Συνεχίζεται ο καθαρισμός των παραλιών στο νησί της Ρόδου – Πώς θα γίνει η ρύθμιση χρεών προς τους Δήμους
«Ο Δήμος στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων», υπογράμμισε χθες, μιλώντας στους δημοσιογράφους, ο αντιδήμαρχος Οικονομικών Ρόδου κ. Αναστάσιος Σπανός, σχετικά με μια σειρά σοβαρών ζητημάτων που άπτονται της αρμοδιότητάς του.
Αναλυτικότερα, ο κ. Σπανός ξεκινώντας την ενημέρωσή του προς τα ΜΜΕ, αναφέρθηκε στην αρχή στις εξελίξεις για τις παραλίες τονίζοντας τα εξής:
«Έχει ήδη ξεκινήσει ο καθαρισμός των παραλιών, σε όλο το εύρος του νησιού της Ρόδου. Στις 24 Μαρτίου 2023, υπέγραψα τις συμβάσεις με τους αναδόχους. Ήδη, έχει καθαριστεί: ο κόλπος της Ιξιάς, σχεδόν πέντε φορές (αν και δεν μας βοηθάει καθόλου ο καιρός αφού είναι άστατος, και φέρνει διάφορα υλικά προς την θάλασσα). Αυτή η διαδικασία, γίνεται και σε συνεργασία με τον συνάδελφο κ. Κώστα Καρίκη, ο οποίος είναι ο υπεύθυνος για τις παραλίες, καθώς και σε συνεννόηση με τον δήμαρχο κ. Αντώνη Καμπουράκη.
Επίσης, έχουν καθαριστεί η παραλία στο ‘Μπελβεντέρε’, και στο Φαληράκι (στο μεγαλύτερο μέρος της), έχουμε ξεκινήσει καθαρισμούς στο Κιοτάρι και σύντομα, ξεκινούν στ’ Αφάντου και στα Κολύμπια. Αντιλαμβάνεστε πως πρόκειται για μια συνεχή και επίπονη διαδικασία –τόσο με χειρωνακτικά όσο και με μηχανικά μέσα, όπως προβλέπουν οι συμβάσεις που έχουμε υπογράψει. Σε ό,τι αφορά στον καθαρισμό των παραλιών, γίνεται διαχωρισμός ανάμεσα στα ξύλινα από τα φερτά υλικά, γυαλί και πλαστικό».
Ερωτηθείς σχετικά με τις άδειες προς όσους δραστηριοποιούνται επαγγελματικά στις παραλίες (ομπρελάδες, επιτηδευματίες κ.ο.κ.) ο αντιδήμαρχος δήλωσε:
«Ο Δήμος Ρόδου, στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων. Γνωρίζετε όλοι ότι σημειώθηκε μια εμπλοκή με την ΕΤΑΔ –η οποία, ανήκει στο Υπερ-Ταμείο. Από την στιγμή που η ΕΤΑΔ δεν υπόκειται σε κανέναν έλεγχο, μπορούσε άνετα να προχωρήσει στη διαδικασία εκμίσθωσης, καθώς δεν δεσμεύεται από την ΚΥΑ. Ο Δήμος Ρόδου, με μπροστάρη τον ίδιο τον δήμαρχο, Αντώνη Καμπουράκη, μπήκε σε μια ‘σκληρή’ διαπραγμάτευση. Επετεύχθη συμφωνία –ένα Μνημόνιο Συναντίληψης- που θα υπογραφεί, σύντομα, μεταξύ τριών μερών: της ΕΤΑΔ, του Δήμου Ρόδου και των παραχωρησιούχων. Τι επετεύχθη από αυτή την συμφωνία:
1. Κερδίζουμε τις παραλίες μας για τρία χρόνια.
2. Οι επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στις παραλίες, μπορούν πλέον να συμμετέχουν στην δημοπρασία, γνωρίζοντας πως θα έχουν για τρία χρόνια, να ασκούν εκεί, τις δραστηριότητές τους.
Ο Δήμος, σε αυτή την περίπτωση –και πρέπει να το σημειώσουμε αυτό- παραμέρισε το δικό του, οικονομικό συμφέρον για να βοηθήσει τους επαγγελματίες. Η ΕΤΑΔ, επέμενε από την πλευρά της ότι θα πρέπει ΌΛΑ τα έσοδα, να τα διαχειρίζεται η ίδια. Αντιλαμβανόμαστε όλοι, πως ο Δήμος θα έχει λιγότερα έσοδα (από όσα είχαμε υπολογίσει στον αρχικό πρ/μό μας). Παρά ταύτα, ο δήμαρχος κ. Αντ. Καμπουράκης, για χάρη των επαγγελματιών, αποδέχτηκε την συμφωνία να ΜΗΝ εισπράξει χρήματα, σε ό,τι αφορά στα πόστα που ανήκουν στην εταιρεία. Με λίγα λόγια… δεν θα εισπράξει χρήματα από τα ‘φιλέτα’: από το Golden Beach έως το ΝΟΡ, το Φαληράκι, την παραλία Τσαμπίκας κ.λπ. Συμφωνήσαμε ότι τα έσοδα θα είναι από τα υπόλοιπα πόστα, που ανήκουν στο Δήμο (τα οποία και θα δημοπρατήσει).
Τέλος, όσα ανήκουν στην ΚΥΔ, τα έσοδα τα λαμβάνει η ίδια η υπηρεσία, η οποία διενεργεί και τον διαγωνισμό.
Συνεπώς, ο Δήμος παραμερίζει το δικό του συμφέρον για το καλό των επαγγελματιών αφού κι εκείνοι, με τον δικό τους τρόπο συμβάλλουν στην ποιοτική αναβάθμιση των παραλιών και του τουριστικού προϊόντος του νησιού μας. Έχει σημασία, το γεγονός πως οι παραλίες παραμένουν στα χέρια του Δήμου για τρία χρόνια –και αργότερα, θα έχουμε τη δυνατότητα της επαναδιαπραγμάτευσης. Θα μπορούσε βέβαια, η ΕΤΑΔ, να τις εκμισθώσει για 10 έως και 13 χρόνια, αφού είναι περιοχές – φιλέτα. Αυτό, επί του παρόντος, το σταματήσαμε και δίνουμε τις παραλίες στους ανθρώπους του μόχθου».
Είπε ακόμη πως οι δημοπρασίες, είναι διαδικασίες ανοιχτές προς όλους τους ενδιαφερόμενους να συμμετέχουν, ενώ σχετικά με τα προτιμησιακά δικαιώματα, η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων έχει λήξει και ο Δήμος Ρόδου, βρίσκεται στη διαδικασία ελέγχου των δικαιολογητικών που κατατέθηκαν.
Ερωτηθείς σχετικά με τις παρατάσεις που ζήτησαν οι επιτηδευματίες, ο κ. Σπανός δήλωσε πως δεν είναι στο χέρι του Δήμου Ρόδου να κάνει κάτι τέτοιο από την στιγμή που οι παραλίες έχουν περιέλθει στην ΕΤΑΔ, ενώ οι τιμές εκκίνησης θα είναι προϊόν συνεννόησης και θα συμπεριλαμβάνονται στο Μνημόνιο Συναντίληψης που θα υπογραφεί.
ΟΙ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ
ΓΙΑ ΤΑ ΧΡΕΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΡΟΔΟΥ
Ο αντιδήμαρχος Οικονομικών, μίλησε ακόμη για τις ευνοϊκές ρυθμίσεις των οφειλών προς τον Δήμο Ρόδου, αλλά και για τα χρέη που μπορούν να διαγραφούν (πριν το 2013, όπως έγραψε σχετικά η ‘δ’):
«Σχετικά με την διαγραφή χρεών, βρισκόμαστε σε αναμονή, να περάσει ένα νομοσχέδιο στη Βουλή. Αφορά στην οριστική διαγραφή των χρεών εκείνων τα οποία δεν έχουν αναζητηθεί από το 2013 και πίσω. Εκτιμώ πως πριν κλείσει η Βουλή ενόψει των εθνικών εκλογών, θα ψηφιστεί και θα έχουμε όλες τις λεπτομέρειες», ανέφερε.
-Αναφορικά με τις ρυθμίσεις των οφειλών
Τι προβλέπει η διάταξη για τη ρύθμιση οφειλών προς τους δήμους
Ακολουθεί το άρθρο 90 που περιλαμβάνει τη διάταξη για τη ρύθμιση οφειλών:
Ρύθμιση οφειλών προς δήμους για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της ενεργειακής κρίσης και του αυξημένου πληθωρισμού του έτους 2022 – Αναβίωση της ρύθμισης των εκατό (100) δόσεων των ν. 4611/2019 και 4764/2020
-Οφειλές προς δήμους που κατέστησαν ληξιπρόθεσμες μετά την 1η.11.2021 και έως την 1η.2.2023 μπορούν να ρυθμιστούν είτε σε τριάντα έξι (36) δόσεις με επιτόκιο που υπολογίζεται με βάση το τελευταίο δημοσιευμένο μέσο ετήσιο επιτόκιο δανείων σε ευρώ χωρίς καθορισμένη διάρκεια αλληλόχρεων λογαριασμών που χορηγούνται από όλα τα πιστωτικά ιδρύματα στην Ελλάδα σε μη χρηματοπιστωτικές επιχειρήσεις, όπως αυτό δημοσιεύεται από την Τράπεζα της Ελλάδος, πλέον είκοσι πέντε εκατοστών της εκατοστιαίας μονάδας (0,25%), ετησίως υπολογιζόμενο, είτε σε έως εβδομήντα δύο (72) δόσεις με επιτόκιο που υπολογίζεται με βάση το τελευταίο δημοσιευμένο μέσο ετήσιο επιτόκιο δανείων σε ευρώ χωρίς καθορισμένη διάρκεια αλληλόχρεων λογαριασμών που χορηγούνται από όλα τα πιστωτικά ιδρύματα στην Ελλάδα σε μη χρηματοπιστωτικές επιχειρήσεις, όπως αυτό δημοσιεύεται από την Τράπεζα της Ελλάδος, πλέον μιάμισης εκατοστιαίας μονάδας (1,5%), ετησίως υπολογιζόμενο, υπό τις εξής προϋποθέσεις:
α) Ο οφειλέτης να μην είχε ληξιπρόθεσμες οφειλές ή αρρύθμιστες ληξιπρόθεσμες οφειλές στις ταμειακές υπηρεσίες των δήμων την 1η.11.2021 και επιπλέον να έχει καταβάλει όλες τις μηνιαίες δόσεις των ρυθμίσεων των εκατό (100) δόσεων, έως την ημερομηνία υπαγωγής στην νέα ρύθμιση, εφόσον είχε υπαχθεί σε αυτές.
β) Ο οφειλέτης να έχει υποβάλει όλες τις δηλώσεις εισοδήματος για την τελευταία πενταετία μέχρι την 31η.12.2022.
γ) Ο οφειλέτης κατά τον χρόνο υπαγωγής στη ρύθμιση να μην έχει καταδικαστεί αμετάκλητα για φοροδιαφυγή ή λαθρεμπορία.
-Το ελάχιστο ποσό μηνιαίας καταβολής δόσης ανέρχεται σε τριάντα (30) ευρώ.
-Σε περίπτωση ένταξης στην νέα ρύθμιση ισχύουν όλα τα ευεργετήματα των άρθρων 110 έως και 117 του ν. 4611/2019 (Α’ 73) και των άρθρων 165 έως και 172 του ν. 4764/2020 (Α’ 256), όπως η χορήγηση αποδεικτικού ενημερότητας και η αναστολή της συνέχισης της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης επί των οφειλών που ρυθμίζονται.
-Μπορούν να ενταχθούν στην νέα ρύθμιση των τριάντα έξι (36) ή εβδομήντα δύο (72) δόσεων και οφειλές που έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες μετά την 1η.11.2021 και είναι ενταγμένες σε εξυπηρετούμενες κατά την 1η.2.2023 πάγιες ρυθμίσεις, εφόσον οι ρυθμίσεις αυτές περιλαμβάνουν αποκλειστικά τέτοιες οφειλές.
Προκειμένου ο οφειλέτης να ενταχθεί στην νέα ρύθμιση των τριάντα έξι (36) ή εβδομήντα δύο (72) δόσεων, αν έχει λοιπές αρρύθμιστες ληξιπρόθεσμες οφειλές που δεν έχει εντάξει σε άλλη ενήμερη ρύθμιση δόσεων τμηματικής καταβολής, υποχρεούται εντός μηνός από την επικύρωση της ένταξης, να τις ρυθμίσει με την πάγια ρύθμιση των είκοσι τεσσάρων (24) ή σαράντα οκτώ (48) δόσεων κατά περίπτωση.
-Εξαιρούνται από τη ρύθμιση όσες οφειλές δεν μπορούν να υπαχθούν σε νομοθετική ρύθμιση τμηματικής καταβολής ή η ρύθμισή τους απαγορεύεται από άλλους νόμους.
-Ρυθμίσεις των άρθρων 110 έως και 117 του ν. 4611/2019 (Α’ 73) και των άρθρων 165 έως και 172 του ν. 4764/2020 (Α’ 256) που απωλέσθηκαν ή κατέστησαν μη εξυπηρετούμενες έως την 1η.2.2023, δύνανται να αναβιώσουν με πληρωμή δύο (2) δόσεων έως την 31η.7.2023, δηλαδή της τρέχουσας δόσης και μίας επιπλέον που αποσβένει παλαιές υποχρεώσεις με σειρά παλαιότητας.
-Ποσά που έχουν καταβληθεί ως υπερείσπραξη αποσβένουν τις παλαιότερες δόσεις με σειρά παλαιότητας. Το ύψος εκάστης των ανεξόφλητων, μετά την επανένταξη και τη διενέργεια των αποσβέσεων του πρώτου εδαφίου, δόσεων της απωλεσθείσας ρύθμισης με ημερομηνία λήξης πριν από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης επανένταξης, διαμορφώνεται κατόπιν επιβάρυνσης της δόσης με τον τόκο εκπρόθεσμης καταβολής που προβλέπεται στην παρ. 1 του άρθρου 53 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν. 4987/2022, Α’ 206, Κ.Φ.Δ.) και την παρ. 1 του άρθρου 6 του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ν. 4978/2022, Α’ 190, Κ.Ε.Δ.Ε.), ο οποίος υπολογίζεται από την ημερομηνία κατά την οποία κατέστη ληξιπρόθεσμη έως την ημερομηνία υποβολής της αίτησης επανένταξης. Οι δόσεις του προηγούμενου εδαφίου καταβάλλονται, με σειρά παλαιότητας, μετά τις τυχόν υπολειπόμενες δόσεις της απωλεσθείσας ρύθμισης με ημερομηνία λήξης μετά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης επανένταξης.
-Η αναβίωση πραγματοποιείται με όλα τα ευεργετήματα των ρυθμίσεων αυτών, όπως ισχύουν για κάθε ρύθμιση.
-Προκειμένου να αναβιώσει η ρύθμιση των εκατό (100) δόσεων, αν ο οφειλέτης έχει λοιπές αρρύθμιστες ληξιπρόθεσμες οφειλές που δεν έχει εντάξει σε άλλη ενήμερη ρύθμιση δόσεων τμηματικής καταβολής, υποχρεούται εντός μηνός από την επικύρωση της αναβίωσης, να τις ρυθμίσει με την πάγια ρύθμιση των είκοσι τεσσάρων (24) ή σαράντα οκτώ (48) δόσεων κατά περίπτωση. Αν ο οφειλέτης έχει απωλέσει την πάγια ρύθμιση στο παρελθόν, του δίδεται η δυνατότητα ένταξης στην πάγια ρύθμιση με τους όρους της δεύτερης ευκαιρίας, προς τον σκοπό αναβίωσης των ρυθμίσεων των εκατό (100) δόσεων και υπό τον όρο ότι ο οφειλέτης ρυθμίζει το σύνολο των οφειλών του.
-Οι αιτήσεις των οφειλετών για υπαγωγή στη ρύθμιση των παρ. 1 έως 6 και για αναβίωση της απωλεσθείσας ρύθμισης των παρ. 7 έως 10, υποβάλλονται προς τον οικείο δήμο από την έναρξη ισχύος του παρόντος και μέχρι την 30ή.6.2023. Οι αιτήσεις υποβάλλονται μέσω του διαδικτυακού τόπου του δήμου ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή μέσω ειδικής εφαρμογής του αρμόδιου δήμου ή της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος.
-Η ρύθμιση χορηγείται με απόφαση που εκδίδεται από τα αρμόδια κατά περίπτωση όργανα της παρ. 2 του άρθρου 170 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν. 3463/2006, Α’ 114).
Κλείνοντας, ο κ. Σπανός απηύθυνε έκκληση προς τους πολίτες οι οποίοι έχουν οφειλές προς τον Δήμο Ρόδου, να προσέλθουν και να κάνουν χρήση των νέων ευνοϊκών ρυθμίσεων, αφού είναι μια τελευταία ευκαιρία.