόσιο δεν εμπιστεύεται το Δημόσιο… δηλαδή…
Εμείς, πήραμε τον Δεκέμβριο, 24 εκ. ευρώ από μία πρόσκληση του ΥΠΕΣ για παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο. Μας ζήτησε να καταθέσουμε μια μελέτη μέσα σε επτά μέρες –πράγμα αδύνατον. Ωστόσο, πήραμε ένα κομμάτι της μελέτης, το υποβάλαμε, εγκρίθηκε και πήραμε την χρηματοδότηση. Συνεπώς, φέτος θα δημοπρατήσουμε τμήμα της μελέτης αυτής. Το επόμενο κομμάτι που θα δημοπρατήσουμε είναι στην Κάλαθο –προς το τέλος της Ε.Ο. Το σημαντικό, είναι ότι θα προχωρήσει», δήλωσε ο περιφερειάρχης.
-Ο περιφερειάρχης ανέφερε τέλος, ότι έχει προγραμματίσει συνάντηση με τον δήμαρχο Ρόδου κ. Αντ. Καμπουράκη για θέματα απορριμμάτων και για τους ΧΥΤΑ και ανακοίνωσε πως στο προσεχές διάστημα, αναμένονται στην Ρόδο οι εκπρόσωποι της TUI για να τεθούν επί τάπητος οι σχεδιασμοί σχετικά με το project ‘Rhodes Co-Lab’.
Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΥΨΗΛΑΝΤΗΣ
Ο εκπρόσωπος Τύπου της περιφερειακής αρχής Νοτίου Αιγαίου, κ. Γιώργος Υψηλάντης, αναφέρθηκε στην υπογραφή δύο νέων συμβάσεων έως το τέλος του μήνα σχετικά με δύο μεγάλα έργα, διαχείρισης στερεών αποβλήτων στην Κάρπαθο και στην Μήλο.
Όπως τόνισε, την διαδικασία δημοπράτησης και εξέλιξης των έργων, ολοκλήρωσε η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων Δωδεκανήσου της ΠΝΑι με τον ΦΟΔΣΑ Νοτίου Αιγαίου.
«Αυτό που περιμένουμε τώρα είναι να φέρουν οι ανάδοχοι, τις εγγυητικές επιστολές για να προχωρήσουμε», ανέφερε.
Ο ίδιος μιλώντας για το έργο της Καρπάθου, τόνισε πως αφορά στο 2ο κύτταρο του ΧΥΤΑ Υπολειμμάτων του Δήμου Καρπάθου και ταυτόχρονα στον ίδιο χώρο, της κατασκευής μονάδας κομποστοποίησης των δύο αποβλήτων (υπολείμματα τροφίμων και κλαδέματα από κήπους και δημόσιους χώρους) τα οποία συγκεντρώνονται ξεχωριστά. Το έργο έχει πρ/μό 2,3 εκ ευρώ περίπου συν ΦΠΑ ενώ ένα ποσό της τάξης του 1 εκ. ευρώ περίπου, είναι η χρηματοδότηση από εθνικό πρόγραμμα αλλά και συμμετοχή του ΦΟΔΣΑ Ν. Αιγαίου.
Επιπλέον, αναφέρθηκε σε ανάλογο έργο που θα γίνει στην Μήλο που έχει επίσης 3+3 χρόνια λειτουργίας με σχέδιο να καλύψει τις ανάγκες του νησιού, για τα επόμενα 20 χρόνια.
Όπως επεσήμανε ο κ. Υψηλάντης:
«Η ΕΕ έχει ένα ολοκληρωμένο θεσμικό πλαίσιο για την διαχείριση των αποβλήτων με συγκεκριμένους στόχους έως το 2023. Η χώρα μας, έχει συμμορφωθεί με αυτό μέσα από τον εθνικό σχεδιασμό 2020-2030.
Και αντίστοιχα όλες οι περιφέρειες της χώρας, έχουν συντάξει το δικό τους περιφερειακό επιχειρησιακό σχέδιο διαχείρισης αποβλήτων (ΠΕΣΔΑ) το οποίο υλοποιεί τον σχεδιασμό. Τόσο ο ΦΟΔΣΑ Ν. Αιγαίου όσο και η ΠΝΑι είμαστε αποφασισμένοι να υλοποιήσουμε στο μέγιστο δυνατό βαθμό το ΠΕΣΔΑ Νοτίου Αιγαίου –όπου μετέχουν και οι 34 δήμοι της περιφέρειας. Συνεπώς, πρέπει να συνεχίσουμε όλοι μαζί…».