Από τον Μάρτιο – Απρίλιο η Ελλάδα χάνει το 10% των αφίξεων κρουαζιερόπλοιων – Η συνέχιση της κατάστασης θα οδηγήσει απώλειες 25%
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΝΜ τα στελέχη των μεγάλων εταιρειών κρουαζιέρας δεν αισιοδοξούν ότι θα κινηθεί η κρουαζιέρα μέσα στο καλοκαίρι και θεωρούν το καλοκαίρι χαμένη υπόθεση. “Ποιος να πάει κρουαζιέρα υπό αυτές τις συνθήκες» επισημαίνουν στελέχη του κλάδου. Ήδη έχουν αρχίσει οι συσκέψεις για την επόμενη ημέρα.
Οι κινήσεις που θα κάνουν οι φορείς της κρουαζιέρας θα είναι προς δύο κατευθύνσεις. Αφενός να πείσουν τους τουρίστες να επιλέξουν και πάλι τον συγκεκριμένο τρόπο διακοπών και αφετέρου τις κυβερνήσεις των χωρών προορισμού ότι δεν διατρέχουν κινδύνους από τις επισκέψεις τουριστών.
Η κρουαζιέρα είναι ζωτικής σημασίας για την ελληνική οικονομία. Το συνολικό ετήσιο οικονομικό αντίκτυπο του κλάδου στην Ελλάδα εκτιμάται στα 957 εκατ., προσφέροντας 11.231 θέσεις εργασίες και 213 εκατ. σε μισθούς (2018).
«Δυστυχώς η αναστολή των δραστηριοτήτων θα επηρεάσει σημαντικά όσους εργάζονται στον κλάδο άμεσα ή έμμεσα. Ωστόσο ήταν μία απόφαση ορθή εκ μέρους των εταιρειών κρουαζιέρας καθώς η δημόσια υγεία προέχει» είπε η Μαρία Δεληγιάννη, Εκπρόσωπος της CLIA στην Ανατολική Μεσόγειο.
Η κρίση μπορεί να επηρεάσει και τις εταιρείες που θέλανε να φέρουν πλοία τους στον Πειραιά για homeporting από το 2021 και αυτό γιατί κανείς δεν είναι σε θέση που θα είναι η κατάσταση την επόμενη ημέρα.
Επίσης, η ναυπηγική βιομηχανία της Ευρώπης θα πληγεί ιδιαίτερα αφού τα κρουαζιερόπλοια κατασκευάζονται στην Ευρώπη. Ήδη άρχισαν οι συζητήσεις για καθυστέρηση παράδοσης πλοίων και ίσως ακυρώσεις παραγγελιών και βέβαια ούτε συζήτηση για νέες παραγγελίες.