Στην καινοτόμο εφαρμογή του «e – ΚΕΠ», με την αυτόματη έκδοση πιστοποιητικών… ‘self service’ που θα λειτουργούν όλο το 24ωρο, προχωρά ο Δήμος της Ρόδου.
Η νέα αυτή υπηρεσία που φιλοδοξεί να ελαχιστοποιήσει, αφενός την γραφειοκρατία και αφετέρου να βελτιώσει την παροχή των υπηρεσιών προς τους δημότες της Ρόδου, θα ξεκινήσει την λειτουργία της με τρία μηχανήματα «e – ΚΕΠ» στις 12 Αυγούστου 2019.
Για το θέμα, δόθηκε χτες συνέντευξη Τύπου από τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Οικονομικών κ. Σάββα Διακοσταματίου και τους εκπροσώπους της αναδόχου εταιρείας «Έγκριτος Γκρουπ – Συνεργασία Α.Ε.» όπου ανακοινώθηκε πλέον και επισήμως η εγκατάστασή τους.
«Ο Δήμος Ρόδου θα εγκαταστήσει τρία μηχανήματα (e – ΚΕΠ) για την αυτόματη έκδοση πιστοποιητικών σε σημεία της Ρόδου. Πρόκειται για μια εντελώς καινοτόμο υπηρεσία που θα διευκολύνει πολύ την εξυπηρέτηση των δημοτών.
Το πρόγραμμα θα είναι πιλοτικό και τα μηχανήματα θα τοποθετηθούν: ένα στην πόλη της Ρόδου (είτε δίπλα από τις οικονομικές υπηρεσίες, είτε στα εκδοτήρια της ΡΟΔΑ είτε στην είσοδο της Νέας Αγοράς), τα άλλα δύο θα τοποθετηθούν σε πρώην Δήμους, όπου δεν υπάρχει απογευματινό ΚΕΠ (Δημαρχείο Ιαλυσού και Δημαρχείο Αφάντου). Σημειώνω ότι τόσο στην Κρεμαστή όσο και στον Αρχάγγελο, λειτουργούν απογευματινά ΚΕΠ γι αυτό επιλέξαμε αυτά τα σημεία», είπε ο κ. Διακοσταματίου.
Όπως έγραψε η «δ» οι αυτοματοποιημένες συναλλαγές θα είναι οι εξής:
– ταυτοποίηση χρηστών
– άμεση αίτηση, εκτύπωση, σφράγιση και παράδοση πιστοποιητικών ή βεβαιώσεων του Δήμου (όλα τα πιστοποιητικά που εκδίδει ο Δήμος Ρόδου όπως, ληξιαρχική πράξη γάμου, ληξιαρχική πράξη γέννησης, ληξιαρχική πράξη θανάτου, πιστοποιητικό ιθαγένειας, πιστοποιητικό γέννησης, βεβαίωση οικογενειακής κατάστασης κ.ά.) – πληρωμή οφειλών προς τον Δήμο με χρήση πιστωτικής/χρεωστικής κάρτας.
Για την υλοποίηση των παραπάνω η λύση θα πρέπει να προσφέρει τουλάχιστον τα παρακάτω:
• Τον κατάλληλο εξοπλισμό και το λογισμικό που επιτρέπουν την αυτοεξυπηρέτηση των δημοτών στις εξής συναλλαγές:
• Αίτηση – εκτύπωση – σφράγιση και παράδοση πιστοποιητικών ή βεβαιώσεων του Δήμου με την υποστήριξη της ηλεκτρονικής διαχείρισης τον Δήμου
• Πληρωμή οφειλών προς τον Δήμο με χρήση πιστωτικής / χρεωστικής κάρτας
• Τις απαραίτητες άδειες λογισμικού του εξοπλισμού για την διεκπεραίωση των παραπάνω συναλλαγών
• Την εγκατάσταση κεντρικού λογισμικού και αντίστοιχης άδειας χρήσης, άστε να διασφαλιστεί η ορθή και ανεξάρτητη μεταφορά δεδομένων μεταξύ των υπαρχόντων συστημάτων του Δήμου και των κιοσκιών που θα εγκατασταθούν
• Την φιλοξενία τριών κιοσκιών σε μια Πλατφόρμα Απομακρυσμένης Παρακολούθησης και Κεντρικής Διαχείρισης
• Τις απαραίτητες υπηρεσίες εγκατάστασης, εκπαίδευσης και υποστήριξης. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, τα τρία μηχανήματα (e – ΚΕΠ) θα εγκατασταθούν πιλοτικά και στη συνέχεια το πρόγραμμα θα επεκταθεί και στις υπόλοιπες δημοτικές ενότητες ενώ θα εξεταστεί ποιες υπηρεσίες θα προσφέρονται (π.χ. αυτόματες πληρωμές στην ΔΕΥΑΡ κ.λπ.)
Τα τρία μηχανήματα (e – ΚΕΠ) δεν θα λειτουργούν όπως τα ΑΤΜ των τραπεζών και ΔΕΝ θα έχουν μέσα χρήματα: «Θα δέχονται μόνον πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες», όπως επισήμανε ο αντιδήμαρχος. Με αυτή την καινοτόμα διαδικασία, ο πολίτης θα έχει την δυνατότητα μέσω του αυτοματοποιημένου συστήματος αυτό-εξυπηρέτησης πολιτών (e ΚΕΠ), να διεκπεραιώνει μια σειρά από συναλλαγές, χωρίς να στέκεται στην ουρά και χωρίς να περιορίζεται στο ωράριο.
Στο ίδιο μήκος κύματος, ήταν και η τοποθέτηση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της αναδόχου εταιρείας κ. Γιώργου Κολοβού, ο οποίος εξέφρασε την άποψη ότι «αυτό το εγχείρημα είναι μοναδικό καθώς αποτελεί μεγάλη καινοτομία για τις υπηρεσίες του Δήμου Ρόδου. Ο πολίτης, θα μπορεί να εξυπηρετηθεί σε τέτοια μηχανήματα. Η πατρότητα της ιδέας ανήκει στον Δήμο Ρόδου και στις αρχές Αυγούστου θα τοποθετηθούν τα μηχανήματα» ανέφερε μεταξύ άλλων. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται συνολικά στις 150.000 ευρώ, από ίδιους πόρους.
Ο κ. Διακοσταματίου, εξέφρασε την ικανοποίησή του για τις δράσεις εκσυγχρονισμού στις οποίες έχει προχωρήσει ο Δήμος Ρόδου, όπως η ηλεκτρονική έκδοση εισιτηρίου στην Κοιλάδα των Πεταλούδων καθώς και τα νέα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων για την Ελεγχόμενη Στάθμευση. «Είναι μια σειρά καινοτόμων δράσεων που ξεκίνησαν με την χορήγηση των ‘τάμπλετ’ στους δημοτικούς συμβούλους, προκειμένου να μειώσουμε τον όγκο του χαρτιού κ.λπ. την ηλεκτρονική ροή των εσωτερικών εγγράφων, ηλεκτρονικές υπογραφές κ.ά.» όπως τόνισε.