Μια πολύ σημαντική έρευνα για το all-inclusive, τις τάσεις, τις στρατηγικές και το πως ένα ξενοδοχείο που προσφέρει το συγκεκριμένο προϊόν, μπορεί να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητά του, παρουσίασε η Skift, σε συνεργασία με τα Club Med.
Την εξασφαλίσαμε και σας την παρουσιάζουμε κατ΄ αποκλειστικότητα.
Το all inclusive είναι μια συνεχώς αυξανόμενη επιλογή τόσο για τους τουρίστες, όσο και για τους ξενοδόχους και έχει εξελιχθεί σημαντικά κατά τα τελευταία 15 χρόνια.
Οι μεγαλύτερες αλλαγές κατά τα τελευταία πέντε χρόνια περιλαμβάνουν την ανάπτυξη καταλυμάτων πολυτέλειας που προσφέρουν all inclusive προϊόν.
Η οικονομική κρίσης 2008-2011 δημιούργησε ένα νέο πελάτη all-inclusive, που αναζητεί υψηλή ποιότητα υπηρεσιών, καλό φαγητό, υψηλή αισθητική και τοπικές “πινελιές”, σε συνδυασμό με το απόλυτο value for money και τις όσο το δυνατόν χαμηλές τιμές.
Μια άλλη σημαντική εξέλιξη είναι η κατάρτιση προγραμμάτων που δεν θα “κρατάνε” τον τουρίστα μέσα στο ξενοδοχείο σε όλη την διάρκεια των διακοπών του, αλλά θα μαθαίνει και θα απολαμβάνει την τοπική κουλτούρα, κουζίνα, κ.ο.κ..
Οι πέντε σωστές στρατηγικές…
Σύμφωνα με την έρευνα, πέντε είναι οι στρατηγικές κινήσεις που πρέπει να κάνει ένας ξενοδόχος για να ενισχύσει τη θέση του στη διεθνή σκακιέρα του all inclusive:
1. Ξεκάθαρη ενημέρωση για το τι περιλαμβάνει το πακέτο και τι όχι.
Πρέπει να είναι ξεκάθαρο στον ενδιαφερόμενο καταναλωτή τι ακριβώς περιλαμβάνει το πακέτο που έχει επιλέξει.
Ενώ οι καταναλώσεις τροφίμων και ποτών γενικά είναι στάνταρ, πολλά θέρετρα έχουν επιπλέον χρεώσεις για ειδικά γεύματα, κοκτέιλ και κρασί. Υπάρχει, επίσης, συχνά σύγχυση σχετικά με αθλητικές δραστηριότητες, τέλη παιδικών κλαμπς και τους τύπους δωματίων.
Είναι αποδεδειγμένο ότι οι πελάτες είναι πρόθυμοι να πληρώσουν προσαυξήσεις για έντονες εμπειρίες, αλλά αυτές πρέπει να είναι διαφανείς.
2. Προγράμματα Food & Beverage που αναδεικνύουν την τοπική κουλτούρα.
Η χρήση προϊόντων διατροφής τοπικής προέλευσης είναι αρκετά διαδεδομένη στα ποιοτικά ξενοδοχεία all inclusive. Ωστόσο, η σύνδεση της προσφοράς τοπικών γαστρονομικών προϊόντων με τη διαδικασία παραγωγής και παρασκευής τους μέσω ειδικά σχεδιασμένων δραστηριοτήτων γνωριμίας και εξοικείωσης, αποτελεί ένα πρόσθετο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Τα ξενοδοχεία μπορούν να δημιουργήσουν εμπειρίες γύρω από την τοπική παραγωγή τροφίμων, τις τοπικές αγορές, αλλά και δραστηριότητες όπως η αλιεία με τους ντόπιους ψαράδες, και η επίσκεψη σε παραγωγούς αγροτικών προϊόντων. Οποιαδήποτε δραστηριότητα “πίσω από τη σκηνή”, αυξάνει την ικανοποίηση των τουριστών, ειδικά των millenials.
3. Ανάπτυξη του εθελοντισμού.
Ειδικά στις αναπτυσσόμενες χώρες, η οργάνωση προγραμμάτων και δραστηριοτήτων εθελοντισμού από τους πελάτες, προς όφελος των τοπικών κοινωνιών είναι μία τάση που κερδίζει έδαφος και αποδεικνύεται ιδιαίτερα δημοφιλής σε αρκετούς προορισμούς.
Tα προγράμματα αυτά μπορούν να αφορούν από βελτίωση κτιριακών εγκαταστάσεων, μέχρι έργα καθαρισμού.
4. Αναβάθμιση της παρουσίας στο διαδίκτυο και ειδικά με μαρκετινγκ περιεχομένου.
Πολλά all-inclusive ξενοδοχεία είναι ιδιαίτερα ενεργά την ανάπτυξη blogs και άλλων προγραμμάτων περιεχομένου web-based, προκειμένου να αναδείξουν τη συνολική εμπειρία των επισκεπτών και να οδηγήσουν σε αύξηση της ικανοποίησής τους από δραστηριότητες, τόσο εντός, όσο και εκτός ξενοδοχείων.
Στο παρελθόν, στο all-inclusive όλα ήταν συνυφασμένα με τους αριθμούς, αλλά οι νέες γενιές, ζητούν αμφίδρομη επικοινωνία.
Ο τουρίστας που έχει πρόσβαση σε περιεχόμενο, θα καταναλώσει περισσότερο, είτε αυτό αφορά θεραπείες σπα, είτε ιδιωτικά δείπνα.
5. Εμπειρία σημαίνει και νέα γνώση.
Με την άνοδο του πολυγενεακού τουρισμού (π.χ. παππούδες- εγγόνια) αλλά και της επέλασης της γενιάς των millennials, ο εμπλουτισμός της εμπειρίας διαμονής με στοιχεία εκπαιδευτικού-ενημερωτικού χαρακτήρα (ιδίως αν αφορά ένα τοπικό χαρακτηριστικό του προορισμού), αποδεικνύεται καταλυτικός ως προς την ανάπτυξη της σχέσης του πελάτη με το ξενοδοχείο και τις εντυπώσεις που ο πρώτος, τελικά, αποκομίζει. Η διδασκαλία σε επισκέπτες είναι κάτι νέο που θα “μείνει” πολύ μετά την επιστροφή στο σπίτι, χτίζει αναμνήσεις και οδηγεί στην ανάπτυξη εμπιστοσύνη μεταξύ των δύο γονέων και των παιδιών τους.
Αυτός ένας τομέας, όπου τα ξενοδοχεία μπορούν να ετοιμάσουν μια εξαιρετική εμπειρία στον επισκέπτη, αναπτύσσοντας online marketing περιεχομένου, ώστε οι επισκέπτες μπορούν να προετοιμαστούν για τις διακοπές τους καλύτερα.
Πηγή: ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ: