Ειδήσεις

Προσχέδιο για δραστικές περικοπές δρομολογίων στις «άγονες γραμμές»!

Δραστικές περικοπές δρομολογίων και ριζική αναδιάρθρωση του ισχύοντος καθεστώτος για τις άγονες γραμμές προβλέπει το προσχέδιο της απόφασης που έδωσε στη δημοσιότητα μέσω της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστος Σπίρτζης, με αποτέλεσμα να σημειωθούν χθες σοβαρές αντιδράσεις από αιρετούς και φορείς στο σύνολο σχεδόν των ακριτικών νησιών της Δωδεκανήσου.
Οι νησιώτες θα υποστούν, όπως όλα δείχνουν, ακόμη ένα μεγάλο πλήγμα από την αλλοπρόσαλλη πολιτική της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ, που δεν διστάζει να αφήσει χωρίς επαρκή αεροπορική σύνδεση τα νησιά, οδηγώντας τα περαιτέρω στην απομόνωση.
Θυμίζουμε ότι οκτώ βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, μεταξύ των οποίων και ο βουλευτής Δωδεκανήσου κ. Μάνος Κόνσολας, κατέθεσαν τον Μάρτιο του 2016 επίκαιρη επερώτηση σχετικά με την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την αεροπορική σύνδεση των νησιών.
Σε αυτήν τονίζουν ότι το ζητούμενο είναι η ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας που θα πρέπει να γίνει άμεσα, αφού η νέα παράταση που δόθηκε, εκπνέει στις 30 Σεπτεμβρίου. Με δεδομένο ότι ο ευρωπαϊκός κανονισμός 1008/2008 προβλέπει διαδικασίες 6 μηνών για την προκήρυξη και ολοκλήρωση ανάλογων διαγωνισμών, προκύπτει ζήτημα κατά πόσο στο τέλος του προσεχούς Σεπτεμβρίου θα έχει ολοκληρωθεί ο συγκεκριμένος διαγωνισμός.
Η επερώτηση δεν συζητήθηκε, ενώ ο κ. Σπίρτζης, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ Δημήτρη Σταμάτη, ήταν καθησυχαστικός σε ό,τι αφορά τις πραγματικές άγονες γραμμές, όπως η Κάλυμνος και το Καστελόριζο, που «δεν έχουν κανέναν λόγο να ανησυχούν».
Χαρακτήρισε στρεβλό το σύστημα που ίσχυε εδώ και δεκαετίες, καθώς –όπως είπε- ήταν ρουσφέτι σε αεροπορικές εταιρίες και πρόσθεσε πως θα τεθούν κριτήρια, όπως το εποχιακό και η χιλιομετρική απόσταση, για τον εξορθολογισμό του.
Εν πάση περιπτώσει στο σχέδιο της Υπουργικής Απόφασης προβλέπονται οι εξής τροποποιήσεις για τα Δωδεκάνησα:
Παρατείνονται από την 1η Οκτωβρίου 2016 και τροποποιούνται οι υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας, που έχουν επιβληθεί σε είκοσι οκτώ τακτικές αεροπορικές γραμμές στο εσωτερικό της Ελλάδας.
Η παράταση και τροποποίηση των υποχρεώσεων παροχής δημόσιας υπηρεσίας αφορά στις ακόλουθες γραμμές στα Δωδεκάνησα: Αθήνα – Αστυπάλαια, Αθήνα – Κάρπαθος, Αθήνα – Κάλυμνος, Λήμνος -Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος – Ρόδος, Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος, Ρόδος – Κως – Κάλυμνος – Λέρος – Αστυπάλαια και Ρόδος – Καστελόριζο.
Όσον αφορά στην ελάχιστη συχνότητα πτήσεων και στις ελάχιστες προσφερόμενες θέσεις εβδομαδιαίως ανά γραμμή προβλέπονται:
Αθήνα – Αστυπάλαια :
Δύο (2) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, με ένα σύνολο   60 προσφερομένων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση, κατά τη χαμηλή περίοδο.
Τρεις (3) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, με ένα σύνολο   90 προσφερομένων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση, κατά τη μέση περίοδο.
Έξι (6) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, με ένα σύνολο   180 προσφερομένων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση, κατά την υψηλή θερινή περίοδο.
Αθήνα – Λέρος:
Τέσσερις (4) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως,  με ένα σύνολο  120 προσφερομένων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση, κατά τη χαμηλή περίοδο.
Πέντε (5) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, με ένα σύνολο   150 προσφερομένων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση, κατά τη μέση περίοδο.
Επτά (7) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως με ένα σύνολο 210 προσφερομένων   θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση, κατά την υψηλή θερινή περίοδο.
Αθήνα – Κάρπαθος:
Τέσσερις (4) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως,  με ένα σύνολο  120 προσφερομένων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση, κατά τη χαμηλή περίοδο.
Πέντε (5) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, με ένα σύνολο   150 προσφερομένων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση, κατά τη μέση περίοδο.
Επτά (7) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως με ένα σύνολο 210 προσφερομένων   θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση, κατά την υψηλή θερινή περίοδο.
Αθήνα – Κάλυμνος:
Τρεις (3) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, με ένα σύνολο 75 προσφερομένων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση, κατά τη χαμηλή περίοδο.
Πέντε (5) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, με ένα σύνολο   125 προσφερομένων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση, κατά τη μέση περίοδο.
Επτά (7) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, με ένα σύνολο 175 προσφερομένων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση, κατά την υψηλή θερινή περίοδο.
εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση κατά την υψηλή θερινή περίοδο.
Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος – Ρόδος:
Δύο (2) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, με ένα σύνολο 60 προσφερομένων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος:
Τέσσερις (4) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως,  με ένα σύνολο  120 προσφερομένων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση, κατά τη χαμηλή περίοδο.
Πέντε (5) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, με ένα σύνολο 150 προσφερομένων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση, κατά τη μέση περίοδο.
Επτά (7) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, με ένα σύνολο   210 προσφερομένων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση, κατά την υψηλή θερινή περίοδο.
Ρόδος – Κως – Κάλυμνος – Λέρος – Αστυπάλαια :
Ρόδος – Κως – Κάλυμνος – Λέρος – Αστυπάλαια – Ρόδος
Μία (1) πτήση με επιστροφή εβδομαδιαίως, με ένα σύνολο 25 προσφερομένων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Ρόδος – Αστυπάλαια – Λέρος – Κάλυμνος – Κως  – Ρόδος
Μία (1) πτήση με επιστροφή εβδομαδιαίως, με ένα σύνολο 25 προσφερομένων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Ρόδος – Καστελόριζο:
Τρεις (3) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, με ένα σύνολο 60 προσφερομένων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση, κατά τη χαμηλή περίοδο.
Τέσσερις (4) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, με ένα σύνολο 80 προσφερομένων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση, κατά τη μέση περίοδο.
Έξι (6) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, με ένα σύνολο 120 προσφερομένων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση, κατά την υψηλή θερινή περίοδο.
Ως χαμηλή περίοδος λογίζονται οι μήνες Νοέμβριος, Δεκέμβριος, Ιανουάριος, Φεβρουάριος και Μάρτιος.
Ως μέση περίοδος λογίζονται οι μήνες Απρίλιος, Μάιος και Οκτώβριος και
Ως υψηλή θερινή περίοδος λογίζονται οι μήνες Ιούνιος, Ιούλιος, Αύγουστος και Σεπτέμβριος.
Όσον αφορά στους ναύλους:
Η τιμή αναφοράς απλής διαδρομής οικονομικής θέσης δεν μπορεί να υπερβαίνει τα ποσά που αναγράφονται κατωτέρω:Document4

Οι ανωτέρω τιμές μπορούν να αυξηθούν σε περίπτωση απρόβλεπτης αύξησης του κόστους λειτουργίας της γραμμής, για την οποία δεν ευθύνεται ο αερομεταφορέας. Η αύξηση αυτή κοινοποιείται στον αερομεταφορέα που εκμεταλλεύεται τη γραμμή και τίθεται σε ισχύ μετά τη δημοσίευση της από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου