Εντυπωσιακή αύξηση σημειώνουν οι κρατήσεις για πακέτα διακοπών προς την Ελλάδα. Όπως επισημαίνουν όλοι οι μεγάλοι tour operator της Γερμανίας, η Ελλάδα έγινε και πάλι ο αγαπημένος προορισμός των Γερμανών.
Αύξηση από 10 έως 30% σε σύγκριση με το καλοκαίρι του 2013 σημειώνουν οι κρατήσεις των μεγάλων tour operator της Γερμανίας για ελληνικούς προορισμούς. «Οι Γερμανοί επιστρέφουν στην παλιά αγαπημένη τους», δηλώνει στην Deutsche Welle ο εκπρόσωπος της DER Touristik Ντένις Ούρμπσατ, αναφέροντας ότι κάποιοι ελληνικοί προορισμοί καταγράφουν φέτος εντυπωσιακή αύξηση κρατήσεων: Για την Κρήτη η αύξηση των πακέτων διακοπών της Der Touristik (ITS-Jahn-Reisen) υπερβαίνει το 50%, ενώ για τη Ρόδο αγγίζει το 30%, σύμφωνα με τον κ. Ούρμπσατ.
Σε «υψηλό διψήφιο ποσοστό» κινείται η αύξηση των πακέτων διακοπών του ομίλου Thomas Cook. «Η αύξηση οφείλεται στα εξειδικευμένα πακέτα και στην καλή συνεργασία μας με τους έλληνες ξενοδόχους, οι οποίοι εφήρμοσαν τέλεια το Thomas Cook-Concept, και έκαναν σημαντικές επενδύσεις στην σωστή κατεύθυνση», τονίζει στην Deutsche Welle η Νίνα Κρέκερ, εκπρόσωπος της Thomas Cook για την Ελλάδα.
Η TUI στέλνει στην Ελλάδα πάνω από 400 χιλιάδες Γερμανούς
Για ταξιδιωτικά πακέτα με προορισμό τις Κυκλάδες, η αύξηση κυμαίνεται μεταξύ 40 και 50%
Υπερβαίνει το 10% και η αύξηση των κρατήσεων για ελληνικά πακέτα στον κορυφαίο τουριστικό όμιλο TUI, αναφέρει σε ρεπορτάζ της η Berliner Zeitung. Όπως επισημαινει η εκπρόσωπος του ομίλου Κατρίν Σπίχαλα, φέτος για πρώτη φορά η TUI θα στείλει στην Ελλάδα περισσότερους από 400 χιλιάδες τουρίστες. «Η Ελλάδα έρχεται τρίτη, μετά την Ισπανία και την Τουρκία στις προτιμήσεις των πελατών της TUI, αλλά θεωρείται ο νούμερο ένα προορισμός στις τάσεις του φετινού καλοκαιριού», παρατηρεί σε συνομιλία της με την Deutsche Welle η Κατρίν Σπίχαλα, διευκρινίζοντας ότι φέτος έχουν την τιμητική τους τα «μικρά νησιά», όπως η Κως και η Κέρκυρα, όπου σημειώνεται αύξηση των κρατήσεων της τάξεως του 20%.
Διψήφια αύξηση των πακέτων διακοπών σε ελληνικούς προορισμούς καταγράφει και ο Σύνδεσμος Γερμανικών Τουριστικών Γραφείων, DRV.
25% η αύξηση στην Attika Reisen
Όπως επισημαινει η εκπρόσωπος του ομίλου Κατρίν Σπίχαλα, φέτος για πρώτη φορά η TUI θα στείλει στην Ελλάδα περισσότερους από 400 χιλιάδες τουρίστες
Τις εν λόγω τάσεις επιβεβαιώνει και η εταιρεία-βαρόμετρο του ελληνικού τουρισμού στη Γερμανία, η Attika Reisen που εδρεύει στο Μόναχο. Ο εξειδικευμένος σε ελληνικά πακέτα όμιλος καταγράφει αυτή την περίοδο αύξηση των κρατήσεων της τάξεως του 25% σε σχέση με το 2013. Μέχρι τα τέλη Απριλίου η αύξηση άγγιζε το 40%, αναφέρει ο γενικός διευθυντής της Attika Reisen Μιχάλης Καραβάς. Μάλιστα, για ταξιδιωτικά πακέτα με προορισμό τις Κυκλάδες, η αύξηση κυμαίνεται μεταξύ 40 και 50%. Ο Μιχάλης Καραβάς αποδίδει την αναζωογόνηση του γερμανικού ενδιαφέροντος για την Ελλάδα σε πολλούς παράγοντες. Ένας από αυτούς σχετίζεται με το γεγονός ότι στα χρόνια της κρίσης, πολλοί Γερμανοί, φίλοι της Ελλάδας, προτίμησαν άλλους προορισμούς και τώρα που τα πράγματα ησύχασαν, επιστρέφουν. Επίσης εξακολουθεί να έχει θετικές επιδράσεις για τον ελληνικό τουρισμό η πολιτική αστάθεια που καταγράφεται στην Αίγυπτο, την Τουρκία και την Τυνησία. Ο εκπρόσωπος της DER Touristik Ντένις Ούρμπσατ αποδίδει την αύξηση των κρατήσεων στις καλές τιμές που διασφάλισε ο όμιλός του, μετά από σκληρές διαπραγματεύσεις με τις αεροπορικές εταιρείες.
Επιβράδυνση των κρατήσεων μετά τον Μάιο
Η αύξηση οφείλεται στα εξειδικευμένα πακέτα και στην καλή συνεργασία μας με τους έλληνες ξενοδόχους, τονίζει η Νίνα Κρέκερ, εκπρόσωπος της Thomas Cook για την Ελλάδα
Πάντως, παρά την αύξηση των κρατήσεων σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2013, καταγράφεται μετά τον Μάιο μια επιβράδυνση του ρυθμού ζήτησης ελληνικών πακέτων. Σύμφωνα με πληροφορίες της Deutsche Welle, τον μήνα Ιούνιο η αύξηση των κρατήσεων ήταν μικρότερη του αναμενόμενου, σχεδόν σε όλους τους γερμανικούς και αυστριακούς τουριστικούς ομίλους. Πολλοί αποδίδουν την «επιβράδυνση του ρυθμού των κρατήσεων» στο Μουντιάλ της Βραζιλίας που καθήλωσε πολλούς δυνητικούς τουρίστες στον καναπέ τους. Αναφορικά με την Ελλάδα, εκτιμάται ότι έπαιξε ρόλο το γεγονός ότι σε πολλούς δημοφιλείς προορισμούς, όπως στις Κυκλάδες, τα ξενοδοχεία «είχαν σημειώσει υψηλότατα ποσοστά πληρότητας». Έτσι πολλοί δυνητικοί επισκέπτες είτε ανέβαλαν το ταξίδι τους είτε προτίμησαν άλλους προορισμούς εκτός Ελλάδας, αναφέρουν άνθρωποι της γερμανικής τουριστικής αγοράς.
Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου παίρνει σάρκα και οστά
Όλοι οι γερμανοί tour operator έχουν δρομολογήσει σχέδια επιμήκυνσης της σαιζόν σχέδια, με την Thomas Cook να το έχει ήδη επιτύχει στην Κρήτη
Ενθαρρυντικά είναι τα μηνύματα αναφορικά με το μεγάλο στοίχημα της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας, την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Όλοι οι γερμανοί tour operator έχουν δρομολογήσει ή δρομολογούν σχετικά σχέδια, με την Thomas Cook να το έχει ήδη επιτύχει στην Κρήτη και να σχεδιάζει την επέκταση των προγραμμάτων της στην Ρόδο και την Κω για το Πάσχα και το φθνινόπωρο του 2015. Οι εκπρόσωποι μεγάλων τουριστικών ομίλων δεν κρύβουν τον προβληματισμό τους για τις δυσκολίες του εν λόγω εγχειρήματος εξαιτίας κυρίως της γεωγραφικής ιδιαιτερότητας της Ελλάδας, με τα πολλά και μικρά νησία, τα οποία θα πρέπει να διατηρούν ακριβές υποδομές προκειμένου να είναι σε θέση να ανταποκριθούν στα ζητούμενα της παράτασης της τουριστικής σαιζόν.
Σε γενικές γραμμές, οι εκπρόσωποι της γερμανικής τουριστικής αγοράς αποδίδουν την ανάκαμψη του ελληνικού τουρισμού στην μοναδικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, στις χαμηλές τιμές, στην καλή ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και στη βελτίωση της εικόνας της χώρας. Σε μικρότερο βαθμό αποδίδουν την αύξηση των κρατήσεων για ελληνικούς προορισμούς στην πολιτική αστάθεια των ανταγωνιστών στην Τουρκία, την Αίγυπτο και την Τυνησία.
Σταμάτης Ασημένιος