Στα πρώτα μαθήματα προσανατολισμού εξετάσθηκαν χθες, οι υποψήφιοι των ΓΕΛ για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Συγκεκριμένα, οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών εξετάσθηκαν στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, ενώ οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας εξετάστηκαν στα Μαθηματικά. Σε ό,τι αφορά στα Μαθηματικά, τα θέματα ήταν εντός ύλης και με κλιμακωτή διαβάθμιση. «Τα δύο πρώτα θέματα ήταν για παιδιά που διάβασαν καθ΄όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Απαιτούσαν κριτική σκέψη, καθώς για πρώτη φορά μπήκαν ερωτήσεις του τύπου σωστό-λάθος που απαιτούσαν αντίστοιχη αιτιολόγηση. Το τρίτο θέμα ήταν σχετικά εύκολο και το τέταρτο είχε αρκετές πράξεις και απαιτούσε κάποια προσοχή. Η ιδιαιτερότητα των φετινών θεμάτων είχε να κάνει με το ό,τι απαιτούσαν περισσότερη κριτική σκέψη», δήλωσε ο πρόεδρος των φροντιστών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Δωδ/σου, κ. Θανάσης Βυρίνης.
Η εξέταση των Αρχαίων, που έγινε για πρώτη φορά φέτος με τις αλλαγές που είχε προωθήσει το υπουργείο Παιδείας την περασμένη χρονιά, δεν έκρυβε παγίδες. Σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, τα θέματα ήταν αρκετά εύκολα και βατά. Στο πρώτο μέρος της εξέτασης, το διδαγμένο κείμενο που είχαν να «αντιμετωπίσουν» οι υποψήφιοι ήταν ο «Πρωταγόρας» του Πλάτωνα. Δεν χαρακτηρίζεται αναμενόμενο, αλλά βατό για ένα κατάλληλα προετοιμασμένο μαθητή. Το άγνωστο κείμενο, «Κυνηγετικός», του Ξενοφώντος, θεωρείται μέτριας δυσκολίας, οι ερωτήσεις που το συνόδεψαν, ωστόσο κρίνονται αρκετά βατές.
Για το βαθμό δυσκολίας των θεμάτων, οι υποψήφιοι των πανελληνίων δήλωσαν τα εξής:
Δημήτρης Παυλίδης
Στα αρχαία, τα θέματα που έπεσαν δεν ήταν τα αναμενόμενα αλλά δεν μπορώ να πω ότι ήταν και δύσκολα. Το άγνωστο κείμενο ήταν ευκολότερο απ’ ότι περιμέναμε, ενώ η διατύπωση των ασκήσεων ίσως να μπέρδεψε κάποιους, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ήταν απαιτητικές.
Γενικότερα, θα έλεγα ότι ήταν ένα καλό διαγώνισμα για τις πανελλήνιες εξετάσεις.
Στέφανος Μπόζιτς
Μπορεί να μην ήταν αναμενόμενα τα θέματα στα αρχαία, δεν θα έλεγα όμως ότι ήταν ιδιαίτερα απαιτητικά, τουλάχιστον όχι για όποιον είχε κάνει μία σχετική προετοιμασία. Θα συμφωνήσω με τον Δημήτρη ότι ήταν ένα καλό διαγώνισμα για τις πανελλήνιες.
Δημήτρης Φλουρίδης
Τα θέματα των μαθηματικών ήταν μέτριας δυσκολίας. Δεν ήταν ούτε πολύ εύκολα αλλά ούτε και πολύ δύσκολα. Το τέταρτο θέμα, ήταν το πιο απαιτητικό απ’ όλα, όπως άλλωστε κάθε φορά. Με ένα συστηματικό διάβασμα, μπορούσε κανείς να γράψει έναν καλό βαθμό.
Αλέξανδρος Κοντός
Προσωπικά δεν μου φάνηκαν ιδιαίτερα δύσκολα τα θέματα των μαθηματικών. Ήταν αναμενόμενα και δεν μπορώ να πω ότι υπήρχαν εκπλήξεις. Δεν μπορώ να πω ότι δυσκολεύτηκα πολύ. Σίγουρα, όποιος είχε προετοιμαστεί κατάλληλα, είχε περισσότερες πιθανότητες να γράψει καλύτερα.
Γαβριέλα Χατζηπλή
Η αλήθεια είναι ότι δεν περιμέναμε να πέσει στο γνωστό κείμενο ο «Πρωταγόρας» του Πλάτωνα, αλλά κάτι από τα «Πολιτικά» του Αριστοτέλη. Παρόλα αυτά, δεν θα έλεγα ότι ήταν δύσκολα τα θέματα. Ακόμη και το άγνωστο κείμενο ήταν βατό. Μόνο στη διατύπωση των ασκήσεων υπήρχαν ασάφειες.
Νικόλ Εμμανουηλίδη
Τα θέματα των μαθηματικών δεν ήταν από τα αναμενόμενα. Ωστόσο με μία καλή προετοιμασία ήταν βατά. Κλασικά, το τέταρτο ερώτημα ήταν το πιο δύσκολο απ΄όλα. Γενικότερα όμως, δεν θα έλεγα ότι ήταν πολύ απαιτητικά τα φετινά θέματα.