Οι ξένοι επισκέπτες μας, προτιμούν ως μέσο μεταφοράς, το λεωφορείο. Τόσο οι ευρωπαίοι όσο και οι τουρίστες από άλλες χώρες, έχουν την κουλτούρα και την συνήθεια να χρησιμοποιούν λεωφορείο για τις μετακινήσεις τους. Το ίδιο συμβαίνει και όταν έρχονται για τις διακοπές τους στην Ελλάδα.
Φέτος στη Ρόδο, η δημοτική συγκοινωνία (ΡΟΔΑ και ΚΤΕΛ) καταγράφει ανοδικές τάσεις.
Ειδικά η ΔΕΣ ΡΟΔΑ έχει ήδη σημειώσει κατακόρυφη αύξηση από τον μήνα Ιούλιο ενώ η κίνηση συνεχίζεται αμείωτη κατά την διάρκεια του Αυγούστου και όλα δείχνουν ότι το ίδιο θα συμβεί και τον Σεπτέμβριο (καλώς εχόντων των πραγμάτων).
Όπως δήλωσε στην «δ» ο πρόεδρος της ΔΕΣ ΡΟΔΑ κ. Δημήτρης Τσίκκης:
«Έχουμε προσλάβει έξι οδηγούς με δίμηνη σύμβαση ανεβάζοντας τον αριθμό τους στους 27 συνολικά κι έχουμε πλέον δρομολόγιο ανά 20-30 λεπτά από τη Ρόδο προς τον Θεολόγο και τούμπαλιν, ανάλογα με την κίνηση. Τα δρομολόγια έχουν αυξηθεί κατά 50% από τον Ιούλιο, ενώ θα συνεχιστούν και τον Σεπτέμβριο αφού οι συμβάσεις λήγουν στις 15 Οκτωβρίου. Σημειώνεται ότι την ίδια περίοδο, το 2019, οι οδηγοί ήταν 40. Ωστόσο, με δεδομένο ότι βρισκόμαστε στο 60% της κίνησης (και των εισπράξεων) του 2019 είμαστε σε καλή κατάσταση».
Όσον αφορά στις πληρότητες αυτές κυμαίνονται στο 85%.
Επίσης, έχει δρομολογηθεί λεωφορείο που εκτελεί ένα έκτακτο δρομολόγιο που φεύγει από το λιμάνι της Ρόδου προς την Ιαλυσό με επιστροφή. Είναι τα λεγόμενα ‘δρομολόγια – σκούπα’, που εκτελούνται από τις 9 το πρωί έως τις 2 το μεσημέρι και από τις 6 το απόγευμα έως τις 8 το βράδυ που είναι ώρες αιχμής και μεγάλης κίνησης.
Όπως διαβεβαιώνει ο κ. Τσίκκης, έχουν εκδοθεί και νέες κάρτες απεριορίστων διαδρομών για μία, τρεις και εφτά μέρες. Αυτές τις κάρτες τις χρησιμοποιούν οι ντόπιοι πιο πολύ από τους ξένους επισκέπτες μας και αφορούν σε όλα τα δρομολόγια ανεξαιρέτως!
Όσον αφορά στα μέτρα προστασίας, είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας (σε πολλά λεωφορεία βρίσκονται και ελεγκτές για να ελέγχουν την κατάσταση γενικώς) ενώ κάθε βράδυ απολυμαίνονται κανονικά.
Ο στόλος είναι σε πολύ καλή κατάσταση σε σχέση με άλλα χρόνια, δεν σημειώνονται συχνές βλάβες, όπως παλαιότερα, ενώ έχει ενισχυθεί ο στόλος με 9 λεωφορεία φτάνοντας στα 37 τον αριθμό συνολικά.
Τα πιο επιβαρυμένα δρομολόγια είναι από Ρόδο προς Κρεμαστή και τούμπαλιν ενώ υπάρχουν και αρκετά που πηγαίνουν προς το αεροδρόμιο και τα χωριά.
ΤΟ ΚΙΟΣΚΙ ΣΤΗ ΝΕΑ ΑΓΟΡΑ
Παρά τις ατελείωτες γραφειοκρατικές διαδικασίες λόγω των συνεχών παρεμβάσεων της Εφορείας Νεωτέρων Μνημείων, η ‘Αίθουσα Επιβατών’ για την οποία είχε δεσμευτεί η διοίκηση της ΔΕΣ ΡΟΔΑ προχωράει και θα κάνει εγκαίνια σύντομα.
«Είναι ένα χώρος αναμονής για τους επιβάτες στο κέντρο της Νέας Αγοράς, όπου θα μπορούν να βάζουν τις βαλίτσες τους και να έχουν δυνατότητα υπηρεσιών ίντερνετ. Μας πήρε τέσσερις μήνες, μόνον για τα… διαδικαστικά και την γραφειοκρατία. Αν όλα πάνε καλά, θα το εγκαινιάσουμε σύντομα και θα βοηθήσει πολύ στην αναμονή των επιβατών. Εκεί μέσα θα υπάρχει και Πρακτορείο Γενικού Τουρισμού», δήλωσε ο πρόεδρος της ΔΕΣ ΡΟΔΑ.
«ΦΡΑΚΑΡΕ» ΠΑΛΙ Η ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ, ΣΤΗΝ ΑΚΑΔΗΜΙΑ
Εντωμεταξύ, εικόνες καθημερινής τρέλας βιώνουν οι Ροδίτες αλλά και οι ξένοι τουρίστες, αφού για πολλοστή φορά δύο αυτοκίνητα έκλεισαν χτες στις 12.30 το μεσημέρι την κυκλοφορία μπροστά από την Ακαδημία με αποτέλεσμα να μην μπορεί να περάσει το λεωφορείο της γραμμής και να έχει δημιουργηθεί κομφούζιο για μία περίπου ώρα! Επιπλέον, ακόμη ένα λεωφορείο ήταν κολλημένο από πίσω, με αποτέλεσμα να μείνει κι αυτό ακινητοποιημένο!
Αμέσως ειδοποιήθηκε η τροχαία που κατέβαλε υπεράνθρωπες προσπάθειες για να εντοπίσει τον ‘δράστη’ ο οποίος ήταν οδηγός ενοικιαζομένου αυτοκινήτου (και παρέμεινε άφαντος γι αρκετή ώρα). Του αφαίρεσαν τις πινακίδες και ειδοποιήθηκε ειδικό φορτηγό για να το μεταφέρει αλλά η κυκλοφορία παρέμεινε κολλημένη. Η τροχαία βοήθησε τους οδηγούς των αυτοκινήτων που είχαν σχηματίσει μια τεράστια ουρά από τα 100 Μαγαζιά και κάτω καθώς και από την Πλατεία Κύπρου προς την Ακαδημία, διοχετεύοντας το ρεύμα μέσα από την οδό Αμμοχώστου μέχρι να βρεθεί λύση και να ‘ξεκολλήσει’ το λεωφορείο που βρισκόταν ανάμεσα σε δύο οχήματα. Τελικά μετά από τιτάνιες προσπάθειες και αφού έφυγε το ένα όχημα (όλα παράνομα σταθμευμένα) τα λεωφορεία απελευθερώθηκαν και συνέχισαν τα δρομολόγιά τους προς Κρεμαστή.
Η κατάσταση με τον κυκλοφοριακό φόρτο στην Ακαδημία και στην οδό Παπαλουκά δεν παρουσιάζεται μόνον τα καλοκαίρια ούτε μόνον από τα ενοικιαζόμενα. Είναι καθημερινό φαινόμενο στην Ρόδο εδώ και πολλά χρόνια και αποδεικνύει την στοιχειώδη έλλειψη σεβασμού στον Κ.Ο.Κ.