Τοπικές Ειδήσεις

Ομιλία του Βασίλη Α. Υψηλάντη στην Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Οικονομικών με ευνοϊκές ρυθμίσεις για τους πολίτες

Ο Βασίλης Α. Υψηλάντης μίλησε στην Ολομέλεια της Βουλής στο νομοσχέδιο «Ενίσχυση της κεφαλαιαγοράς και άλλες διατάξεις» όπου, μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στη συνέπεια και τη σοβαρότητα της Κυβέρνησης, η οποία να υλοποιεί πολιτικές που στηρίζουν την οικονομία και την κοινωνία, ανταποκρινόμενη στις προκλήσεις και δημιουργώντας προϋποθέσεις για ένα καλύτερο μέλλον για όλους τους Έλληνες πολίτες, σε αντίθεση με το   λαϊκιστικό κενό και την ανυπαρξία σοβαρών και κοστολογημένων προτάσεων  από την αντιπολίτευση.

Συγκεκριμένα ο βουλευτής  τόνισε τις σημαντικές διατάξεις  του νομοσχεδίου όπως :

– Ενίσχυση του θεσμού του εξωδικαστικού μηχανισμού για τα ιδιωτικά χρέη. Διευρύνεται ο αριθμός των επιλέξιμων οφειλετών από 7% στο 85% για χρέη έως 300.000.

– Παράταση για 6 μήνες του προγράμματος ΗΡΑΚΛΗΣ

– Πρόταση ρύθμισης στον οφειλέτη από τον δανειστή τουλάχιστον 3 μήνες πριν την αναγκαστική εκτέλεση.

– Φορολογικά κίνητρα για επενδύσεις

– Μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών για την ακτοπλοΐα, μέτρο που μπορεί να συμβάλει στην συγκράτηση των αυξήσεων των εισιτηρίων στην ακτοπλοΐα.

– Αναστολή ποινικών διώξεων στις ρυθμισμένες οφειλές

– Ρύθμιση των ζητημάτων από ακινησία αυτοκινήτων  και της άπαξ στο χρόνο επανακυκλοφορίας τους.

Το πλήρες κείμενο της ομιλίας του βουλευτή είναι το παρακάτω:

“Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Συζητάμε σήμερα ένα νομοσχέδιο κομβικής σημασίας που αποδεικνύει έμπρακτα τη δέσμευση της Κυβέρνησης να λειτουργεί με γνώμονα το συμφέρον της οικονομίας και των πολιτών. Το σχέδιο νόμου «Ενίσχυση της κεφαλαιαγοράς και άλλες διατάξεις» φέρνει σημαντικές αλλαγές που θα ενισχύσουν την ανάπτυξη και θα λειτουργήσει για την προστασία και προς όφελος  των πολιτών.

Το νομοσχέδιο αυτό αποτελείται από 234 άρθρα κατανεμημένα σε έντεκα μέρη και περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα θετικών ρυθμίσεων που επιδρούν καθοριστικά σε πολλαπλά επίπεδα της οικονομίας.

Πρώτον, αντιμετωπίζει το κρίσιμο ζήτημα του ιδιωτικού χρέους με τον διπλασιασμό των εισοδηματικών και περιουσιακών ορίων στον εξωδικαστικό μηχανισμό. Η παρέμβαση αυτή είναι καθοριστικής σημασίας, καθώς το ποσοστό των φυσικών προσώπων που χαρακτηρίζονται ως «επιλέξιμοι οφειλέτες» αυξάνεται από το μόλις 7% στο 85% του συνόλου των αιτούντων. Πρόκειται για μια γενναία πρωτοβουλία που προστατεύει τη μεσαία τάξη και θα δώσει πραγματικές λύσεις σε χιλιάδες συμπολίτες μας.

Δεύτερον, θεσπίζουμε σημαντικά φορολογικά κίνητρα για επενδυτές και επιχειρήσεις, όπως η προσαυξημένη έκπτωση για δαπάνες εισαγωγής μικρομεσαίων επιχειρήσεων στο Χρηματιστήριο και η μείωση του συντελεστή φόρου τόκων για εισηγμένα εταιρικά ομόλογα. Ταυτόχρονα, εκσυγχρονίζεται το θεσμικό πλαίσιο των Ανωνύμων Εταιρειών Επενδύσεων σε Ακίνητη Περιουσία, ενισχύοντας την αξιοπιστία και την ελκυστικότητα του Χρηματιστηρίου.

Τρίτον, παρατείνουμε για έξι μήνες το επιτυχημένο Πρόγραμμα Ηρακλής, σύμφωνα με την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, συνεχίζοντας τη σημαντική προσπάθεια μείωσης των κόκκινων δανείων στα χαρτοφυλάκια των τραπεζών.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Αξίζει να σταθούμε ιδιαίτερα στις έξι σημαντικές πρωτοβουλίες που περιλαμβάνονται στο Έβδομο Μέρος του νομοσχεδίου, οι οποίες αποδεικνύουν έμπρακτα την κοινωνική ευαισθησία της Κυβέρνησης:

Πρώτον, όπως ήδη ανέφερα, διπλασιάζουμε τα όρια για τον χαρακτηρισμό ενός οφειλέτη ως επιλέξιμου στον εξωδικαστικό μηχανισμό, με προϋπόθεση να έχει ανώτατο όριο μη εξυπηρετούμενων τραπεζικών οφειλών τις 300.000 ευρώ.

Δεύτερον, θεσπίζουμε την υποχρέωση του πιστωτή να καταθέτει έγγραφη πρόταση ρύθμισης στον οφειλέτη τουλάχιστον τρεις μήνες πριν τη διενέργεια πλειστηριασμού, προστατεύοντας έτσι τους δανειολήπτες από αιφνιδιαστικές ενέργειες.

Τρίτον, προβλέπουμε τη δυνατότητα απαλλαγής του οφειλέτη για τον οποίο δεν ανοίγει πτωχευτική διαδικασία αλλά καταχωρείται στο Μητρώο Φερεγγυότητας.

Τέταρτον, επεκτείνουμε τις προθεσμίες για την ένταξη των ευάλωτων οφειλετών στο ενδιάμεσο πρόγραμμα, μειώνοντας την απαιτούμενη προθεσμία από 60 σε 20 ημέρες πριν την κατάσχεση.

Πέμπτον, διευρύνουμε τη δυνατότητα ρύθμισης δανείων με εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου μέσω της διαδικασίας εξυγίανσης, με δυνατότητες διαγραφών και επέκτασης του χρόνου αποπληρωμής, στηρίζοντας έτσι τις επιχειρήσεις με μεγαλύτερες οφειλές.

Έκτον, δημιουργούμε έναν μόνιμο μηχανισμό αποζημίωσης για τους ζημιωθέντες της “ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ”, επιλύοντας ένα χρόνιο πρόβλημα που ταλαιπωρούσε χιλιάδες συμπολίτες μας.

Επιπλέον, το παρόν νομοσχέδιο ρυθμίζει οριστικά το ζήτημα του συμψηφισμού της προσωπικής διαφοράς για περίπου 40.000 δημοσίους υπαλλήλους. Συγκεκριμένα, αν η προσωπική διαφορά είναι μικρότερη από 300 ευρώ, δεν επέρχεται συμψηφισμός με την αύξηση του βασικού μισθού. Αν την υπερβαίνει, το ποσό που συμψηφίζεται ισούται με το μικρότερο μεταξύ του 50% της αύξησης του βασικού μισθού και του ποσού της προσωπικής διαφοράς που υπερβαίνει τα 300 ευρώ. Η ρύθμιση αυτή ισχύει αναδρομικά από 1/6/2024 και περιορίζει σταδιακά τις μισθολογικές ανισότητες στο δημόσιο.

 

 

Αξίζει να υπογραμμίσω την ηθική και πολιτική σημασία της διάταξης για την παραίτηση του Ελληνικού Δημοσίου, των Δήμων και των Περιφερειών από την άσκηση ένδικων μέσων κατά οριστικών αποφάσεων πρωτοβάθμιων διοικητικών Δικαστηρίων για τις τραγωδίες στη Μάνδρα και το Μάτι.

 

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

 

Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει επίσης σημαντικές ρυθμίσεις για την προστασία των επενδυτών και τη λειτουργία της αγοράς κρυπτοστοιχείων, εναρμονίζοντας την ελληνική νομοθεσία με τους ευρωπαϊκούς κανόνες. Παράλληλα, θεσμοθετεί το πλαίσιο για τα ευρωπαϊκά πράσινα ομόλογα, ενισχύοντας έτσι τις περιβαλλοντικά βιώσιμες επενδύσεις.

 

Ενισχύεται επίσης η διαφάνεια και η αποτελεσματικότητα των εποπτικών φορέων της κεφαλαιαγοράς, της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς και της Τράπεζας της Ελλάδος, με νέους εποπτικούς μηχανισμούς και εργαλεία, όπως οι έρευνες και οι έλεγχοι με ανωνυμία.

 

Αξίζει να σημειωθεί ότι όλοι οι προσκεκλημένοι φορείς στην αρμόδια Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών εκφράστηκαν θετικά για το νομοσχέδιο, επιβεβαιώνοντας την αξία και τη σημασία των προτεινόμενων ρυθμίσεων.

 

Στις τροπολογίες πολύ σημαντικές θεωρώ

(1.) αυτή σχετικά με το ειδικό τέλος χρήσεων λιμένων, που μπορεί να αποτελέσει μια σημαντική παράμετρο για τη συγκράτηση τυχόν αύξησης των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων και της επιχορήγησης δράσεων αναβάθμισης λιμένων από το Πράσινο Ταμείο και της παράτασης προθεσμίας ως προς τις κατασκευές εντός περιοχών δικαιοδοσίας των φορέων διοίκησης και εκμετάλλευσης λιμένων, που καταδεικνύει το ενδιαφέρον της Κυβέρνησης στο κομμάτι της λιμενικής πολιτικής

(2.) Τη δυνατότητα άρσης της ακινησίας τροχοφόρου από 1ης Απριλίου άπαξ εντός του ιδίου έτους, με καταβολή των δωδεκατημορίων των ετησίων τελών κυκλοφορίας, που αντιστοιχούν στους μήνες άρσης της ακινησίας που υπολείπονται επί  τη λήξη του έτους.

 

Συμπερασματικά, το σχέδιο νόμου που συζητάμε σήμερα αποτελεί ένα ολοκληρωμένο νομοθέτημα που ενισχύει την ανάπτυξη της κεφαλαιαγοράς, θωρακίζει το χρηματοπιστωτικό σύστημα, προστατεύει τους καταναλωτές και τους επενδυτές, και παράλληλα δίνει λύσεις σε κρίσιμα κοινωνικά ζητήματα όπως το ιδιωτικό χρέος.

 

Η Κυβέρνηση, με συνέπεια και σοβαρότητα, σε αντίθεση με το   λαϊκιστικό κενό και την ανυπαρξία σοβαρών και κοστολογημένων προτάσεων  από την αντιπολίτευση,  συνεχίζει να υλοποιεί πολιτικές που στηρίζουν την οικονομία και την κοινωνία, ανταποκρινόμενη στις προκλήσεις και δημιουργώντας προϋποθέσεις για ένα καλύτερο μέλλον για όλους τους Έλληνες πολίτες.

 

Με τις σκέψεις αυτές, σας καλώ να υπερψηφίσουμε το νομοσχέδιο, συγχαίροντας συνάμα και τη νέα ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών, για την πολύ σημαντική και πολύπλευρη  νομοθετική πρωτοβουλία.

 

Σας ευχαριστώ.”

 

 

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου