Με διάταξη που εξέδωσε χθες η τακτική Ανακρίτρια Ρόδου κ. Μαρίνα Κρανίτη καταργήθηκαν οι περιοριστικοί όροι της απαγόρευσης εξόδου από τη χώρα και της εμφάνισής της στο Αστυνομικό Τμήμα Ρόδου κάθε 10, 20 και 30 εκάστου μήνα, που είχαν επιβληθεί στην κ. Semra Kyazimova Hyuseinova, εκπρόσωπο της τουρκικής εταιρείας “TSS SILAH VE SAUMNA SANAYI DIS TICARET LIMITED SIRKETI”, ιδιοκτήτρια του φορτηγού πλοίου «NOUR-M», που παραμένει βυθισμένο στον λιμένα της Ακαντιάς.
Με την ίδια διάταξη μειώθηκε το ύψος της χρηματικής εγγύησης που της είχε επιβληθεί από 50.000 ευρώ στα 5.000 ευρώ.
Όπως προκύπτει από τη σχηματισθείσα δικογραφία, την 11η Δεκεμβρίου 2013 και περί ώρα 07:30, και ενώ το πλοίο, με σημαία Sierra Leone, και φορτίο τέσσερα κενά εμπορευματοκιβώτια (containers), ήταν πλαγιοδετημένο στο λιμένα της Ακαντιάς Ρόδου, τελόν υπό το μέτρο της κράτησης και μέχρι την αποκατάσταση των σοβαρών ελλείψεων και αντικανονικοτήτων που διαπιστώθηκαν κατόπιν επιθεώρησης του από δύο επιθεωρητές πλοίων ξένης σημαίας, διαπιστώθηκε θραύση των κάβων πρόσδεσης λόγω των εξαιρετικά δυσμενών καιρικών συνθηκών, που επικρατούσαν στην περιοχή.
Αμέσως άνδρες του Λιμεναρχείου έσπευσαν στο σημείο για παροχή συνδρομής, ενώ ταυτόχρονα ενημερώθηκαν ο πλοίαρχος Mehmet Yildirim και το τετραμελές πλήρωμά του, προκειμένου να προβούν σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για την ασφάλειά του.
Επιπλέον, από το Λιμεναρχείο ενημερώθηκαν και οι κυβερνήτες ρυμουλκών, οι οποίοι όμως λόγω των ιδιαίτερα δυσμενών καιρικών συνθηκών και του υψηλού κυματισμού εντός της λιμενολεκάνης, δήλωσαν αδυναμία απόπλου προς παροχή συνδρομής στο εν λόγω πλοίο.
Κατόπιν τούτου, ο πλοίαρχος και το πλήρωμα του πλοίου αποβιβάστηκαν στην προβλήτα αμέσως μετά τη θραύση των κάβων πρόσδεσης, φοβούμενοι για τη ζωή τους, ενώ δήλωσαν ότι αδυνατούσαν να προβούν σε οποιαδήποτε ενέργεια για την ασφάλειά του.
Ακολούθως, περί ώρα 10:00 και κατόπιν θραύσης όλων των κάβων πρόσδεσης, το πλοίο παρασύρθηκε εντός της λιμενολεκάνης για τριακόσια περίπου μέτρα με αποτέλεσμα την παραβολή του σε άλλο σημείο του λιμένα, περίπου εκατό μέτρα από το σημείο στο οποίο βρισκόταν πλαγιοδετημένο το Ε/Τ-Ο/Γ «ΠΡΕΒΕΛΗΣ», όπου και τοποθετήθηκαν νέοι κάβοι πρόσδεσης.
Από τις αλλεπάλληλες έντονες προσκρούσεις του πλοίου στην προβλήτα προκλήθηκαν σε αυτή ζημίες σοβαρές και εκτεταμένες ζημίες στο πλοίο καθώς και ρήγματα, με αποτέλεσμα την εισροή υδάτων και τη βύθισή του περί ώρα 12:30.
Σύμφωνα δε με δήλωση του πλοιάρχου στο πλοίο υπήρχαν περίπου 10 τόνοι καυσίμου diesel σε δεξαμενές και 540 κιλά λιπαντελαίων εντός τριών βαρελιών.
Από τη διενεργηθείσα μέχρι τώρα κυρία ανάκριση, προέκυψαν σοβαρές ενδείξεις ενοχής της, πλην όμως κρίθηκε ότι δεν είναι ύποπτη για την τέλεση νέων αδικημάτων, ενώ μέχρι σήμερα τηρεί πιστά τους όρους που της επιβλήθηκαν και δεν έχει απομακρυνθεί από τη Ρόδο. Εχει επιπλέον λευκό ποινικό μητρώο.
Ως συνήγορος υπεράσπισής της παρίσταται ο δικηγόρος κ. Ακης Δημητριάδης.