Οι Αμερικανικοί δασμοί θα μπορούσαν θεωρητικά να οδηγήσουν σε μείωση της τουριστικής ροής από τις ΗΠΑ προς την Ελλάδα, επηρεάζοντας τα έσοδα του Ελληνικού τουρισμού.
Αυτό επισημαίνει σε τοποθέτησή του ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ), κ. Γιάννης Χατζής στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως ένα από τα θεωρητικά σενάρια για το πώς ενδέχεται οι δασμοί που επιβάλλει η κυβέρνηση Τραμπ να «αγγίξουν» και τον τουρισμό από την αγορά των ΗΠΑ.
Όπως εξηγεί ο κ. Χατζής, η αύξηση των δασμών ενδέχεται να επιβραδύνει το παγκόσμιο εμπόριο και την οικονομική ανάπτυξη, περιορίζοντας το διαθέσιμο εισόδημα των Αμερικανών ταξιδιωτών και αυτό θεωρητικά μπορεί να οδηγήσει σε μείωση των τουριστικών ροών τους προς την Ελλάδα.
«Ωστόσο δεν πιστεύω, τουλάχιστον σε αυτή τη φάση, ότι αυτή η βραχυπρόθεσμη «ανωμαλία» στις παγκόσμιες οικονομίες θα μπορέσει να επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό ένα τόσο ανθεκτικό προιόν όσο ο ελληνικός τουρισμός» υπογράμμισε.
Από το βήμα του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, ο πρόεδρος της ΠΟΞ ανέπτυξε τις πιθανές επιπτώσεις από τους δασμούς στον Ελληνικό τουρισμό από την Αμερικανική και τις Ευρωπαϊκές αγορές…
– Οι δασμοί δημιουργούν μια μορφή πληθωρισμού στον προορισμό που τους θέτουν, με τα εισαγόμενα προϊόντα στις ΗΠΑ να ακριβαίνουν. Αυτός ο πληθωρισμός, σε θεωρητικό επίπεδο, επηρεάζει τον τουρισμό καθώς αυτός συνιστά διακριτική δαπάνη -επιλογή του πελάτη- και όχι βασική ανάγκη. Κατ’ επέκταση, θεωρητικά, ο αυξημένος πληθωρισμός θα οδηγούσε σε μικρότερη διάθεση για ταξίδια, ειδικά για τα πιο αδύναμα οικονομικά στρώματα της κοινωνίας.
– Εάν η Ευρώπη δεν ακολουθήσει [με αντίστοιχα μέτρα], ο πληθωρισμός της θα μειωθεί και η οικονομική δραστηριότητα θα μειωθεί, κατ επέκταση, θεωρητικά, θα επηρεαστεί το εισόδημα των Ευρωπαίων που είναι βασικοί μας πελάτες και θεωρητικά θα μειωθεί η εισερχόμενη κίνηση.
Παράλληλα, το πώς θα διαμορφωθεί το συνάλλαγμα είναι κομβικής σημασίας για τον τουρισμό. Όπως υπογράμμισε ο κ. Χατζής, «ένα αδύναμο δολάριο θεωρητικά θα επηρεάσει Αμερική και Ευρώπη, γιατί ένα δυνατό ευρώ θα ακριβύνει τις εξαγωγές της Ευρώπης επηρεάζοντας την οικονομία της».
Παρόλ’ αυτά, εμφανίστηκε αισιόδοξος για την ανθεκτικότητα τόσο του Ελληνικού όσο και του παγκόσμιου τουρισμού. Όπως ανέφερε, τα παγκόσμια δεδομένα δείχνουν ότι ο παγκόσμιος τουρισμός θα αυξηθεί γύρω στο 10% φέτος, ωστόσο έθεσε έναν προβληματισμό για την Ελλάδα που αφορά τη μείωση της κατα κεφαλήν δαπάνης, η οποία, όπως είπε, σε αποπληθωρισμένες τιμές είναι ακόμη μεγαλύτερη.
Ο κ. Χατζής επανέλαβε ότι το βασικό τουριστικό προϊόν της Ελλάδας είναι το «ήλιος-θάλασσα», το οποίο παράγει πάνω από το 70% του τουριστικού πλούτου στη χώρα και είναι σημαντικό να διατηρείται στο brandτης. Μάλιστα, υπογράμμισε ότι η Ελλάδα είναι τρίτη σε ανταγωνιστικότητα του προϊόντος αυτού, μετά την Ισπανία και την Τουρκία. «Είναι σημαντικό, η Ελλάδα, ως ένα πάρα πολύ ισχυρό brand, με τον υψηλότερο δείκτη ικανοποίησης στη Μεσόγειο, να πάει ένα βήμα παρακάτω στη διαφοροποίηση του προϊόντος της, αλλά να πατάει γερά στη βάση της, στο “ήλιος-θάλασσα”», ανέφερε.
Πηγή: tornosnews.gr