Ενώπιον του Ειρηνοδικείου Ρόδου κατά 64 υπαλλήλων της Δημοτικής Επιχείρησης Συγκοινωνιών «ΡΟΔΑ» προσέφυγε ο Δήμος Ρόδου με αίτηση ακύρωσης και αναστολής α’ απογράφου εκτελεστού της με αριθμό 261/2023 διαταγής πληρωμής και του από 1 Μαΐου 2024 κατασχετηρίου εις χείρας 3 τραπεζών.
Οι υπάλληλοι εξέδωσαν κατά της ΔΕΣ ΡΟΔΑ την με αριθμό 261/2023 διαταγή πληρωμής του Ειρηνοδικείου Ρόδου με την οποία η ανωτέρω κοινωφελής επιχείρηση υποχρεώθηκε να καταβάλει συνολικά σε όλους τους καθ’ ων το ποσό των 127.992 ευρώ ως τροφεία. Επιπλέον επέβαλε τα δικαστικά έξοδα των καθ’ ων ποσού 2944 ευρώ.
Η παραπάνω διαταγή επιδόθηκε στο δήμο Ρόδου προς γνώση στις 12-02-2024, ως καθολικό διάδοχο σύμφωνα με το άρθρο 29 παρ. 3α του Ν.5056/2023 του Ν.Π.Ι.Δ το οποίο και καταργήθηκε αυτοδικαίως σύμφωνα με την παρ.1 του ανωτέρω άρθρου εκδιδομένης της με αριθ. 245/04-01-2024 απόφασης του γενικού γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου και στις 23-04-2024 με την κάτωθι αυτής από 23-04-2024 επιταγή προς πληρωμή δυνάμει της οποίας επιτάχθηκε να καταβάλει συνολικά 136.534,13 ευρώ και αυτό πλην του κονδυλίου των τόκων, νομιμότοκα, από της κοινοποιήσεως της παρούσης μέχρι ολοσχερούς εξοφλήσεως.
Κατόπιν τούτων, την 2 Μαΐου 2024 επιδόθηκε το κατασχετήριο εις χείρας τρίτου, δυνάμει του οποίου και επιβλήθηκε κατάσχεση των λογαριασμών που τηρεί ο Δήμος Ρόδου εις χείρας των τραπεζών ως τρίτων μέχρι του ποσού των 136.534,13 ευρώ με το νόμιμο τόκο από την επίδοση του υπό κρίση κατασχετηρίου μέχρι την εντελή εξόφληση.
Κατά της διαταγής πληρωμής του Ειρηνοδικείου Ρόδου, του α’ απογράφου εκτελεστού καθώς και του κατασχετηρίου εις χείρας τρίτου άσκησαν την από 9 Μαΐου 2024 ανακοπή.
Στην αίτηση ανακοπής ο Δήμος Ρόδου διατείνεται ότι ελλείπει η προϋπόθεση για την έκδοση της προσβαλλόμενης διαταγής. Επισημαίνει ότι από την 1 Αυγούστου 2023 επιχειρησιακή σύμβαση εργασίας δυνάμει του άρθρου 3 παρ. 2 της οποίας οι υπάλληλοι αξιώνουν τα επίδικα ποσά για έκαστο εξ’αυτών, δεν προκύπτει ότι τηρήθηκαν οι νόμιμες διατυπώσεις για την έγκυρη έναρξη της ισχύος της και ειδικότερα ότι η επιχειρησιακή σύμβαση εργασίας κατατέθηκε στην αρμόδια κατά τόπο Επιθεώρηση Εργασίας Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου καθόσον δεν φέρει πράξη κατάθεσης υπογεγραμμένη από τον αρμόδιο υπάλληλο της Επιθεώρησης Εργασίας και από τον εξουσιοδοτημένο αντιπρόσωπο των εργαζομένων. “Επιπλέον από κανένα έγγραφο δεν προκύπτει και από κανένα έγγραφο δεν βεβαιώνεται η κατάθεση της συλλογικής σύμβασης εργασίας στην Επιθεώρηση Εργασίας αλλά και η δημοσίευσή της στο εκδιδόμενο από το Υπουργείο Εργασίας ειδικό δελτίο.
Ο Δήμος Ρόδου τονίζει πως δεν αποδεικνύεται ότι έχει συνταχθεί σύμφωνα με τους νόμιμους τύπους και έχει τα απαραίτητα στοιχεία για το κύρος της και την ισχύ της και συνακόλουθα πάσχει αποδεικτικής δύναμης και ως έκτης ελλείψεως αυτής μη έγκυρα εκδόθηκε η διαταγή πληρωμής.
Ο Δήμος Ρόδου επικαλείται ακόμη καταστρατήγηση διατάξεων του ενιαίου μισθολογίου.
Τονίζει μεταξύ άλλων ότι oι διατακτικές σίτισης λοιπόν ή τροφεία θεωρούνται παροχή σε είδος, αναγκαία για την αύξηση της παραγωγικότητας και της ποιότητας των συνθηκών εργασίας και ανταλλάσσονται μόνο με γεύματα, έτοιμα φαγητά, τρόφιμα έτοιμα προς κατανάλωση, ροφήματα, σε συμβεβλημένο δίκτυο καταστημάτων, στη βάση συμβάσεων μεταξύ του εκδότη των διατακτικών σίτισης και των καταστημάτων.
Ως εκ τούτου προβλέπεται με σαφήνεια ο τρόπος παροχής των τροφείων ως παροχή σε είδος.
Ο Δήμος Ρόδου επισημαίνει πως το προφανές της καταστρατήγησης του νόμου περί ενιαίου μισθολογίου και ότι η καταβολή του ποσού των 8 ευρώ ημερησίως προβλέφθηκε για την αύξηση των μηνιαίων αποδοχών εκάστου αντιδίκου και ως εκ τούτου θεωρείται μισθός προκύπτει και από το γεγονός ότι περιλαμβάνονται στις τακτικές αποδοχές των εργαζομένων τροφεία που η αξία τους υπερβαίνει τα 6 ευρώ ημερησίως.
Επικαλείται ακόμη ακυρότητα της επιταγής προς εκτέλεση και του κατασχετηρίου ως προς το ποσό των τόκων.
Την υπόθεση χειρίζεται ο νομικός σύμβουλος του Δήμου Ρόδου κ. Μιχάλης Καραγιάννης.